    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prosba o interpretacje art 109. kodeksu pracy.
    Date: 20 May 2005 08:45:33 +0200

    > Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Pismo brzmi dokladnie :
    > " Na podstawie art 108 k.p. w zwiazku z nieprzestrzeganiem przez Pana
    > podstawowych obowiazkow pracowniczych a w szczegolnosci : (ciach)  nakladam
    > na pana kare nagany z wpisem do akt osobowych.  Jednoczesnie informuje ze w
    > ciagu 7 dni od dnia otrzymania nagany przysluguje panu prawo wniesienia
    > odwolania do pracodawcy"
    >
    > Te pismo jest rzadaniem wyjasnien czy nalozeniem kary juz. ??  Bo jezeli
    > jest to pismo nakladajace kare i jezeli obowiazuje interpretacja wersja 2 to
> [...]

    Wg. mnie pismo jakie otrzymałeś zawiera element konieczny, aby uznać go za
    pismo zawiadamiające o ukaraniu karą w postępowaniu porządkowym tzn. zawiera
    stwierdzenie (...)Na podstawie art 108 k.p. w zwiazku z nieprzestrzeganiem
    przez Pana podstawowych obowiazkow pracowniczych a w szczegolnosci : (ciach)
    nakladam na pana kare nagany(...), de facto widzę też jego pewne braki, chyba
    że są one w (ciach) np. brak wskazania terminu, w jakim owo naruszenie
    obowiązków miało miejsce, ale to nie jest ażtak istotne.

    Reasumując, pytasz czy to pismo traktować można, jako chęć wysłuchania
    pracownika, chęc pozyskania przez pracodawcę większej ilości informacji nt
    zdarzenia, wg. mnie nie można tak dalece interpretować, co więcej gdyby
    pracodawca chciał zrealizować element konsultacyjny nie sformułował by tak jak
    to zrobił owego pisma, a więc wskazać należy, iż masz jak najbardziej podstawy
    dla żądania od pracodawcy w sprzeciwie uznania kary za niebyłą i usunięcia z
    akt osobowych odpisu zawiadomienia o ukaraniu karą nagany, w związku z faktem
    naruszenia przez pracodawcę przepisów prawa pracy :
    - nałożenie kary bez wcześniejszego wysłuchania pracownika, art 109 par 2
    - zastosowanie kary po terminie 2 tygodni od powzięcia wiadomości przez
    pracodawcę o naruszeniu obowiązków pracowniczych

    Pamiętaj masz 7 dni na złożenie takiegopisma pracodawcy (potwierdz sobie jgo
    przyjęcie)
    Czy reprezentują cię jakieś związki zawodowe ?