    From: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prąd na lewo...
    Date: Tue, 16 Dec 2003 07:37:11 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:brlbg1$djf$5@inews.gazeta.pl

    > (...)Gdyby doszli do wniosku,
    > że to Ty jesteś winien kradzieży, to dodatkowo powiadomili by organa
    > ścigania.

    Za długa i kosztowna procedura. Powiadamiają tylko
    w skrajnych przypadkach, np. gdy ktoś idzie w zaparte
    (mimo oczywistych dowodów!) lub gdy "z żalu", że
    został złapany chce_chciał pobić ekipę z elektrowni.

    > Czemu uważasz, że to bez sensu? Czy sądzisz, że Tobie przysługuje prąd
    > za darmo. Inni muszą płacić. Zastanawiające jest tylko to, skąd tamta
    > osoba wiedziała o tej kombinacji z instalacją. Skoro to poza obiektem,
    > to może sama dokonała przeróbki.

    Nikt nikogo, przeważnie, nie podkablował. To jest ich
    standardowa formułka której celem jest podjudzenie
    na ewentualne "odgryzienie" się na sąsiedzie(dach)
    gdyby któremuś się upiekło w trakcie kontroli.
    "Elektrownia" ma wytypowane zagrożone regiony i
    przeprowadza kontrole. Jeśli liczniki są na zawnątrz
    lokali (już przeważnie są) to idą po i sprawdzają. Gdy
    tarczka stoi w miejscu to już jest sygnał, że *może*
    być nielegalny pobór i zaczyna się ścisła kontrola takiego
    punktu.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Badania opinii publicznej opierają się na fałszywej przesłance,