  • 1. Data: 2004-07-21 20:16:33
    Temat: proszę o pomoc - w celu wyrobienia córce paszportu - ojciec nie pozwala na podpis
    Od: "maciej" <m...@p...onet.pl>

    Witam , mam wielką prośbę dla tych co to czytają.
    Mam znajomą która jest samotnie wychowującą matka, i chce wyrobić paszport
    córce, lecz na przeszkodzie stoi Ojciec córki , który nie pozwala i nie
    wyraza zgody na ten paszport

    czy jak napisze prośbę o takiej tresci:

    zwracam się z prośbą o wydanie zgody na wyrobieniu córce (imie) (nazwisko)
    (lat trzy) paszportu.
    Prośbę motywuję tym, iż Ojciec córki nie zgadza sie wyrobienie..

  • 2. Data: 2004-07-21 20:30:12
    Od: "R.K." <...@w...pl>

    Użytkownik "maciej" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > córce, lecz na przeszkodzie stoi Ojciec córki , który nie pozwala i nie

    do kogo ta prosba ?

    > zwracam się z prośbą o wydanie zgody na wyrobieniu córce (imie) (nazwisko)
    > (lat trzy) paszportu.
    > Prośbę motywuję tym, iż Ojciec córki nie zgadza sie wyrobienie..

    art. 7 ust 4. ustawy o paszportach:
    W razie ubiegania się o wydanie paszportu przez osobę małoletnią,
    jest wymagana zgoda obojga rodziców lub opiekunów prawnych, chyba
    że z orzeczenia sądu wynika, że prawo decydowania w tej sprawie jednemu
    z rodziców nie przysługuje; w przypadku braku zgodności stanowisk rodziców
    lub niemożności uzyskania zgody, zastępuje ją orzeczenie sądu opiekuńczego.

    pozdr

  • 3. Data: 2004-07-21 20:39:08
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > czy jak napisze prośbę o takiej tresci:
    >
    > zwracam się z prośbą o wydanie zgody na wyrobieniu córce (imie) (nazwisko)
    > (lat trzy) paszportu.
    > Prośbę motywuję tym, iż Ojciec córki nie zgadza sie wyrobienie..

    Taka prosba na nic sie zda, zgodnie z kodeksem rodzinnym i opiekunczym o
    istotnych sprawach dziecka rodzice, jesli maja wladze rodzicielska nad nim,
    decyduja wspolnie, a w braku zgody rozstrzyga sad rodzinny. Czyli musisz
    napisac odpowiedni wniosek do sadu.

    Cezar

  • 4. Data: 2004-07-21 20:39:41
    Od: "maciej" <m...@p...onet.pl>

    Obojga rodzice są już pełno letni, opieka jest jak i ojcu tak i matce
    przyznana (wprawdzie ojciec juz od 1-roku nie odwiedza córki) , a sprawa
    jest kierowana do Sądu wydz. Rodzinny i Nieletnich,
    - hmm co do tego odpowiedniego wniosku to nie mam pojęcia jak go napisać w
    Wordzie .
    ale dziekuje poszukam na internecie , może znajdę taki wniosek.

  • 5. Data: 2004-07-21 20:49:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maciej" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Wiem, że to trochę nie na temat, ale jeśli chcesz wyjechać do UE, to
    powinien wystarczyć dowód osobisty. A tam już chyba jeden podpis wystarczy.

  • 6. Data: 2004-07-21 20:52:53
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    co do tego odpowiedniego wniosku to nie mam pojęcia jak go napisać w
    > Wordzie .
    > ale dziekuje poszukam na internecie , może znajdę taki wniosek.

    Piszesz jak kazdy inny. Oznaczasz siebie jako wnioskodawce (swoje dane),
    dane dziecka i drugiego rodzica. Opisujesz po krotce sprawe w uzasadnieniu.
    Najlepiej dolaczyc odpis aktu urodzenia dziecka, zeby bylo wiadomo o jakie 3
    osoby w tej sprawie chodzi. Idziesz na biuro podawcze do sadu i skladasz.
    Potem czekasz, nie licz ze bardzo krotko. Mysle ze oplaty w takich sprawach
    nie ma.

    Cezar

  • 7. Data: 2004-07-21 20:54:54
    Od: "maciej" <m...@p...onet.pl>

    Z góry dziekuję - (przekaze koleżance tą cenną informację).

    POZDRAWIAM

    ----------

    -----------

  • 8. Data: 2004-07-21 22:13:50
    Od: "A. Tesler" <a...@w...pl>

    > - hmm co do tego odpowiedniego wniosku to nie mam pojęcia jak go napisać
    > Wordzie .

    Podaj swój e-mail, to prześlę ci wzór wniosku w podobnej sprawie.

    --
    a...@w...pl (A.Tesler) // Uff!... Rzekłem!

  • 9. Data: 2004-07-21 22:55:57
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:cdmknv$12i$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Cezar <c...@i...pl> typed:
    > co do tego odpowiedniego wniosku to nie mam pojęcia jak go napisać w
    >
    > Potem czekasz, nie licz ze bardzo
    > krotko. Mysle ze oplaty w takich sprawach nie ma.

    Takie sprawy sąd załatwia szybko, zwłaszcza jak się napisze, że dziecko ma
    pojechac na jakies kolonie za granice itp.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Tyfus to straszna choroba.
    Kończy się śmiercią lub kretynizmem.

  • 10. Data: 2004-07-22 07:37:45
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 00:55:57 +0200, Xena
    <t...@l...com.pl> napisał:

> [...]
    > ma
    > pojechac na jakies kolonie za granice itp.

    Nie powiedział bym... a jak facet złozy zażalenie?
    Poza tym w sądzie "szybko" oznacza 2-3 miesiące. Samo doręczenie wezwań
    zajmuje 3 tygodnie.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej