  • 1. Data: 2005-02-08 18:13:24
    Temat: prokurator, zadanie wskazania osoby, ktora przeslala smsa
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

    czesc.
    problem jest nastepujacy:
    spolka cywilna swiadczy uslugi internetowe, jedna z osob podpadajacych pod ich
    IP wyslal smsa z grozba karalna, przychodzi do nich policja i chce rekwirowac
    sprzet, sprzet zostaje w firmie a jeden z wlascicieli ma sie zglosic celem
    przesluchania na komende.
    teraz pytanie, co powinien powiedziec, zeby przeszlo w miare bezbolesnie,
    zwazywszy, ze oni tych logow poprostu nie posiadaja - zmieniali serwerer i
    dopiero po zalozeniu nowego zaczeli rejestrowac 'dziallanosc uzytkownikow w sieci'.
    podobno jest jakis okres przez ktory musza byc one przetrzymywane.. czy ktos wie
    jaki to okres?

    za wszelkie wskazowki bede zobowiazany.
    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-02-08 20:46:53
    Od: Marcin Zyla <m...@m...com>

    Pawel Kozik wrote:

> [...]
    > podobno jest jakis okres przez ktory musza byc one przetrzymywane.. czy ktos wie

    Odpowiedzieć: nie mamy logów, bardzo nam przykro (lub nie mamy logów i
    co nam Pan teraz zrobi...).

    Co do logowania - sprawa jest grząska, bo ak naprawde nie ma obowiązku
    logowania (wszystko zależy kak działają). Jak prok. będzie miał inne
    zdanie, da podstawe, pogadamy ;-)

    Pzdr Marcin

  • 3. Data: 2005-02-08 21:24:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel Kozik wrote:

> [...]
    > sprzet, sprzet zostaje w firmie a jeden z wlascicieli ma sie zglosic celem

    Pod groźbę karalną to mi podpada raczej groźba zarekwirowania sprzętu ;->

> [...]
    > dopiero po zalozeniu nowego zaczeli rejestrowac 'dziallanosc uzytkownikow w sieci'.

    Powinien dokładnie to powiedzieć.

    > podobno jest jakis okres przez ktory musza byc one przetrzymywane.. czy ktos wie
    > jaki to okres?

    No, jeśli ci rzekomi policjanci tak twierdzili, to chyba powinni być w
    stanie podać jakąś podstawę prawną? ;)

  • 4. Data: 2005-02-09 16:43:30
    Od: stern - biuro <s...@p...net.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > No, jeśli ci rzekomi policjanci tak twierdzili, to chyba powinni być w
    > stanie podać jakąś podstawę prawną? ;)

    pewnie podciągneliby pod 218 - 218b kpk

    --
    Biuro Doradztwa Prawnego