  • 1. Data: 2004-02-02 17:04:40
    Temat: problem z cyfrą+ OSTATECZNE WEZWANIE DO ZAPŁATY
    Od: "FRYCEK" <f...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich

    Jeżeli ktoś miał podobną sytuację lub wie jak rozwiązać ten problem bardzo
    proszę o posty.

    Po rozwiązaniu umowy z Cyfrą miałem 30 dni aby zwrócić kartę kodową
    spóżniłem się o 14 dni co faktycznie było moją winą, umowę podpisywałem ok 4
    lata temu z Wizją i nie pamiętałem, że nie jestem właścicielem karty, po
    telefonie z CYFRY+ na drugi dzień oddałem kartę, ale to nic nie dało :-(( i
    chcą teraz 300zł za spóźnienie.
    Naprwdę nie czuję się winny żeby oddać te trzy stówy, czuję się strasznie
    oszukany przez cyfrę. Pisałem pismo do cyfry, rozmawiałem przez telefon
    również rozmawiałem telefonicznie z osobą w firmie KRUK ale bez efektu,
    odniosłem wrażenie jakbym rozmawiał z maszynami BLONDIE a nie z ludźmi ( a
    może zbliżamy sie do MATRIXA )
    Przepiszę pismo które dostałem aby była jasność.

    OSTATECZNE WEZWANIE DO ZAPŁATY

    Firma Kruk działa w imieniu i na rzecz swojego klienta:CANAŁ+ .....
    Pomimo wezwań do zapłaty, które dłużnik OTRZYMAŁ co potwierdzone jest przez
    Pocztę Polską UPP
    Wrocław 2 umowa z 25.05.1998r. (wezwania nie były wysłane listem poleconym,
    ale mniejsza z tym)
    zobowiązania naszego klienta nie zostały wykonane.

    WZYWAMY DŁUŻNIKA PO RAZ OSTATNI DO NATYCHMIASTOWEJ ZAPŁATY do dnia 31-01-04
    długu z tytułu niewywiązania się z umowy o abonament nr abonenta .....
    kara umowna z tytułu niedotrzymania terminu zwrotu sprzętu: 300,00 ZŁ

    ŁĄCZNIE DO ZAPŁATY (bez
    odsetek 300,00 zł)

    Jeżeli w wyznaczonym terminie dług nie zostanie spłacony, informujemy, iż
    WYSTĄPIMY W IMIENIU CANAŁ+
    CYFROWY SP. ZOO ;-) DO SĄDU Z POZWEM O ZAPŁATĘ POWYŻSZEJ KWOTY.

    Koszty uzyskania tytułu egzekucyjnego i ewentualnej egzekucji wyniosą 362,48
    zł i w całości obciążą dłużnika. Jeżeli więc dług nie zostanie zapłacony,
    łączna kwota do zap[łaty wyniesie; 662,48 zł

    Z NASZEGO DOŚWIADCZENIA WYNIKA, IŻ SĄD ROZSTRZYGNIE SPRAWĘ W OKRESIE DO
    TRZECH TYGODNI. JEŻELI NIE ZOSTANIE DOKONANA WPŁATA W TERMINIE DO DNIA
    31.01.2004, TO NIE BĘDZIE MOŻNA SPRAWY SKUTECZNIE WYCOFAĆ Z SĄDU I DŁUG
    ZOSTANIE AUTOMATYCZNIE POWIĘKSZONY O DODATKOWE KOSZTY.

    Jeżeli dłużnik nie skorzysta z propozycji spłacenia długu, poniesie wszelkie
    prawne i finansowe konsekwencje uchylania się od postanowień zawartych w
    regulaminie umowy o abonament Canał+ i CYFRY+.

    EGZEKUCJA DŁUGÓW JEST NIEODWOŁALNA I
    NASTĘPUJE WOBEC WSZYSTKICH DŁUŻNIKÓW
    WIERZYCIELA
    W załączeniu: pozew do sądu

    PS Pismo ostateczne otrzymałem w piątek 30.01.04
    POZDRAWIAM I PRZESTRZEGAM PRZED FIRMĄ cyfra+
    frycek

  • 2. Data: 2004-02-02 18:19:47
    Od: "robtomas" <r...@g...pl>

    > PS Pismo ostateczne otrzymałem w piątek 30.01.04
    > POZDRAWIAM I PRZESTRZEGAM PRZED FIRMĄ cyfra+
    > frycek

    To sobie przestrzegaj, w umowie jest napisane że trzeba oddać sprzęt do 30
    dni po rozwiazaniu umowy i tego należy się trzymać. ja miałem umowę do
    31.12.03 i sprzet oddałem w styczniu dostałem pokwitowanie. Ty tego nie
    zrobiłeś i jeszcze sie pienisz?

