  • 1. Data: 2004-02-02 15:01:47
    Temat: górnicza emerytura od 50-ciu lat
    Od: leszek<m...@o...pl>

    Witam
    Przepracowałem w kopalni pod ziemią około 16-tu lat wtym 3700
    dniówek w akordzie zaliczanych w wymiarze póltorakrotnym do
    emerytury .Oprócz tego również jako górnik pod ziemią pracowałem
    w tunelach w Turcji i w Niemczech zatrudniony legalnie przez polskie
    firmy około 5-ciu lat.Pragnę szczególnie podkreślić że praca w
    tunelach miała charakter typowo górniczy. W tym roku skończyłem
    50 lat. W świetle ustawy z 17 grudnia 1998r o emeryturach i rentach
    art. 34 ,moim zdaniem, spełniam warunki do przejścia na emeryturę
    górniczą. Tymczasem ZUS nie chce mi zaliczyć pracy górnika w tunelu
    jako: " pracy górniczej ", " pracy równorzędnej z pracą górniczą " bądż
    " okresu zaliczanego do pracy górniczej ". Te 3 pojecia wymienione
    są w tymże 34 art. powyższej ustawy i zalicza się do nich zajęcia
    mające o wiele mniej lub nawet nic wspólnego z górnictwem np.-praca
    w związkach zawodowych , służba wojskowa czy praca w zarządach
    spólek górniczych, natomiast praca typowo gónicza w tunelu nie jest
    zaliczana do ww. okresów.Uważam to za zupełny nonsens.
    Czy mam szanse dochodzić swoich praw w tej sprawie i w jaki sposób?
    Za ewentualne rady z góry dziękuje.
    Leszek

    -> http://usenet.pomocprawna.info