  • 1. Data: 2012-12-14 09:26:23
    Temat: Czy to jest reklama wprowadzająca w błąd
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Dostaję często reklamy z banków.
    Ostatnio:

    otwórz darmowe konto firmowe - otrzymasz prezent.

    Dopiero w czasie kontektu z bankiem okazuje się, że tak naprawdę otrzymanie
    prezentu jest warunkowane nie tylko otwarciem darmowego konta ale również
    podpisaniem umowy na usługę płatną na określony czas, a gdzie łączne koszty
    tej usługi wyniosą po przeliczeniu minimum tyle, ile wart prezent.

    Czy taka reklama jest zgodna z prawem?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 2. Data: 2012-12-14 21:17:09
    Temat: Re: Czy to jest reklama wprowadzająca w błąd
    Od: "wizyta" <zenekk___ @go2.pl>

    > Czy taka reklama jest zgodna z prawem?
    tak

  • 3. Data: 2012-12-14 21:21:49
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-12-14 09:26, Budzik pisze:
> [...]
    > podpisaniem umowy na usługę płatną na określony czas, a gdzie łączne koszty
    > tej usługi wyniosą po przeliczeniu minimum tyle, ile wart prezent.

    Pewien pseudo taksówkarz (znaczy przewóz osób) w Krakowie (chyba) mimo
    że wywiesił wielki szyld "To nie jest TAXI" Został skazany za oszustwo.
    mimo że dopełnił nawet "drobnych druczków" to sąd uznał takie zagrywki
    za naganne.
    Jak się chce to można wyłudzaczy skazać. Tylko trzeba chcieć.
    Ale przecież to jest niePOprawne politycznie tak gnębić przedsiębiorców
    zwłaszcza tych najbardziej przedsiębiorczych znaczy "cfanych" ;-)

    Kilka pokazowych kar-procesów i się tałatajstwo nauczy używać ojczystego
    języka.
    Tak wiem. Mocherem zaleciało ale takie czasy :-)

  • 4. Data: 2012-12-15 00:23:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Dec 2012, z wrote:

> [...]
    > wywiesił wielki szyld "To nie jest TAXI" Został skazany za oszustwo.
    > mimo że dopełnił nawet "drobnych druczków" to sąd uznał takie zagrywki za

    Szczegółów nie pamiętam, ale nie było to coś z kategorii wynikania
    z art.65 KC?
    Znaczy, że jak na umowie o dzieło w tytule napiszesz "umowa
    pożyczki", to od tego tytułu umowa o dzieło nie stanie się
    umową pożyczki.
    To nie to samo o co pyta Budzik, bo przy takiej reklamie
    trzeba BARDZO uważać na słowa.
    Parę lat temu były tu wątki np. o "darmowym tankowaniu".
    Nie do ugryzienia - tankowanie za darmo, płacisz tylko za
    paliwo. Darmowego paliwa zaś nie obiecywano.
    Jest więc bardzo istotne co było "darmowe" w konkretnej reklamie.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-12-15 00:35:41
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 14.12.2012 21:21, z pisze:
    [...]
    > Kilka pokazowych kar-procesów i się tałatajstwo nauczy używać ojczystego
    > języka.
    > Tak wiem. Mocherem zaleciało ale takie czasy :-)

    Jak już się czepiasz tałatajstwa że nie umie używać ojczystego języka,
    to byś sam może mógł użyć poprawnie słowa "moher"?

    p. m.

  • 6. Data: 2012-12-15 08:56:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jest więc bardzo istotne co było "darmowe" w konkretnej reklamie.

    w reklamie było:
    darmowe konto + tablet.
    Nie było nic o tym, że oprócz darmowego konta trzeba jeszcze podpisać umowę
    na niedarmowe usługi finansowe.
    Co o tym sądzicie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 7. Data: 2012-12-15 11:55:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-15 08:56, Budzik pisze:
> [...]
    > darmowe konto + tablet.
    > Nie było nic o tym, że oprócz darmowego konta trzeba jeszcze podpisać umowę

    Że reklama nie kłamała.

    Małych druczków też nie było? Daj skan.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2012-12-15 12:17:12
    Od: "(R)Azor$ Edge" <m...@r...kobyle.ru>

    Użytkownik - m napisał::
> [...]
    >
    > Jak już się czepiasz tałatajstwa że nie umie używać ojczystego języka,
    > to byś sam może mógł użyć poprawnie słowa "moher"?

    A cóż to za stylistyczny koszmarek? ;-)

  • 9. Data: 2012-12-15 17:56:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Że reklama nie kłamała.

    Hmmm, moje poczucie uczciwości cierpii, tudzież logika, ale przyjmuję do
    wiadomości, że można wiązać w ten sposób produkty jednocześnie informując
    tylko o jednym z nich w reklamie.

    > Małych druczków też nie było? Daj skan.

    Oczywiście że były - "szczegóły oferty znajdują się itd"

    Ale dla mojego wyczucia logiki różnica między "kup a dostaniesz b" a "kup a
    , dostaniesz b ale pod warunkiem, że kupisz c" to nie są szczegóły oferty
    tylko sedno oferty i dwie zupełnie inne propozycje.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 10. Data: 2012-12-15 18:17:30
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-12-15 17:56, Budzik pisze:

    > Ale dla mojego wyczucia logiki różnica między "kup a dostaniesz b" a "kup a
    > , dostaniesz b ale pod warunkiem, że kupisz c" to nie są szczegóły oferty
    > tylko sedno oferty i dwie zupełnie inne propozycje.

    No właśnie - reklama nie jest ofertą.

    --
    spp