  • 3. Data: 2004-02-02 18:52:00
    Od: Vectra <a...@b...vectranet.pl>

    Hmmm. Moze zaproponuj bardzo grzecznie jakies wznowienie
    umowy? Wspomnij o tych niepoleconych listach ...
    Za 3 miesiace, jak przycichnie, wrócisz do sprawy bardziej
    profesjonalnie?

    pozdro
    ---
    V.

  • 4. Data: 2004-02-02 19:10:57
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2/2/2004 7:52 PM, Vectra wrote:

    > Hmmm. Moze zaproponuj bardzo grzecznie jakies wznowienie
    > umowy? Wspomnij o tych niepoleconych listach ...
    > Za 3 miesiace, jak przycichnie, wrócisz do sprawy bardziej
    > profesjonalnie?

    Rozsądna rada, bo firmy zwykle odstępują od kar etc, gdy powraca sie do
    kontynuowania umowy - może lepiej zapłacić abonament i z miesiąc
    pokorzystać, a potem po ludzku i bez ekstrasów wypowiedziec, pamietając
    o zwrocie sprzętu?

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-02-02 19:51:12
    Od: "FRYCEK" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "robtomas" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dni po rozwiazaniu umowy i tego należy się trzymać. ja miałem umowę do
    > 31.12.03 i sprzet oddałem w styczniu dostałem pokwitowanie. Ty tego nie

    sprzęt jest moją własnością chodziło tylko o kartę, w umowie tego nie było,
    że trzeba kartę oddać w ciągu 30 dni
    tylko w regulaminie którego nie otrzymałem, a przestrzegam ponieważ miałem
    straszne problemy, żeby w ogóle rozwiązać lub chociaż zawiesić umowę na
    okres wyjazdu tj, 3miesiące na szczęście cyfra dostała karę i zmieniła
    regulamin od niedawna. Porównując cyfrę do naprawdę bardzo profesjonalnej
    WIZJI TV (niestety nieistniejącej już)gdzie można było bez żadnych problemów
    załatwić na telefon dosłownie każdą sprawę, oraz wyjaśnić niejasności o ile
    takie były, o czym nie można powiedzieć o cyfrze gdzie jak pojawi się
    niejasność to kobietka nie wie, ale można pisać fax to odpiszą.Jakbym
    zgubił kartę musiałbym zapłacić karę 50 zł ale jestem uczciwy i oddałem,
    tylko 14 dni za późno, na drugi dzień po telefonie z cyfry.Czy tak żegna się
    klienta który przez 4 lata opłacał abonament ?
    Bardzo profesjonalne podejście do klienta. Cyfra pali za sobą mosty ponieważ
    takich osób jak ja jest mnóstwo i nie myślę aby ktokolwiek wrócił do ww
    platformy.
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-02-02 21:32:44
    Od: "wirtualna" <w...@w...pl.com>

    Użytkownik "FRYCEK" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich
    >
    > Jeżeli ktoś miał podobną sytuację lub wie jak rozwiązać ten problem bardzo
    > proszę o posty.
    ciach

    Jedyny punkt zaczepienia to to, czy w umowie z Wizja TV, ktora zawierales
    (regulaminy, cenniki etc.) czy ta kara umowna tam byla, czy jest to moze
    wymysl Cyfry.

    Jesli to wymysl Cyfry, to powinni byli doreczyc ci nowy wzorzec umowy
    (zgodnie z art.384(1) KC) - jesli tego nie zrobili, nie obowiazuje cie nowy
    wzorzec umowny - czyli wiaze cie stary (wizja).

    Jesli byla tam kara, to sprawdz jakie byly warunki oddania karty oraz jaka
    wysokosc kary.

    Jesli 300 pln i 14 dni, to przepadles...
    Jesli nie masz regulaminow wydanych przez Wizje, to nie masz dowodow - tez
    przepadles...

    p.
    W,

  • 7. Data: 2004-02-03 08:29:30
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    > Jesli byla tam kara, to sprawdz jakie byly warunki oddania karty oraz jaka
    > wysokosc kary.
    >
    > Jesli 300 pln i 14 dni, to przepadles...

    ja kiedyś byłem w Wizji i w regulaminie, który ja miałem była informacja, że
    po wypowiedzeniu Wizja przysyła informację GDZIE w (najbliższym punkcie) mam
    zwrócić w ciągu nie pamiętam ilu dni kartę.
    Oczywiście zapomniałem - wysłałem im jednak pismo poleconym za
    potwierdzeniem, że pomimo iż minął miesiąc ja nadal nie otrzymałem od Wizji
    informacji, gdzie mam zwrócić kartę i bardzo o to proszę (oczywiście
    wysyłali listem zwykłym), po tygodniu przyszedł kolejny list zwykły, że ma
    zwrócić tam i tam i po wszystkim :)
    Pozdrawiam
    Przemo