  • 1. Data: 2004-04-11 20:38:16
    Temat: prawa autorskie
    Od: "Mafisto" <w...@o...pl>

    Jak to jest z prawami autorskimi dla moich fotek? jesli ktos skopiowal bez
    mojej zgody i umiescil te fotki na swojej stronie ( a tym kims jest pewna
    firma)

    Gdzie sie moge odwolac, do sadu ? czy jakies prawo w Internecie obowiazuje
    oraz gdzie szukac informacji ?

    Bardzo prosze o odpowiedz.

    Pozdrawiam
    Mafisto

  • 2. Data: 2004-04-12 02:18:36
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c5cag9$9pv$1@nemesis.news.tpi.pl>, Mafisto wrote:
    > Jak to jest z prawami autorskimi dla moich fotek? jesli ktos skopiowal bez
    > mojej zgody i umiescil te fotki na swojej stronie ( a tym kims jest pewna
    > firma)

    O ile te fotki to utwory w świetle Prawa Autorskiego to w zależności od
    tego w jakim charakterze są one tam umieszczone to grozi delikwentom
    odpowiedzialność karna i cywilna. Ta pierwsza ZCP to do 3ch lat kary
    pozbawienia wolności.

    > Gdzie sie moge odwolac, do sadu ? czy jakies prawo w Internecie obowiazuje

    Możesz zrobić np. co następuje:
    1a) wezwać firmę do usunięcia tych zdjęć i zapłaty jakiejś kwoty tytułem
    zadośćuczynienia
    1b) jak 1a ale niech zapłacą ci więcej a w zamian mogą to tam zostawić
    Jeśli 1a/b nie dojdzie do skutku to
    2) możesz zgłosić popełnienie (podejrzenie popełnienia) przestępstwa na
    policji lub do prokuratury.

    > oraz gdzie szukac informacji ?

    Zawsze dobrze jest w archiwum grupy na którą się pisze. Temat był tu
    wałkowany wielokrotnie.

    --
    Marcin