  • 1. Data: 2005-02-08 17:50:44
    Temat: Zwalniaja mnie- co mu przysluguje?
    Od: "Abakus" <s...@w...pl>

    Witajcie.
    Nigdy nie przypuszczalem ze bede sie o takie cos pytal i to jeszcze bedzie o
    mnie chodzilo:(
    opisze oco mi chodzi;
    W moim zakladzie wlokkienniczym wlasciciel wpadl na pomysl likwidacji prawie
    calego wydzialu na ktorum pracuje chodzi o przedzalnie,
    bedzie to zwolnienie grupowe bo zwolnione bedzie ponad 100 osob,
    wypowiedzenia maja dawac okolo 23 lutego i okres wypowiedzenia ma byc od 1
    marca wypowiedzenie bedzie trzymiesieczne z jednomiesiecznym odpracowaniem.
    Tu mam pytania czy urlop przyslugje mi caly tz 26 dni czy tylko za ten okres
    co bede pracowac, a jak tak to czy okres wypowiedzenia wlicza sie w urlop? W
    zakladzie pracuje od 1 sierpnia 1997r, wczesniej uczylem sie w szkole
    rolniczej gdzie mialem praktyke przez okres dwuch lat a na praktyce mialem
    umowe jako mlodociany pracownik. Czy ten staz pracy upowaznia mnie do np,
    wiekszego zasilku czy wogole przysluguje mi odprawa jesli taka wogole jest?
    Przepraszam ze tak Was zazucilem pytaniami ale kazdy z pracownikow pyta sie
    jeden do drugiego co nam przysluguje jak nas zwolnia itd..
    Dziwne jest uczucie jak sie czeka na wypowiedzenie:( niezycze nikomu.
    pozdrawiam Grzesiek

  • 2. Data: 2005-02-08 18:24:54
    Temat: Re: Zwalniaja mnie- co mu przysluguje?
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

    Użytkownik "Abakus" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeden do drugiego co nam przysluguje jak nas zwolnia itd..
    > Dziwne jest uczucie jak sie czeka na wypowiedzenie:( niezycze nikomu.

    Mogę podpowiedzieć jedynie w kwestii urlopów:
    proporcjonalnie do ilości miesięcy w roku wliczając okres wypowiedzenia.
    Czyli jeśli np. stosunek pracy ustanie z końcem czerwca, to przysługuje
    6/12*26 czyli 13 dni urlopu. Dodatkowo w przypadku zwolnienia przez
    pracodawce z zachowaniem okresu wypowidzenia przysługuje kilka dodatkowych
    dni urlopu (nie pamiętam, ale coś koło 2-3) na poszukiwanie pracy. Nie ma
    tych dni jeśli jest rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron.
    Więcej niestety nie pomogę, bo nie chcę wprowadzać w błąd.

    --==<< Scottos >>==--

  • 3. Data: 2005-02-08 20:43:09
    Od: "Abakus" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Scottos"
> [...]
    > tych dni jeśli jest rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron.
    > Więcej niestety nie pomogę, bo nie chcę wprowadzać w błąd.

    dziekuje bardzo za pomoc:),kazda wiedza jest teraz dla mnie potrzebna.
    Nigdy sie takimi sprawami nie interesowalem bo mnie to niedotyczylo do
    teraz:(
    Jeszcze raz dziekuje za pomoc:)
    Pozdrawiam Grzesiek

  • 4. Data: 2005-02-08 23:30:53
    Od: "Scottos" <m...@a...net>

> [...]
    >
    > dziekuje bardzo za pomoc:),kazda wiedza jest teraz dla mnie potrzebna.
    > Nigdy sie takimi sprawami nie interesowalem bo mnie to niedotyczylo do

    Polecam Kodeks Pracy - dość jasno napisany i klarownie wyjaśniony.

    --
    --==<< Scottos >>==--