  • 1. Data: 2003-12-15 14:54:44
    Temat: Artykul a hackerstwo
    Od: "Tomasz Kaczmarek" <t...@o...pl>

    Witam

    Mam duzy problem. Ktos zamowil u mnie artykul o bezpieczenstwie systemow
    transakcyjnych w Polsce ( chodzi o aukcje internetowe) Po obejrzeniu kilku
    platform wykrylem w jednej z nich powazne zagrozenie bezpieczenstwa.
    W zwiazku z tym mam pytanie - czy publikacja tego artykulu ( elektroniczna)
    narazi mnie na jakies konsekwencje prawne wymierzene we mnie ze strony
    wlascicieli tego serwisu aukcyjnego? Mowie tutaj o sytuacji, gdy w artykule
    bede podawal konkretne zagrozenia i przyklady ich zastosowania przez
    niepowolane osoby. Bardzo licze na odpowiedz i z gory za nia dziekuje.

    pzdr
    tkaczmar

  • 2. Data: 2003-12-15 15:22:32
    Temat: Re: Artykul a hackerstwo
    Od: "Wojciech K \( NO SPAM \)" <cgi.to konto nie działa@NO.SPAM.interia.pl>

    Tomasz Kaczmarek t...@o...pl napisał co następuje:
> [...]
    > sytuacji, gdy w artykule bede podawal konkretne zagrozenia i
    > przyklady ich zastosowania przez niepowolane osoby. Bardzo licze na

    Czy to że produkujesz noże też sprawia że jesteś współodpowiedzialny za
    wszystkie np morderstwa dokonane tymi nożami ?

    --
    Wojciech K
    http://190.pl/ Portal o sieciach: www.190.pl/portal/

  • 3. Data: 2003-12-15 15:57:35
    Od: "Tomasz Kaczmarek" <t...@o...pl>

    > Czy to że produkujesz noże też sprawia że jesteś współodpowiedzialny za
    > wszystkie np morderstwa dokonane tymi nożami ?

    Nie, ale mam wrazenie, ze jednak to zle porownanie. Czekam na dalsze
    komentarze.

    pzdr
    tkaczmar

  • 4. Data: 2003-12-15 17:02:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczmarek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wydaje mi się, że nie można Cię o nic posądzić. Chyba, ze krok po kroku
    zamieścisz instrukcję, jak obejść ich zabezpieczenia. I to obejść je, a
    nie wykorzystać błędne procedury. Do pomocnictwa (bo ewentualnie tylko
    taki zarzut można by Ci przedstawić) konieczne byłoby udowodnienie, że
    pisząc artykuł miałeś na celu popełnienie przez konkretną osobę takiego
    przestępstwa. Już zupełnie w porządku będziesz, gdy o odkrytej luce
    poinformujesz administratora tamtej witryny. To już będzie pełen wersal i
    wówczas na pewno nikt Ci niczego nie będzie mógł zarzucić. Poinformować go
    możesz równolegle z publikacją artykułu.

  • 5. Data: 2003-12-15 17:10:13
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <brklm1$7vj$1@absinth.dialog.net.pl>, Tomasz Kaczmarek wrote:

    > Nie, ale mam wrazenie, ze jednak to zle porownanie. Czekam na dalsze
    > komentarze.

    Dobra praktyka powszechna wśród ludzi zajmujących się takimi rzeczami
    nakazuje przed poinformowaniem ogółu poinformować autorów/właściciela
    wadliwego oprogramowania lub sprzętu. Napisz im o tym - oni sobie poprawią,
    a Ty z czystym sumieniem napiszesz artykuł, w którym bez skrupułów możesz
    poinformować "dopiero po mojej interwencji w serwisie XXX rozwiązano
    problem z...".
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2003-12-15 17:12:13
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    > Nie, ale mam wrazenie, ze jednak to zle porownanie. Czekam na dalsze
    > komentarze.

    IMHO nikt ci nic nie zrobi, ale to zwykłe buractwo nie zgłosić wykrytego
    buga...

    chester
    --
    "Ze świata tego każdy ma tyle, ile sam sobie weźmie." (Giovanni Boccaccio)

  • 7. Data: 2003-12-15 17:17:00
    Od: "Tomasz Kaczmarek" <t...@o...pl>

    > IMHO nikt ci nic nie zrobi, ale to zwykłe buractwo nie zgłosić wykrytego
    > buga...

