  • 1. Data: 2003-07-28 21:31:14
    Temat: spadek - podziekowanie i podsumowanie
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

    Dziekuje wszystkim ktorzy podzielili sie ze mna swoja wiedza na interesujacy
    mnie temat.
    Pozwole strescic temat, jesli jest jakas niescislosc prosze o komentarz.
    Malzenstwo po rozwodzie, umiera maz. Zostaje corka i syn. Spadek - udzial w
    nieruchomosci.
    Maksymalny brak dobrej woli stron.

    Zaczynam od zgromadzenia dokumentow: akt zgonu, akty urodzenia
    spadkobiorcow.
    Wniosek o nabycie praw do spadku - skladam w ... WLASNIE GDZIE?
    Majac stwierdzenie_nabycia_spadku place podatek od spadkow_i_darowizn do US.
    Od wartosci ktora sam okreslam.
    Skladam wniosek o wpis do KW - w wydziale ksiag wieczystych. (Oplata 1/10
    czesc wpisu stosunkowego od ww wartosci)
    W tym momencie uzyskuje wpis w KW - co jest interesujacym mnie minimum w tej
    sprawie.

    Poniewaz oprocz prosby o komentarz w razie niescislosci, pojawilo sie
    pytanie prosze o odpowiedz:
    Gdzie, w jakim sadzie (wlasciwym dla miejsca zamieszkania
    zmarlego/spadkobiorcy)
    sklada sie wniosek o nabycie praw do spadku?

    dzieki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-29 09:37:49
    Temat: Re: spadek - podziekowanie i podsumowanie
    Od: " solitarius" <s...@N...gazeta.pl>

    > Gdzie, w jakim sadzie (wlasciwym dla miejsca zamieszkania
    > zmarlego/spadkobiorcy)
    > sklada sie wniosek o nabycie praw do spadku?

    Do czynności w postępowaniu spadkowym, które należą do zakresu działania
    sądów, wyłącznie właściwy jest sąd ostatniego miejsca zamieszkania
    spadkodawcy, a jeżeli jego miejsca zamieszkania w Polsce nie da się ustalić,
    sąd miejsca, w którym znajduje się majątek spadkowy lub jego część (sąd
    spadku).
    W braku powyższych podstaw sądem spadku jest sąd rejonowy dla m. st.
    Warszawy.

  • 3. Data: 2003-07-29 10:54:10
    Temat: Odp: spadek - podziekowanie i podsumowanie
    Od: "brett" <b...@i...pl>

    wniosek o stwierdzenie nabycia spadku składasię w sądzie właściwym dla
    miejsca zamieszkania zmarłego

  • 4. Data: 2003-07-29 14:30:44
    Od: Emeryt <kaen@poczta_wyrzuc_to.pnet.pl>

    Pat napisał(a):

    > Majac stwierdzenie_nabycia_spadku place podatek od
    > spadkow_i_darowizn do US. Od wartosci ktora sam okreslam.

    Właśnie tydzień temu to robiłem - też myślałem że sam okresle wartość
    (działka ze starym domem). Jednak US ma własne tabele i obowiązujące
    rozporządzenia w danej gminie. Np. w miejscowości w której jest
    otrzymana w spadku działka, wartosć dzialki do 0.5 ha liczy się "w
    granicach 50 % dzialki budowlanej". Urzednik nie potrafił oczywiście
    wytłumaczyć dlaczego chociaż jest "w granicach 50%" on liczy równe
    50.
    Ale że i tak podatek wyszedł na zero, to i nie dociekałem :).
    Jedna uwaga - jak bedziesz załatwial podatek to poproś od razu o
    zaświadczenie - może się później przydać.

    Emeryt

  • 5. Data: 2003-07-29 15:25:15
    Od: "Pat" <n...@i...pl>

> [...]
    > Jedna uwaga - jak bedziesz załatwial podatek to poproś od razu o
    > zaświadczenie - może się później przydać.

    Jakie sa stawki podatku od spadkow? Moze link? Wartosc w granicach 100-300
    tys., najblizsza rodzina (to jest chyba I grupa spadkowa)