  • 1. Data: 2005-02-08 18:46:39
    Temat: Czy Notariusz moze sporzadzic umowe darowizny?
    Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Dziadkowie maja zamiar oddac mi mieszkanie tytulem darowizny. Jakie
    kroki mam zatem podjać? Czy udanie sie do notariusza zalatwi calkowity temat
    wraz ze sporzadzeniem umowy darowizny czy tez jakas inna instytucja wchodzi
    w gre? Jak wyglada sprawa z podatkiem?

    Proszę o pokierowanie mnie w tym kierunku poniewaz nie mialem jeszcze z
    tym nigdy do czynienia...

    --

    Andrzej Turek (Andre NH)
    a...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2005-02-08 19:56:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andre NH wrote:
> [...]
    > instytucja wchodzi w gre? Jak wyglada sprawa z podatkiem?
    >
    > Proszę o pokierowanie mnie w tym kierunku poniewaz nie mialem jeszcze

    Jeśli chodzi o mieszkania, to musi się to odbyć w formie aktu notarialnego.
    Wszyscy musicie pojawić się u notariusza, gdzie umowa darowizny zostanie
    sporządzona, przeczytana, "zrozumiana" i podpisana.
    Dobrze jest zadzwonić wcześniej, dowiedzieć się co trzeba przynieśc,
    żeby nie biegać po kilka razy. Dowiesz się też ile to kosztuje i ile
    kasy trzeba przynieść ze sobą.

    Wówczas umówisz sie na konkretny termin i wtedy przyjdziecie.

  • 3. Data: 2005-02-08 23:30:07
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

> [...]

    Jeśli chodzi o podatek to sprawa ma się podobnie jak ze spadkiem (ale proszę
    o potwierdzenie tych informacji, bo piszę z pamięci). Wyjątkiem jest
    sytuacja, gdy jest to Twoje pierwsze miejsce zamieszkania (własne) i w
    przeciągu pięciu lat będziesz tam zameldowany. Dalej co się za tym rozumie
    nie sprzedasz tego lokalu. Wówczas jesteś zwolniony z podatku ("tylko"
    opłaty notarialne i księgi wieczystej - zdaje się że coś koło 3% wartości
    rynkowej).
    Ale uwaga: z tego zapisu (pierwsze mieszkanie) możesz skorzystać tylko raz w
    życiu pod warunkiem, że wcześniej nigdy nie miałeś swojego mieszkania.

    --==<< Scottos >>==--