  • 1. Data: 2005-02-08 15:46:58
    Temat: Gdzie płacić podatek!!
    Od: "Szymon" <k...@p...fm>

    Posiadam dom w innym województwie, do jakiego urzędu skarbowego powinienem
    płacić podatek za czynsz, który pobierany od lokatorów.
    Czy US w moim powiecie czy w tym, w którym znajduje się dom!

    Z góry dziękuje!

  • 2. Data: 2005-02-08 18:20:12
    Temat: Re: Gdzie płacić podatek!!
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Użytkownik "Szymon" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > płacić podatek za czynsz, który pobierany od lokatorów.
    > Czy US w moim powiecie czy w tym, w którym znajduje się dom!

    Wiesz, jeszcze się upewnij, ale wydaje mi się, że w US właściwym dla Twojego
    miejsca pobytu. Rzeczą wtórną jest gdzie "geograficznie" powstał przychód.
    --
    --==<< Scottos >>==--

  • 3. Data: 2005-02-08 18:29:08
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    > Wiesz, jeszcze się upewnij, ale wydaje mi się, że w US właściwym dla
    > Twojego miejsca pobytu. Rzeczą wtórną jest gdzie "geograficznie" powstał
> [...]

    Dokladnie , wlasciwy jest urzad w/g miejsca gdzie koncentruje sie aktywnosci
    zyciowa, czyli miejsca zamieszkania, ktore jest z reguly jedno.

    pzdr
    Pawel

  • 4. Data: 2005-02-08 19:50:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Szymon wrote:
    > Posiadam dom w innym województwie, do jakiego urzędu skarbowego powinienem
    > płacić podatek za czynsz, który pobierany od lokatorów.
    > Czy US w moim powiecie czy w tym, w którym znajduje się dom!

    tam gdzie mieszkasz.

  • 5. Data: 2005-02-08 20:30:16
    Od: "Faust" <f...@o...pl>

> [...]
    > płacić podatek za czynsz, który pobierany od lokatorów.
    > Czy US w moim powiecie czy w tym, w którym znajduje się dom!

    to zależy :))
    podatek dochodowy w miejscu zameldowania, chyba że założyłeś firmę z inną
    siedzibą, to tam gdzie siedziba
    jeżeli w grę wchodzi VAT - bo to też się zdaża to należy zgłosić taką
    działalność w urzędzie gdzie masz źródło - czyli budynek czynszowy - jako
    quasi działalność gospodarczą i tam odprowadzać vat
    ale nie przejmuj się zbytnio bo tu funkcjonuje "zasada idioty" - nieważne do
    jakiego urzędu wyślesz deklarację i wpłacisz, byle w terminie i tyle co
    trzeba, urząd co najwyżej stwierdzi swoją niewłaściwość i prześle gdzie
    trzeba informując ciebie przy okazji - co rozwiąże problem