  • 1. Data: 2005-09-01 18:14:01
    Temat: problem z Pocztą Polską - POWAŻNA sprawa POMOC
    Od: l...@v...pl

    Zasłyszałem dziś zupełnie przypadkiem rozmowę w sklepie spożywczym na moim
    osiedlu, która mnie zbulersowała - nieładnie jest podsłuchiwać ale sprawa mnie
    poruszyła dogłębnie.

    Nadawca wysyła do zdbiorcy za pośrednictwem poczty polskiem paczkę priorytetową
    pobraniową, której zawartością jest wózek inwalidzki, odbiorca nie ma możliwości
    sprawnego poruszania się, tym bardziej dzwigania pakunków itd. Pracownik poczty
    telefonuje do odbiorcy, że jest do niego paczka ale poczta jej nie doręczy że
    trzeba sobie po nią przyjść (osoba z amputowaną nogą - tragedia) albowiem paczka
    jest ponadwymiarowa - koniec dyskusji z pracownikiem poczty.

    Z racji faktu, iż znam z widzenia rozmówczynie wtrąciłem się do rozmowy, ze
    pomogę tą sprawę załatwić, właśnie zabieram się do ustalania przepisów dot.
    usługi doręczania paczek, chciałbym jednak poznać Wasze opinie i może sugestie w
    temacie.

    1. za co płacił nadawca, skoro poczta nie doręcza przesyłki a nie jest to usługa
    POSTE RESTANTE

    2. jakei są wymiary paczek i czy w ogóle są których się nie doręcza ?

    3. Paczka nadal leży na poczcie, jak zmusić pocztę do doręczenia ?

  • 2. Data: 2005-09-01 19:37:09
    Temat: Re: problem z Pocztą Polską - POWAŻNA sprawa POMOC
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > 2. jakei są wymiary paczek i czy w ogóle są których się nie doręcza ?
    >
    > 3. Paczka nadal leży na poczcie, jak zmusić pocztę do doręczenia ?

    Gdy poczta podniosła radykalnie ceny paczek, to tłumaczyła tą podwyżkę tym,
    że teraz w cenie jest koszt dostarczenia paczki. Jeśli tak, to jeśli nie
    miała zamiaru dostarczyć do odbiorcy, to nie powinna przykjmowac paczki.
    Jakiś czas temu wysyłałam dywan i opłaciłam o ileś więcej, bo przdsyłka
    była ponadwymarowa. Dywan ten został dostarczony do domu adresata.
    Więc są możliwości lub przepisy, które nakazują dostarczenia takiej paczki
    do domu odbiorcy.

  • 3. Data: 2005-09-01 19:40:09
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > była ponadwymarowa. Dywan ten został dostarczony do domu adresata.
    > Więc są możliwości lub przepisy, które nakazują dostarczenia takiej paczki

    Radzę zwrócić się z tą sprawą do miejskiego /powiatowego/ Rzecznika
    Konsumentów.
    Można telefonicznie lub osobiście.
    Maria

  • 4. Data: 2005-09-01 19:58:22
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

> [...]
    >
    > 2. jakei są wymiary paczek i czy w ogóle są których się nie doręcza ?
    >
    > 3. Paczka nadal leży na poczcie, jak zmusić pocztę do doręczenia ?

    Jeśli paczkę przyjęto na poczcie musi być doręczona do adresata.
    Panie "w maglu" pewnie coś pokręciły. Info. sprawdziłem u źródła
    (Poczta Polska.- małżonka pracuje akurat przy paczkach ;)
    Najprawdopodobniej gościa nie było w domu (nie otworzył drzwi?)
    jak mu przywieźli pakę i zostawili awizo. No i wtedy już odbiór
    osobisty na poczcie. Chociaż jeden telefon do naczelnika i sprawa
    powinna być załatwiona szybciutko.

  • 5. Data: 2005-09-01 20:27:12
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    > rozmowy, ze pomogę tą sprawę załatwić, właśnie zabieram się do
    > ustalania przepisów dot. usługi doręczania paczek, chciałbym jednak
    > poznać Wasze opinie i może sugestie w temacie.

    a nie prościej i szybciej - skoro chcesz pomóc- pojść i przyprowadzić ten
    wózek ,a poźniej poznawać przepisy bo to może zająć wiele czasu nawet 5 lat
    Akohoro

  • 6. Data: 2005-09-01 21:21:45
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    akohoro napisał(a):

    > a nie prościej i szybciej - skoro chcesz pomóc- pojść i przyprowadzić ten
    > wózek ,a poźniej poznawać przepisy bo to może zająć wiele czasu nawet 5 lat

    a kto mu wyda przesyłkę?

    M.

  • 7. Data: 2005-09-01 21:49:00
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > a kto mu wyda przesyłkę?
    >
    > M.
    Poczta mu wyda przesyłkę,tylko trzeba chcieć załatić problem a nie wymyślać
    głupoty.
    dzisaj mnie rano nie było w domu i też listonosz zostawił awizo przecież to
    normalne ,a inny domownik wieczorem ją na poczcie odebrał.Do tego nie trzeba
    "poznawać prawa ",tylko normalnie się zachować .
    Akohoro

  • 8. Data: 2005-09-01 21:54:12
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

> [...]
    > normalne ,a inny domownik wieczorem ją na poczcie odebrał.Do tego nie trzeba
    > "poznawać prawa ",tylko normalnie się zachować .

    Tak zupełnie na marginesie - chóć to inna sprawa: od niedawna jak awizowany
    jest list-sądówka albo inny z terminem 7 dni (np. z urzędu) - to poczta innemu
    domownikowi go NIE WYDA!! No chyba że... pełnomocnictwo ktoś ma na poczcie
    wykupione za "jedyne" 20 zł... Grrrr.......

  • 9. Data: 2005-09-01 21:55:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "akohoro" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Poczta mu wyda przesyłkę,tylko trzeba chcieć załatwić problem a nie
    wymyślać
    > głupoty.
    > dzisiaj mnie rano nie było w domu i też listonosz zostawił awizo
    przecież to
    > normalne ,a inny domownik wieczorem ją na poczcie odebrał.Do tego
    nie trzeba
    > "poznawać prawa ",tylko normalnie się zachować .

    Pominąłeś jeden istotny szczegół. Trzeba być domownikiem.

  • 10. Data: 2005-09-01 21:56:36
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > przecież to normalne ,a inny domownik wieczorem ją na poczcie odebrał.Do tego
    > nie trzeba "poznawać prawa ",tylko normalnie się zachować .

    Sumpatyczny kolego (koleżanko) przeczytaj najpierw posta, zapoznaj się ze stanem
    faktycznym a następnie oświecaj nas swoimi mądrościami, przypomnę Ci stan
    faktyczny ...

    A wysyła paczkę do B - wózek inwalidzki
    C rozmawia o tym z D w sklepie bo B to znajomy C, E słyszy tę rozmowę i stara
    się rozwiązać problem, w międzyczasie B poprosił F małżonka swojego o odbiór
    przesyłki.

    A teraz pytanie: Dlaczego poczta nie wywiązała się z umowy zawartej przez A, na
    jakiej podstawie można dochodzić swoich praw i odszkodowania za nienależyte
    wykonanie umowy ?

    Nadal sądzisz że nie ma sensu poznawać prawa ...

    p.s. TU NIE BYŁO AWIZOWANIA PRZESYŁKI tylko TELEFON ŻE PACZKA JEST DO ODBIORU,
    no chyba że teraz awizuje się telefonicznie.