    Niestety nie nie bug, to totalnie zle zaprojektowany serwis. Co gorsza
    wlasciciele wiedza o tym.

    pzdr
    tkaczmar

  • 8. Data: 2003-12-15 23:08:50
    Od: "Wojciech K \( NO SPAM \)" <cgi.to konto nie działa@NO.SPAM.interia.pl>

    Samotnik s...@s...eu.org napisał co następuje:

> [...]
    > poprawią, a Ty z czystym sumieniem napiszesz artykuł, w którym bez
    > skrupułów możesz poinformować "dopiero po mojej interwencji w

    No to się uśmiałem ;))) tak jest w cywilizowanym świecie ale nie u nas

    zgłaszamy dla admina danego serwera że ma źle błędnie etc niepotrzebne
    wykreślić postawione jakieś usługi co umozliwi zrobie tego i tamtego co
    spowoduje że .... dołączamy odpowiednią dokumentację coby chłopak nie szukał
    na darmo.
    No i OK odwaliliśmy za niego robotę ..... i mamy poczucie dobrze spelnionego
    obowiązku

    A po tygodniu dostajemy wezwanie do stawienia się na komisariacie
    jako świadek ( ew oskarzony ) w sprawie naruszenia zabezpieczeń firmy XXX

    cytat : " Po obejrzeniu kilku
    platform wykrylem w jednej z nich powazne zagrozenie bezpieczenstwa." koniec
    cytatu

    Skoro wszystkie platformy chodzą rozwiązaniach od jednego dostawcy to sprawę
    zgłaszamy do dostawcy rozwiązań !
    Jesli tak nie jest lepiej sobie darować !

    Sprawdzone organoleptycznie ;)

  • 9. Data: 2003-12-17 11:36:55
    Od: <m...@b...net>

    "Tomasz Kaczmarek" <t...@o...pl> wrote in message
    > Witam

    wprawdzie nic konkretnego, ale przypomina mi sie troche podobna sytuacja,
    gdy pewien rosyjski programista (z firmy Elcom) wykazal na konferencji, w
    ramach demostracji, jak obejsc zabezpieczenia przed kopiowaniem e-ksiazek
    sprzedawanych w formacie firmy adobe. Adobe dostala histerii, facet mial
    pecha, bo konferencja odbywala sie bodajze w Kalifornii, zostal natychmiast
    aresztowany przed agentow federalnych, w koncu zwolniony za kaucja,
    zobowiazany do powrotu na swoja rozprawe sadowa, ktora sie odbyla, sprawa
    NADAL sie ciagnie, nie wiem, jaki jest wyrok, po drodze Adobe strzelila
    kilka gaf, nawet chyba wycofala oskarzenia, ktore przejal automatycznie stan
    Kalifornii... nie sledze na biezaco, ale sprawa nadal nie jest rozwiazana.
    (nie sugeruje, ze spotka Cie podobny koniec :)
    rady n/t jak to rozwiazac uwazam za rozsadne, ale w zaleznosci od reakcji
    "publicznosci" i samej firmy, mozesz spodziwac sie grozb pozwania do sadu.
    btw, jesli wykryles zagrozenia, to uwazalbym to za (moralny) obowiazek, aby
    powiadomic potencjalnych uzytkownikow, czym ryzykuja.
    btw2 - ktory to serwis? ;)

    marek

  • 10. Data: 2003-12-17 14:10:04
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik <m...@b...net>
    > btw, jesli wykryles zagrozenia, to uwazalbym to za (moralny) obowiazek, aby
    > powiadomic potencjalnych uzytkownikow, czym ryzykuja.
    > btw2 - ktory to serwis? ;)

    najpierw powiadom tworcow - jak cie oleją to dopiero uzytkownikow
    hacker powiadamia tworcow, ze informacje o lukach moze im sprzedac - jesli nie
    kupia to je oglosi - jak nie chcesz byc hackerem to daj im informacje za darmo

    z artykulem w takiej sytuacji musisz poczekac lub pominac dany bank milczeniem
    *** blad ***