  • 11. Data: 2005-09-01 22:01:37
    Temat: Re: problem z Pocztą Polską - POWAŻNA sprawa POMOC
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    akohoro napisał(a):

    > Poczta mu wyda przesyłkę,tylko trzeba chcieć załatić problem a nie wymyślać
    > głupoty.

    Jezeli jest "domownikiem"...

    > dzisaj mnie rano nie było w domu i też listonosz zostawił awizo przecież to
    > normalne ,a inny domownik wieczorem ją na poczcie odebrał.Do tego nie trzeba
    > "poznawać prawa ",tylko normalnie się zachować .

    DO niedawna normalnym u mnie było, że zamiast paczki do domu przynoszono
    awizo. Po dwóch interwencjach na lokalnej poczcie i jednej w urzedzie
    rejonowym, awiza automagicznie zamieniły sie w paczki. Dlatego wierzę w
    tę historię.

    M.

  • 12. Data: 2005-09-01 22:17:45
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Sumpatyczny kolego (koleżanko) przeczytaj najpierw posta, zapoznaj
    > się ze stanem faktycznym a następnie oświecaj nas swoimi mądrościami,
    > przypomnę Ci stan faktyczny ...
    >
    > A wysyła paczkę do B - wózek inwalidzki
    > C rozmawia o tym z D w sklepie bo B to znajomy C, E słyszy tę rozmowę
    > i stara się rozwiązać problem, w międzyczasie B poprosił F małżonka
    > swojego o odbiór przesyłki.

    niby dlaczego twierdzisz ,że poczt nie wywiązała się ,jesteś tego pewny czy
    tlko ci sie tak wydaje a może nie było nikogo w domu ?

    no to jescze powiedz jak ten E ten problem rozwiązał ,bo gdybym ja był tym E
    to w najgorszym przypadku postarał bym się by osobę niepełnosprawną
    "dostarczyć" na pocztę /zresztą jestem przekonany ,że takiej potrzeby by nie
    było/ ,ale zaręczam ,że nie rozpoczynałbym od "poznawawania" prawa.Tak dal
    wyjaśnienia mam sąsiada niepełnosprawnego i wielokrotnie udzielam mu rożnej
    pomocy ,lącznie z doststarczeniem przesyłek, rozwiązywaniem problemów z
    komputerem i samochodem ,i nie musiałem w tym celu "poznawać prawa"
    Myślę ,że to wystarczy na ten temat
    Akohoro

  • 13. Data: 2005-09-01 22:24:17
    Od: "akohoro" <a...@p...onet.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > przynoszono awizo. Po dwóch interwencjach na lokalnej poczcie i
    > jednej w urzedzie rejonowym, awiza automagicznie zamieniły sie w

    Ja nie twierdzę ,że ta historia jest zmyślona,mało tego myśle że tak
    faktycznie mogło być z wielu powodów ,mnie chodzi tylko ,że pytający
    twierdzi ,że chce załatwić to niech załatwi nawet niech idzie na pocztę i
    niech zrobi im awanturę ale niech nie wypisuje ,że zaczyna zbierać materaiły
    by poznać prawo,bo tak jak napisałem minie 5 lat on będzie prawo poznawał a
    wózek co ma dalej stać na poczcie ?
    Akohoro

  • 14. Data: 2005-09-02 02:42:33
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciej Bebenek wrote:

> [...]
    > awizo. Po dwóch interwencjach na lokalnej poczcie i jednej w urzedzie
    > rejonowym, awiza automagicznie zamieniły sie w paczki. Dlatego wierzę w

    U mnie wystarczyl jeden telefon, jak listonosz przy mnie włożył mi do
    skrzynki awizo, że w domu nikogo nie zastał.

