  • 21. Data: 2003-12-15 22:52:50
    Temat: Re: prąd na lewo...
    Od: "Waldemar Kicała" <w...@w...pl>

    > na całe szczęcie okazali się ludzcy i licznika nie odłączyli
    > spisali protokół , podlączyli przewody bez obejść i poszli

    Gdyby licznik byl w Twoim lokalu, to juz bys go nie mial
    > jutro mają przyjechać z nowym licznikiem

    I na tym cala sprawa prawdopodobie sie zakonczy. Popros o taki jego montaz,
    aby w przyszlosci wykluczyc podobne zdarzenia

  • 22. Data: 2003-12-15 22:56:21
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Waldemar Kicała" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:brldos$qqd$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To diametralnie zmienia Twoje polozenie, trzeba bylo od
    > tego zaczac w ogole. Wlasnej klodki bym nie zakladal,
    > pracownicy ZE musza miec dostep do, swojego przeciez,
    > licznika. Licznikwcy podczas spisu stanu licznikow maja
    > obowiazek ogledzin ukladow pomiarowych pod katem
    > mozliwosci kradziezy energii. Jesli oni do tej pory nic
    > nie zauwazyli, a zauwazyl ktos, kto doniosl, to wniosek z
    > tego taki, ze zrobil obejscie ten, kto doniosl. Musisz
    > sprawdzic zuzycie energii w poszczegolnych miesiacach i
    > zadbac o to, zeby w nastepnych bylo bardzo zblizone to
    > dotychczasowego

    no ok
    ale co mam robić teraz ?
    jutro idę do ZE i wyliczą mi karę
    musze ją zapłacić ( juz wpłaciłem im trochę kaski )

    rozumiem ze zużycie powinno być takie samo lub zbliżone
    jeśli będzie to ?
    mam się odwoływać ??

  • 23. Data: 2003-12-15 22:57:51
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Waldemar Kicała" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:brle0o$rt4$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > I na tym cala sprawa prawdopodobie sie zakonczy. Popros o
    > taki jego montaz, aby w przyszlosci wykluczyc podobne
    > zdarzenia

    ale kaska ... kaska ...
    :(

  • 24. Data: 2003-12-15 22:58:59
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Waldemar Kicała" <w...@w...pl> napisał w
    > wiadomości news:brlcke$ldu$1@atlantis.news.tpi.pl...

    [..]

    > mieszkam w kamienicy , licznik jest na półpiętrze i niestety od
    > chwili wymiany instalacji elektrycznej na klatce schodowej , nikt
    > nie zadbał o to , zeby pojawiła się kłodka ...
    >
    > ale jutro ją założę

    ZE będzie niezadowolony :-) lubią mieć dostęp do liczników.

    Marek

  • 25. Data: 2003-12-16 06:22:24
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl> napisał w
    wiadomości news:brl8st$8sn$1@news.onet.pl

    > [..................]
    > to akurat moje sformułowanie
    > bede wiedział jutro jakie są ich szacunki ...
    > aż włos mi się na głowie jeży ...

    Szacują na podstawie mocy głównego bezpiecznika.
    Nie wiem jak to wyliczają, ale gdy bezpiecznik jest
    15A to będziesz musiał zapłacić za 3000 kWh. Moc
    bezpiecznika rzutuje na możliwości poboru prądu
    i gdy moc jest większa to i kwota kary większa. Zaś
    gdy bezpiecznik jest mniejszej mocy to kwota kary
    będzie niższa.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Dałem sygnał klaksonem, ale nie działał ponieważ został skradziony."

  • 26. Data: 2003-12-16 06:37:11
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:brlbg1$djf$5@inews.gazeta.pl

    > [....................]
    > (...)Gdyby doszli do wniosku,
    > że to Ty jesteś winien kradzieży, to dodatkowo powiadomili by organa
    > ścigania.

    Za długa i kosztowna procedura. Powiadamiają tylko
    w skrajnych przypadkach, np. gdy ktoś idzie w zaparte
    (mimo oczywistych dowodów!) lub gdy "z żalu", że
    został złapany chce_chciał pobić ekipę z elektrowni.

    > Czemu uważasz, że to bez sensu? Czy sądzisz, że Tobie przysługuje prąd
    > za darmo. Inni muszą płacić. Zastanawiające jest tylko to, skąd tamta
    > osoba wiedziała o tej kombinacji z instalacją. Skoro to poza obiektem,
    > to może sama dokonała przeróbki.

    Nikt nikogo, przeważnie, nie podkablował. To jest ich
    standardowa formułka której celem jest podjudzenie
    na ewentualne "odgryzienie" się na sąsiedzie(dach)
    gdyby któremuś się upiekło w trakcie kontroli.
    "Elektrownia" ma wytypowane zagrożone regiony i
    przeprowadza kontrole. Jeśli liczniki są na zawnątrz
    lokali (już przeważnie są) to idą po i sprawdzają. Gdy
    tarczka stoi w miejscu to już jest sygnał, że *może*
    być nielegalny pobór i zaczyna się ścisła kontrola takiego
    punktu.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Badania opinii publicznej opierają się na fałszywej przesłance,

  • 27. Data: 2003-12-16 10:55:15
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    a jak oszacowali czas kiedy od kiedy dziala lewe podlaczenie ?!?!?!?

  • 28. Data: 2003-12-16 11:52:51
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w
    wiadomości news:brmcn8.334.1@p.i.k.i...

> [...]
    > tarczka stoi w miejscu to już jest sygnał, że może
    > być nielegalny pobór i zaczyna się ścisła kontrola takiego

    a jeśli tarczka jest caly czas w ruchu ??
    wiesz moze ile to trwało ?
    ja nei wiem
    mogło trwać kilkanaście lat, mogło kilkanaście miesięcy ....
    dlaczego przyszli teraz ?

  • 29. Data: 2003-12-16 11:54:18
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w
    wiadomości news:brmbri.1l0.1@p.i.k.i...
> [...]

    > i gdy moc jest większa to i kwota kary większa. Zaś
    > gdy bezpiecznik jest mniejszej mocy to kwota kary

    ja pisałem o szacunku - ile energii pobierałem za darmo
    nie o szacunkowym wyliczeniu kary

    15 A zabezpieczenie głowne dla całej kamienicy ?
    gdzie tak mają ?

  • 30. Data: 2003-12-16 13:46:07
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl> napisał w
    wiadomości news:brmrqh$pq$1@news.onet.pl

    > [.........................]
    > 15 A zabezpieczenie głowne dla całej kamienicy ?
    > gdzie tak mają ?

    Nie wydziwiaj. Jakiej całej kamienicy?. Co
    Cię cała kamienica obchodzi?. Twój "Interes"
    jest to wszystko co się znajduje po liczniku.
    Masz tam dwa bezpieczniki (w domu), a za
    nimi cała Twoja linia z której korzystasz.
    Przed Twoim licznikiem stoi tzw. główny
    bezpiecznik który *musi* być oplombowany
    i wg. niego ustalają możliwą do ukradzenia
    ilość prądu. Przeważnie stawiali tam 10A,
    ale jeśli instalację kładła administracja to
    mogli postawić 15A - 20A aby "korki nie
    strzelały" od byle czego.
    Tak więc Ci mówię, że jeśli bezpiecznik gł.
    ma 15A to szykuj się na zapłatę za 3000 kWh
    nielegalnie pobranego prądu (tzw. kradzieżówka)
    to będzie trochę mniej niż 2000 PLN. Wesołych
    Świąt Życzę. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Człowiek pracujący z komputerem nigdy nie