  • 1. Data: 2012-12-11 22:53:28
    Temat: ZUS, płaca minimalna i wyrównanie
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Cześć,

    Mam pewną ZUS-ową zagadkę, co do której mam nadzieję, że coś mi będziecie w
    stanie podpowiedzieć.

    Jak wiadomo od przyszłego roku rośnie płaca minimalna, a tym samym kwota,
    od której można odprowadzać składki na ub. sp. z tytułu umowy o pracę, bez
    konieczności odprowadzania z innych tytułów ubezpieczenia.

    I teraz zagadka - jeśli płatnik od 01.01.2013 dostanie podwyżkę, by
    zarabiał >=1600zł, ale faktyczną kasę np. dopiero w lutym/marcu, z
    wyrównaniem za styczeń, to czy za "pominięte" miesiące należą się pełne
    składki z innego tytułu (np. DG)? W skrócie - liczy się "kwota na
    papierze", czy faktycznie wpłacone składki?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 2. Data: 2012-12-12 08:46:06
    Temat: Re: ZUS, płaca minimalna i wyrównanie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Borys Pogoreło wrote:
> [...]
    > pełne składki z innego tytułu (np. DG)? W skrócie - liczy się "kwota
    > na papierze", czy faktycznie wpłacone składki?

    To ja Ci podopowiem tak:
    dla pracownika podstawę wymiaru składki stanowi przychód
    w rozumieniu pdof czyli liczą się środki postawione do dyspozycji w
    danym miesiącu (art 18.1 ustawy o sus)
    Szczegółowe zasady (cholera wie czy moze niekonstytucyjnie ustalone)
    są w rozporządzeniu w sprawie zasad i trybu postępowania odnośnie
    zasad rozliczania składek, do których pobru jest zobowiązany ZUS
    Musiałbyś sprawdzić, które aktualne, bo kilka wyskakuje, a nie jestem z tym
    na bieżąco.

    Czyli do deklaracji za dany miesiąc wpisuje Ci platnik taki wymiar
    składek jakie pieniądze fizycznie przekazał.
    I masz do zapłaty składkę z DG za te miesiące.

  • 3. Data: 2012-12-13 16:09:42
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
    > Cześć,

    Witam.
    Proponuję aby ten temat skierować na prawidłową grupę: pl.soc.prawo.podatki
    Tam uzyskasz prawidłową odpowiedź.