  • 1. Data: 2004-07-21 18:05:31
    Temat: nazwa firmy inazwa sklepu POMOCY
    Od: "Marek" <b...@m...pl>

    mam prosbe jak to widzicie ze strony prawnej

    przyklad
    jest sobie firma X jednosobowa działanosc gosp "Galeria cukierków" Anna
    Przykładowa
    i sprzedawala cukierki

    teraz
    powstala firma TEST
    i stworzyla produkt sklep internetowy
    galeriacukierków.pl
    i sprzedaje tam swoje wyroby.
    stworzyla wlasne logo itp

    i nagle firma X chce wycofania nazwy sklepu intenetowego twierdzi cos o
    patentach na nazwe chodz w rzeczywistosci nie posiada takiego patentu
    i twoerdzi ze dzialanosc sklepu to bezprawne korzystanie z cudzej renomy

    Jak to widzicie z prawnego punktu widzenia.

  • 2. Data: 2004-07-21 20:52:28
    Temat: Re: nazwa firmy inazwa sklepu POMOCY
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    Cienko z punktu widzenia żalącego się. Musiał by zastrzec nazwę firmy.
    Inaczej to każdy by sobie mógł Pepsi-Colę produkować.

  • 3. Data: 2004-07-22 10:24:46
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 21 Jul 2004 20:05:31 +0200, Marek naskrobał(a):

> [...]
    > i twoerdzi ze dzialanosc sklepu to bezprawne korzystanie z cudzej renomy
    >

    > Jak to widzicie z prawnego punktu widzenia.

    Kłopot - wiem że NASK ma swój 'chory' regulamin w którym było coś na temat
    możliwości odebrania domeny w takich przypadkach. Tzn tu chodziło raczej o
    wywaleniu cwaniaków którzy rejestrowali na gwałt microsoft.pl itp a potem
    chceli z zyskiem sprzedać. Nieoficjalna wykładania mówiła coś o
    konieczności posiadaniu zarejestrowanej firmy o nazwie domeny w celu
    zabezpieczenia się przed takim roszczeniem.
    1. Generalnie w tym przypadku warto się upewnić czy w ogóle storna nie
    zostałą zerejestrowana wcześniej niż powstała firma Galeria cukierków.
    2. Nazwa nie została zastrzeżona
    3. Z racji działalności jednoosobowej to nazwa firmy to Anna Przykładowa
    "Galeria cukeirków" sama "Galeria cukerków" przysługuje tylko spółkom
    kapitałowym - podst prawna art 4 pkt 7 ustawy o działalnosci gospodarczej

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-07-22 11:07:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konieczności posiadaniu zarejestrowanej firmy o nazwie domeny w celu
    > zabezpieczenia się przed takim roszczeniem.

    Moim zdaniem to nie ma większego sensu. Po pierwsze na terenie kraju może
    istnieć dowolnie wiele firm o takiej nazwie. Po drugie w tym wypadku, to nie
    tyle nazwa firmy, co nazwa własna produktu.

    > 1. Generalnie w tym przypadku warto się upewnić czy w ogóle storna nie
    > zostałą zerejestrowana wcześniej niż powstała firma Galeria cukierków.

    To by sprawę ostatecznie wyjaśniało.

    > 2. Nazwa nie została zastrzeżona

    Ale fakt zastrzeżenia, to pokrzywdzony powinien podnieść raczej.

    > 3. Z racji działalności jednoosobowej to nazwa firmy to Anna Przykładowa
    > "Galeria cukeirków" sama "Galeria cukerków" przysługuje tylko spółkom
    > kapitałowym - podst prawna art 4 pkt 7 ustawy o działalnosci gospodarczej

    Co do zasady, to ciekawe jest, na jaką podstawę prawną swojego roszczenia
    powołuje się A. PRZYKŁADOWA.

  • 5. Data: 2004-07-22 20:34:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Jul 2004, Sebol wrote:
    [...]
    >+ 3. Z racji działalności jednoosobowej to nazwa firmy to Anna Przykładowa
    >+ "Galeria cukeirków"

    wKF poprotestuję: nazwą firmy jest zawsze słowo "firma".

    "Anna Przykładowa Galeria cukeirków" to jest *firma* właśnie (a nie
    "nazwa firmy" czyli masło maślane) :)

    >+ sama "Galeria cukerków" przysługuje tylko spółkom kapitałowym

    Ściślej biorąc nie do końca: w myśl art. 43(5)$2 Kodeksu
    Cywilnego firma będąca OP musi zawierać jeszcze "określenie
    formy prawnej", nie ma zmiłuj się.
    To co podajesz z PDG to "oznaczenie działalności gospodarczej"
    o ile mnie pamięć nie myli tak zapisano:

    >+ - podst prawna art 4 pkt 7 ustawy o działalnosci gospodarczej

    ...jak najbardziej. Tak jak (później :)) w K.C.
    Samo "Galeria cukeirków" nikomu nie przysługuje :) aczkolwiek
    jest IMO "nazwą działalności gospodarczej" (w odróżnieniu od
    "oznaczenia przedsiębiorcy" oraz "firmy") w K.C. dla odmiany
    ujetą jako "lub określenie dowolnie wybrane".

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-07-23 07:56:43
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > formy prawnej", nie ma zmiłuj się.
    > To co podajesz z PDG to "oznaczenie działalności gospodarczej"
    > o ile mnie pamięć nie myli tak zapisano:

    dokladniejest to definicja "oznaczenia przedziebiorcy"
    z uztawy "Prawo Dzialalnosci Gospodarzcej" z 1999 roku

    art 4 Uzyte w ustawie okreslenia oznaczaja

    7 Oznaczenie przedsiebiorcy - .....

    Pozdrowienia

    Boguslaw