  • 1. Data: 2003-07-28 20:56:59
    Temat: problem prawny z programem...
    Od: "mariusz" <m...@t...pl>

    witam
    mam taki problem
    firma dla ktorej swiadcze usługi informatyczne zakupiła swego czasu program
    Trawers od autoryzowanego przedstawiciela producenta (firmy Tres), pewnego
    razu program sie wyłozył i zostałem wezwany do wizyty serwisowej, a ze nie
    potrafiłem se z wynalazkiem poradzic zadzwoniłem do producenta, i tu zaczeły
    sie szopki...
    okazało sie ze firma bedaca autoryzowanym przedstawicielem producenta
    sprzedała program ktorego licencja jest na zupełnie inna firme
    efekt taki ze Tres domaga sie poteznej kasy od firmy utora zakupiła progarm
    za nie małe pieniadze (5k zł) i ma na to faktute vat, co prawda nie ma na
    niego licencji, ale autoryzowany przedstawiciel poinformował ich ze nic
    takiego nie istniej dla tego programu i nie jest potrzebne, na dowod
    przedstawiajac dokument potwierdzajacy , iz jest aktoryzowanym
    przedstawicielem...
    i tu moje pytania:
    -czy producent w takiej sytuacji ma prawo domagac sie czegokolwiek od
    uzytkownika, ktory został wykołowany przez ich PRZEDSTAWICIELA? (producent
    straszy sprawa w sadzie...)
    -czy jest na grupie ktos z okolic Olsztyna kto podjał by sie takiej sprawy?
    pozdr all
    mariusz

  • 2. Data: 2003-07-29 14:05:49
    Temat: Re: problem prawny z programem...
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik mariusz <m...@t...pl> napisał:
    > -czy producent w takiej sytuacji ma prawo domagac sie czegokolwiek od
    > uzytkownika, ktory został wykołowany przez ich PRZEDSTAWICIELA? (producent
    > straszy sprawa w sadzie...)

    Jeśli nikt Ci nie odpowie, to zapoznaj się ze stroną
    http://pro.pol.pl/temida.htm
    Jest tam opisana nieco podobna sprawa (przestępstwa dopuścił się dealer). Może
    to Ci coś pomoże. Szczególnie na pewno zainteresuje Cię rozdział "Sytuacja
    użytkowników nielegalnego oprogramowania".

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 3. Data: 2003-07-29 16:02:42
    Od: "mariusz" <m...@t...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:bg5uvt$3sn$4@zeus.man.szczecin.pl...
    .
    .
    .
> [...]
    > to Ci coś pomoże. Szczególnie na pewno zainteresuje Cię rozdział "Sytuacja
    > użytkowników nielegalnego oprogramowania".

    dzieki bardzo za pomoc
    sporo mi to rozjasniło w temacie
    sytuacja rzeczywiscie prawie identyczna, aczkolwiek w "moim" przypadku
    podejscie własciciela programu jest całkowicie odmiene, no ale coz straci (a
    w zasadzie juz stracił) klienta i "zyska" odpowiednia opinie u paru
    innych... ale to juz inny temat
    jeszcze raz dzieki za pomoc
    pozdr mariusz