  • 1. Data: 2004-07-21 19:58:06
    Temat: zwaloryzowanej kaucji odzyskanie
    Od: "Zbigniew Cach" <z...@o...pl>

    Jak odzyskać zwaloryzowaną kaucję za mieszkanie?
    Jak wypełnić pozew?

    pzdr
    Zbigniew Cach

  • 2. Data: 2004-07-21 20:50:33
    Temat: Re: zwaloryzowanej kaucji odzyskanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zbigniew Cach" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jak odzyskać zwaloryzowaną kaucję za mieszkanie?
    > Jak wypełnić pozew?

    Brak waloryzacji wynika z przepisów. Wydaje mi się, że nie masz szans. Ale
    może się mylę.

  • 3. Data: 2004-07-22 07:01:55
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

    > Brak waloryzacji wynika z przepisów. Wydaje mi się, że nie masz szans. Ale
    > może się mylę.

    Chyba mylisz się. Jest możliwa również waloryzacja sądowa kaucji mieszkaniowych,
    z tym, ze takich które zostały wpłacone jeszcze na gruncie dawnego prawa
    lokalowego.

    --
    JOHNSON :)

  • 4. Data: 2004-07-22 08:15:50
    Od: "W.W." <S...@p...onet.pl>

    Użytkownik Zbigniew Cach napisał:

    > Jak odzyskać zwaloryzowaną kaucję za mieszkanie?
    > Jak wypełnić pozew?

    Poszło na priv.

    W.W.

  • 5. Data: 2004-07-22 08:17:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

> [...]
    mieszkaniowych,
    > z tym, ze takich które zostały wpłacone jeszcze na gruncie dawnego prawa

    W odniesieniu do spółdzielni mieszkaniowej przerabiałem i nie da się. Z
    czego wynika, że w wypadku kaucji da się?

  • 6. Data: 2004-07-22 10:11:10
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert Tomasik napisał(a):

    > W odniesieniu do spółdzielni mieszkaniowej przerabiałem i nie da się. Z
    > czego wynika, że w wypadku kaucji da się?

    A ja nie wyczytałem w kazusie, ze chodzi o spółdzielnię mieszkaniową ?! Jak się
    domyśliłeś ;) ?
    Kaucja mieszkaniowa to raczej przy najmie. Jest świadczeniem pieniężnym sensu
    stricto więc stosuje się do niej art. 358 (1) paragraf 3 kc.
    Przykładowo:
    2002.09.26 uchwała SN III CZP 58/02 Prok.i Pr. 2003/3/36
    Przepis art. 36 ust 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r., o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr
    71, poz. 733) nie wyłącza możliwości stosowania art. 3581 § 3 k.c. w zakresie
    waloryzacji wierzytelności o zwrot kaucji wpłaconej przez najemcę przed dniem 12
    listopada 1994 r.
    Dlatego zrobiłem zastrzeżenie, że chodzi o kaucje wpłacone na gruncie prawa
    lokalowego.

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-07-22 11:03:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    dniem 12
    > listopada 1994 r.
    > Dlatego zrobiłem zastrzeżenie, że chodzi o kaucje wpłacone na gruncie

    Przeoczyłem to, że to dawne roszczenie.