  • 15. Data: 2005-09-02 06:03:03
    Od: l...@v...pl

> [...]
    > by poznać prawo,bo tak jak napisałem minie 5 lat on będzie prawo poznawał a

    I znowu nie czytasz .... E już odebrał wózek jak pisałem wcześniej, natomiast F
    (czyli ja) zadeklarował się do rozwiązania sprawy w sposób formalny, nie napiszę
    skargi opierając się na pięknej mowie i górnolotnych stwierdzeniach, oj coś
    widzę że chyba grupy pomyliłaś, problem dostawy już jest rozwiązany, ale co w
    sytuacji, kiedy za tydzień kolejny będzie telefon z informacją "proszę odebrać
    sobie przekaz pocztowy bo listonosz jest chory ..." trochę ironizuję, jednak
    pisząc na grupie prawo, nie interesuje mnie (aż tak bardzo) rada w stylu "idź i
    zrób im awantur" a raczej coś bardziej merytorycznego. Tak więc jeśli możesz mi
    w tej sprawie pomóc z chęcią poczytam.

    p.s.
    Mam już email do osoby w centrali, która zajmuje się tego typu przypadkami,
    dodam że z efektem.

  • 16. Data: 2005-09-02 08:37:42
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 wrz o godzinie 00:01, na pl.soc.prawo, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Jezeli jest "domownikiem"...

    wKF - co to jest "domownik" - chodzi mi o definicję - i jaki jest jego
    status prawny, jaki musi być np. wiek by zostać "domownikiem" uprawnionym
    do odbierania listów, przesyłek poleconych ;)

    A odebrać polecone może osoba *zameldowana* w tym samym lokalu co adresat,
    ale nie dotyczy to np. "sądówek".

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 17. Data: 2005-09-02 10:32:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> niebacznie popelnil

> [...]
    > przynoszono awizo. Po dwóch interwencjach na lokalnej poczcie i
    > jednej w urzedzie rejonowym, awiza automagicznie zamieniły sie w
    Paczpan, jakaś epidemia. Do mnie (i do innych domowników)
    też do niedawna zamiasta przesyłek przychodziły same awizory.
    Obrzedy magiczne w postaci A4 z napisem "skarga" - i o dziwo
    dopiero powtórne - zamieniły awiza w przesyłki,
    i to nie na I piętrze, nieco wyżej.

    --
    pozdro
    poreba

  • 18. Data: 2005-09-02 22:54:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > wKF - co to jest "domownik" - chodzi mi o definicję - i jaki jest jego
    > status prawny, jaki musi być np. wiek by zostać "domownikiem" uprawnionym
    > do odbierania listów, przesyłek poleconych ;)

    Osoba pełnoletnia ZAMIESZKAŁA razem z adresatem. Prawo pocztowe, art. 26
    ust. 2 pkt. 3. Zameldowanie - jak widać - nie jest wystarczające ;-)

    M.

  • 19. Data: 2005-09-03 08:35:04
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 3 wrz o godzinie 00:54, na pl.soc.prawo, Maciej Bebenek napisał(a):

    > Osoba pełnoletnia ZAMIESZKAŁA razem z adresatem. Prawo pocztowe, art. 26
    > ust. 2 pkt. 3. Zameldowanie - jak widać - nie jest wystarczające ;-)

    Drążymy temat dalej:
    - jak PPPP weryfikuje ZAMIESZKAŁOŚĆ osoby gdy ta przychodzi po przesyłkę z
    awizem do urzędu pocztowego?
    Okazanie dowodu tożsamości - to oczywiste - ale jak panienka z okienka
    zweryfikuje czy ta osoba ZAMIESZKUJE wraz z adresatem przesyłki?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 20. Data: 2005-09-03 08:43:09
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    "Artur Ch." wrote:

    > Okazanie dowodu tożsamości - to oczywiste - ale jak panienka z okienka
    > zweryfikuje czy ta osoba ZAMIESZKUJE wraz z adresatem przesyłki?

    Nie zweryfikuje. Tak samo jak listonosz z paczka nie sprawdza w dowodzie
    osoby odbierajacej, czy jest tu zameldowana. Moze byc zameldowana nawet
    w USA - on dostarcza pod adres, i odebreac moze adresat lub osoba
    zamieszkujaca (przebywajaca) w lokalu.

    --
    Kroniki Riddicka: Ucieczka z Butcher Bay ....... http://tiny.pl/q9dt
    Pan i Pani Smith (Mrs and Mr Smith, 2005) ...... http://tiny.pl/q7j5