  • 1. Data: 2004-02-02 15:28:05
    Temat: cisza nocna
    Od: "Vicky " <l...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam:-)
    Mieszkam w wielorodzinnym domu, nade mną mieszka sąsiad, który notorycznie
    pierze w pralce automatycznej w nocy a niestety łazienkę ma nad naszą
    sypialnią:-( Dla mnie jest to natychmiastowa pobudka i niestety dla mojego
    5-cio miesięcznego dziecka też:-( Czy cisza nocna obejmuje także zakaz prania
    w pralkach automatycznych w godz.22-6? Będę wdzięczna za informację, bo już
    nie wiem jak z sąsiadem rozmawiać i po czyjej stronie jest prawo...
    --
    Vicky

  • 2. Data: 2004-02-02 15:52:13
    Temat: Re: cisza nocna
    Od: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    Vicky [l...@g...SKASUJ-TO.pl] pisze:

    [...]
    >Witam:-)
    >Mieszkam w wielorodzinnym domu, nade mn? mieszka s?siad, który notorycznie
    >pierze w pralce automatycznej w nocy a niestety łazienkę ma nad nasz?
    >sypialni?:-( Dla mnie jest to natychmiastowa pobudka i niestety dla mojego
    >5-cio miesięcznego dziecka też:-( Czy cisza nocna obejmuje także zakaz prania
    >w pralkach automatycznych w godz.22-6? Będę wdzięczna za informację, bo już
    >nie wiem jak z s?siadem rozmawiać i po czyjej stronie jest prawo...
    >--
    >Vicky

    Cisza nocna oznacza przecież niezakłócanie spokoju w jakikolwiek sposób -
    więc hałas pralki nie jest wyjątkiem. Sąsiadowi powiedz, że Ci
    przeszkadza; czy tego nie rozumie? Ja upominałem sąsiadów, którzy w
    mieszkaniu 'na ukos' nade mną w niedziele w południe kuli, piłowali i
    wiercili - mówili, że nie mają kiedy, bo pracują. Ja na to, że chciałbym w
    niedzielę akurat w domu odpocząć. Po drugim razie do nich dotarło.

    --

    Jerzy

  • 3. Data: 2004-02-02 21:44:03
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Vicky napisał:

> [...]
    > w pralkach automatycznych w godz.22-6? Będę wdzięczna za informację, bo już
    > nie wiem jak z sąsiadem rozmawiać i po czyjej stronie jest prawo...

    Po Twojej. Sasiad buc i tyle. Na korytarzu powinnas miec wywieszony
    regulamin, w ktorym powinno byc napisane mniej wiecej tak:

    "Cisza nocna obowiązuje w godzinach od 22°° do 6°° i w tych godzinach
    nie należy używać urządzeń mogących zakłócić sen użytkowników innych
    lokali lub powodować hałas mogący ten sen zakłócić. W tych godzinach nie
    należy też przeprowadzać prac budowlanych, wykonywać remontów bądź
    napraw urządzeń stanowiących wyposażenie lokali lub budynku, chyba że
    jest to niezbędne w celu usunięcia awarii, która zagraża bezpieczeństwu
    ludzi lub mienia albo może spowodować znaczne szkody materialne. "

    Wez ten regulamin i pojdz do sasiada, sprobuj grzecznie, a jak nie
    bedzie skutkowalo to go postrasz policja, straza miejska, sprawa w
    sadzie albo co Ci tam ciekawego do glowy przyjdzie. Straz miejska czy
    policja moze przyjechac, ale regulamin w budynku jest niezbedny - bo
    niby skad mialby bucowaty sasiad wiedziec, ze lamie prawo:-) A tak
    nieznajomosc nie zwalnia od odpowiedzialnosci:-)

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 4. Data: 2004-02-03 10:38:50
    Od: "Vicky " <l...@W...gazeta.pl>

    [edymon] <e...@S...pl> napisał(a):
    > Po Twojej. Sasiad buc i tyle. Na korytarzu powinnas miec wywieszony
    > regulamin, w ktorym powinno byc napisane mniej wiecej tak:
    No tak... u nas na korytarzu nie wywiesili żadnego regulaminu, no chyba że
    myszy zjadły albo co bardziej prawdopodobne jakiś gorliwy obywatel wziął sobie
    do poczytania;-) Chyba muszę się upomnieć w ADMie o następny:-)
    Wielkie dzięki za info. Wiem już na czym stoję. Najpierw porozmawiam
    grzecznie...
    --
    Vicky

  • 5. Data: 2004-02-03 13:44:30
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Vicky napisał:

> [...]
    > do poczytania;-) Chyba muszę się upomnieć w ADMie o następny:-)
    > Wielkie dzięki za info. Wiem już na czym stoję. Najpierw porozmawiam
    Musi byc ten regulamin, bo jak wezwiesz straz miejska, to sie
    przyczepia, ze tego nie ma. Jak cos to przyklej na stale do sciany,
    polecam klej distal:-)))

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 6. Data: 2004-02-03 19:41:57
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bvo8ki$sgi$1@atlantis.news.tpi.pl>, [edymon] wrote:

    > Musi byc ten regulamin, bo jak wezwiesz straz miejska, to sie
    > przyczepia, ze tego nie ma. Jak cos to przyklej na stale do sciany,
    > polecam klej distal:-)))

    Nie musi być żadnego regulaminu. KW i KC wystarczą w zupełności. SM
    ma egzekwować nie czyjś tam regulamin, a powszechnie obowiązujące prawo.

    Renata

  • 7. Data: 2004-02-03 22:30:05
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Renata Gołębiowska napisał:
    [ciach]
    > Nie musi być żadnego regulaminu. KW i KC wystarczą w zupełności. SM
    > ma egzekwować nie czyjś tam regulamin, a powszechnie obowiązujące prawo.

    Regulamin nie jest "czyjs tam", ale jest stworzony na podstawie
    powszechnie obowiazujacego prawa i wisi po to, zeby taki buc, ktory
    pierze nad nasza grupowiczka potem nie mowil, ze nie wiedzial, ze po 22
    nie mozna halasowac, nawet pralką. Co prawda, niektorzy maja KW, KC i
    wszelkie regulaminy i tak w dupie...

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 8. Data: 2004-02-04 07:33:11
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bvp7e2$71n$1@atlantis.news.tpi.pl>, [edymon] wrote:
> [...]
    > pierze nad nasza grupowiczka potem nie mowil, ze nie wiedzial, ze po 22
    > nie mozna halasowac, nawet pralką. Co prawda, niektorzy maja KW, KC i

    Napisałaś, że SM będzie się czepiać, że nie ma regulaminu. Nie podstaw
    do żadnego czepiania. Jeszcze raz: SM nie egzekwuje jakichś tam
    wewnętrznych regulaminów, a powszechnie obowiązujące prawo (w tym
    przypadku zawarte w kc i kw).
    Owszem regulamin na buca może być pomocny, natomiast SM nie powinna się
    nim interesować.

    Renata

  • 9. Data: 2004-02-04 08:48:10
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

> [...]

    > przypadku zawarte w kc i kw).
    > Owszem regulamin na buca może być pomocny, natomiast SM nie powinna się
    No ale sie niestety interesuje...:-(

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 10. Data: 2004-02-04 09:40:40
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bvqbo0$3me$1@nemesis.news.tpi.pl>, [edymon] wrote:

    > No ale sie niestety interesuje...:-(

    To nie ma co się dawać zastraszać. Pouczyć ich i wytłumaczyć, że nic
    im do tego czy regulamin wisi czy nie i czy w ogóle jest czy go nie ma,
    bo nie musi być.

    Renata