  • 1. Data: 2003-12-15 14:52:16
    Temat: prąd na lewo...
    Od: "Niesia" <a...@w...pl>

    Nie wiem czy wszystko do końca właściwie wyjaśnię. Myślę, że
    mąż w ten temat przedstawiłby jaśniej, ale że dziś zabiegany
    nieco, padło na mnie. Niemniej spróbuję...

    Sprawa jak w temacie...
    tzn. przyszli dziś panowie z zakładu energetycznego,
    sprawdzili co trzeba i okazało się, że u nas część energii
    "idzie" przez licznik, a część bokiem...

    Jakiś czas temu był przeprowadzany remont instalacji,
    liczniki zaplombowane, plomby w porządku, nikt nic
    podejrzanego nie wypatrzył... Dodam, że jakieś dwa lata temu
    była zmieniana umowa z zakładem energetycznym (zmiana
    odbiorcy energii).
    Dziś, żebyśmy nie zostali jak za przysłowiowego "króla
    Ćwieczka" bez światła itp. musieliśmy zapłacić część kary (a
    przyjdzie zapłacić całość...)

    I tu docieram do sedna... jak i gdzie dochodzić zwrotu tej
    kary (którą my musimy zapłacić) od kogoś kto to "dodatkowe"
    źródło energii zmajstrował?
    Zakład energetyczny jest zainteresowany tylko
    wyegzekwowaniem należności, a że my jesteśmy użytkownikiem -
    wyegzekwuje ją od nas. Nie wnika kto kiedy mógł to
    nielegalne podłączenie zrobić?

    hmmm, nie wiem czy dobrze wyjaśniłam. Jakby co, mąz będzie
    czynił sprostowania...

    Niesia

  • 2. Data: 2003-12-15 16:45:29
    Temat: Re: prąd na lewo...
    Od: Dredd<...@...pl>

    A skąd dokąd to lewe podłączenie biegło?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-12-15 16:57:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Niesia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Kara stanowi po prostu surogat należności za prąd. Tej należności której
    nie zapłaciliście, więc trudno jej od kogoś dochodzić. Mam rozumieć, że
    ktoś bez Waszej wiedzy dokonał przerobienia. Czyli podłączenie było poza
    lokalem? Jeśli tak, to niestety trudno będzie wskazać winnego, a więc i na
    nim dochodzić ewentualnych strat. Natomiast dzięki temu, że nie można tego
    udowodnić Wam, to nie poniesiecie konsekwencji karnych z tytułu kradzieży
    prądu - a to jest przestępstwo.

  • 4. Data: 2003-12-15 17:20:46
    Od: "Waldemar Kicała" <w...@w...pl>

    > I tu docieram do sedna... jak i gdzie dochodzić zwrotu tej
    > kary (którą my musimy zapłacić) od kogoś kto to "dodatkowe"
    > źródło energii zmajstrował?

    Ale kto korzystal z tej czesci energii, ktora nie byla rejestrowana przez
    uklad pomiarowy?

  • 5. Data: 2003-12-15 18:01:19
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > A skąd dokąd to lewe podłączenie biegło?

    kabelek z fazą sprzed licznika był połączony z kabelkiem ktory
    szedl przez licznik .. czyli mieslismy polowicznie oplacana
    energię

  • 6. Data: 2003-12-15 18:01:50
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Waldemar Kicała" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:brkqi8$fm0$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ale kto korzystal z tej czesci energii, ktora nie byla
    > rejestrowana przez uklad pomiarowy?

    teraz ?
    w ostatnich miesiącach ja z zoną i dzieckiem
    i psem oczywiscie ...

    czy mogłem o tym nie wiedzieć ?

  • 7. Data: 2003-12-15 18:04:36
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

> [...]
    > wyegzekwowaniem należności, a że my jesteśmy użytkownikiem
    > - wyegzekwuje ją od nas. Nie wnika kto kiedy mógł to

    na szybko małe sprostowanie

    nie jak my mamy dochodzić , tylko w jaki sposob napisac odwolanie
    do ZE coby kara była mniejsza ..

    dodam, że te kabelki były polączone za tablicą licznikową i
    połączenie ich bez zdjęcia tejże tablicy graniczyło z cudem...
    a tablica z licznikiem doskonale oplombowana

  • 8. Data: 2003-12-15 18:45:14
    Od: "alexander" <S...@...OFF>

    > kabelek z fazą sprzed licznika był połączony z kabelkiem ktory
    > szedl przez licznik ..

    ale byl polaczony juz za licznikiem tak?

    > czyli mieslismy polowicznie oplacana
    > energię

    No i jak oni to oszacowali, ze akurat 50% bylo wykazywane przez licznik ?

  • 9. Data: 2003-12-15 20:13:27
    Od: "sQrczaK" <j...@w...-STOPSPAM-pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:brksrf$b6j$8@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > temu, że nie można tego udowodnić Wam, to nie poniesiecie
    > konsekwencji karnych z tytułu kradzieży prądu - a to jest

    tak , jest to poza lokalem
    i ja tego nie zrobiłem ...
    moja 75 letnia babcia na ktora jest mieszkanie i umowa tez tego
    nie zrobiła ..

    jaki surogat ?
    z tego co sie dowiedziałem ktoś na nas doniósł ..
    przeciez to bez sensu
    rozumiem gdybym mial bojler w domu , kuchenke elektryczna albo
    takowe grzejniki ..

  • 10. Data: 2003-12-15 20:58:41
    Od: "Waldemar Kicała" <w...@w...pl>

    > No i jak oni to oszacowali, ze akurat 50% bylo wykazywane przez licznik ?

    Cewka napieciowa - praca OK. Cewka pradowa - zalozyli, ze jej impedancja
    byla rowna impedancji przewodu obejsciowego uklad pomiarowy. Wowczas
    wskazania licznika=1/2 rzeczywistego zuzycia. To raczej korzystne zalozenie
    z punktu widzenia klienta, ktoremu zarzucaja kradziez