  • 1. Data: 2004-04-11 18:39:48
    Temat: dane osobowe do celow marketingowych jako warunek zawarcia tranzakcji
    Od: "WojtekS" <w...@w...pl>

    Witam,

    Jako warunek przyslania kuriera po odbior umowy na prowadzenia konta VWbank
    wymaga podnania zgody na wykorzystanie danych osobowych do celow marketingowych.

    Czy to jest zgodne z prawem? (inaczej mowiac czy forma moze zarzadac podanai
    danych osobowych do celow marketingowych jako warunek zawarcia tranzakcji?)

    Z gory dziekuje za informacje,
    Wojtek

    PS. Na stronie Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
    (http://www.giodo.gov.pl/) znalazlem strone z "czesto zadawanymi pytaniami" i
    chcialem zadac pytanie powyzej. Dostalem odpowiedz w postaci pliku .doc
    dolaczonego do pustego maila (czyli wyladowal na dziendobry w moim
    folderze 'spam :))) gdzie na kartece formatu A4 tlumaczono mi (z powolaniem sie
    na kilka aktow prawnych), ze moje pytanie (powyzej) nie spelnia warunkow
    formalnych :)))))))

  • 2. Data: 2004-04-11 19:25:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WojtekS" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem może, z tym, ze Ty nie musisz korzystać z ich usług. W tym
    konkretnym wypadku nie musisz korzystać z ich kuriera, tylko sam to
    dostarczyć.

  • 3. Data: 2004-04-11 20:19:37
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > Czy to jest zgodne z prawem? (inaczej mowiac czy forma moze zarzadac
    podanai
    > danych osobowych do celow marketingowych jako warunek zawarcia
    tranzakcji?)

    TAK - ale tylko dla merketingu firmy z ktora podpsisuje umowe
    mozesz oczywiscie na to sie nie zgodzic, tak samo jak nie powinienes wyrazic
    zgody na przekazywanie danych innym podmiotom

    Jean

  • 4. Data: 2004-04-12 13:07:19
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

> [...]
    podanai
    > danych osobowych do celow marketingowych jako warunek zawarcia

    Firma nie moze uzalezniac zawarcia umowy od zgody na wykorzystywanie danych
    do celow marketingowych.
    Zawsze wyrazenie zgody na wykorzystanie danych do celow marketingowych musi
    byc swobodna decyzja osoby, nie uzalezniona od czegokolwiek. Mozna wiec np.
    podpisac umowe na korzystanie z jakiejs uslugi i nie wyrazic zgody na
    wykorzystywanie danych osobowych z umowy do celow marketingowych. Wowczas
    dane z umowy moga byc wykorzystane tylko do celow zwiazanych z umowa (np.
    swiadczenie uslugi).

    Rozmaite firmy sa na tyle bezczelne, ze klauzula wyrazajaca zgode osoby na
    wykorzystanie jej dancyh zawiera juz nie tylko zgode na wykorzystanie tych
    danych w celech marketingowych przed dana firma, ale nawet przez grupe firm,
    lub "firmy wspolpracujace". Raz wyrazona zgoda powoduje wowczas, ze dane
    osoby trafiaja do baz danych kilku, kilkunastu, a nawet kilkudziesieciu
    firm. Sadze ze juz wkrotce GIODO i UOKiK powinien tym sie zajac, i uznac
    takie klauzule w ogole za niedozwolone.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 5. Data: 2004-04-18 20:55:32
    Od: "WojtekS" <w...@w...pl>

> [...]
    > danych osobowych do celow marketingowych jako warunek zawarcia tranzakcji?)

    Dzieki za odpowiedzi.
    Chyba jednak z tymi danymi do celow marketingowych to sprawa nie jest jasna do
    konca. 2:1 przewaza opinia, ze jednak to JEST zgodne z prawem :(

    Wojtek