  • 1. Data: 2004-04-10 20:04:15
    Temat: Dzien wolny, a urlop
    Od: Mietek<m...@o...pl>

    Witam
    Wiem ze w razie smierci tescia przysluguje pracownikowi
    okolicznosciowy dzien wolny od pracy w dniu pogrzebu. Jak to jest w
    sytuacji gdy w tym czasie pracownik przebywa na urlopie? Czy wtedy
    urlop ulega przedluzeniu o ten jeden dzien? Czy po prostu z tego
    powodu ze pracownik juz jest np. na tygodniowym urlopie, to ten
    dodatkowy wolny dzien nie przysluguje.

    Mieczyslaw W.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-10 20:15:23
    Temat: Re: Dzien wolny, a urlop
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Mietek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Wiem ze w razie smierci tescia przysluguje pracownikowi
    > okolicznosciowy dzien wolny od pracy w dniu pogrzebu.

    Tak, przysługuje 1 dzień urlopu okolicznościowego.

    > Jak to jest w sytuacji gdy w tym czasie pracownik przebywa na urlopie?
    Czy wtedy
    > urlop ulega przedluzeniu o ten jeden dzien?

    Wtedy urlop okolicznościowy nie przysługuje.

    > Czy po prostu z tego
    > powodu ze pracownik juz jest np. na tygodniowym urlopie, to ten
    > dodatkowy wolny dzien nie przysluguje.

    Tak, wtedy nie przysługuje urlop okolicznościowy.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-04-10 21:12:26
    Od: Mietek<m...@o...pl>

    > Tak, przysługuje 1 dzień urlopu okolicznościowego.

    > Czy wtedy
    >
    > Wtedy urlop okolicznościowy nie przysługuje.

    > Tak, wtedy nie przysługuje urlop okolicznościowy.

    Czy to jest gdzies prawnie zapisane, ze nie przysluguje?

  • 4. Data: 2004-04-10 22:30:56
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    > Czy to jest gdzies prawnie zapisane, ze nie przysluguje?

    Urlop okolicznościowy jest zwolnieniem ze świadczenia pracy w celu wzięcia
    udziału w uroczystości rodzinnej lub załatwienia ważnych spraw, np.
    związanych z narodzinami dziecka.

    Jeżeli w takim okresie pracownik korzysta z urlopu wypoczynkowego lub np.
    zwolnienia lekarskiego, nie ma konieczności zwolnienia "ze świadczenia
    pracy" i dlatego urlop okolicznościowy nie przysługuje.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2004-04-11 06:43:36
    Od: Mietek<m...@o...pl>

> [...]
    świadczenia
    > pracy" i dlatego urlop okolicznościowy nie przysługuje.

    Jakbys jeszcze mogl podac w ktorym artykule to jest uregulowane, to
    bylbym bardzo wdzieczny.

  • 6. Data: 2004-04-11 13:04:55
    Od: "waczek" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    > wzięcia

    > lub np.
    > świadczenia
    > >

    > Jakbys jeszcze mogl podac w ktorym artykule to jest uregulowane, to
    > bylbym bardzo wdzieczny.

    Oto fragment rozporządzenia:

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15.05.1996 r. w
    sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy

    (publikacja: Dz. U. z 1996 r. nr 60, poz. 281)

    (...)

    Rozdział 2
    Zwolnienia od pracy

    (...)
    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:

    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo
    zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki,
    ojczyma lub macochy,

    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego
    siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.

    § 16. 1. Za czas zwolnienia od pracy, o którym mowa w § 8 zdanie drugie, §
    9, § 11 ust. 1 pkt 2, § 12 oraz § 15, pracownik zachowuje prawo do
    wynagrodzenia ustalonego w sposób określony w przepisach wydanych na
    podstawie art. 297 Kodeksu pracy.

    W rozporządzeniu jest wyraźny zapis, że pracodawca jest obowiązany do
    zwolnienia od pracy, a nie np. z wykorzystywania urlopu wypoczynkowego.

    Za zgodą pracodawcy można wycofać złożony już wniosek o urlop wypoczynkowy
    na dłuższy okres i zastąpić go 2 wnioskami na 2 okresy, między którymi
    będzie dzień, na który można poprosić o urlop okolicznościowy.

    Pozdrawiam

    wa

  • 7. Data: 2004-04-11 16:25:45
    Od: Mietek<m...@o...pl>

> [...]
    udzielania
    > pracownikom zwolnień od pracy
    >
    > (publikacja: Dz. U. z 1996 r. nr 60, poz. 281)

    Dzieki za wszystkie odpowiedzi. Wlasnie tego potrzebowalem.
    Pozdrawiam