  • 11. Data: 2006-02-17 19:44:06
    Temat: Re: pracodawca odbiera zasiłek chorobowy
    Od: "Blady" <maja(no spam)@wp.pl>

    > bezprawnie część tych "groszy" zabrać.Ludzie godzą się na to bo boją się
    że
    > utracą pracę bo mają dzieci do wyżywienia.
    >

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    > -> http://usenet.pomocprawna.info

    Zadzwon do PIP, oni przeprowadza kontrole, jezeli naprawde z pensji
    zasadniczej to ma prokuratora a nie kilkaset zl kary, ale raczej nie
    podpisuj sie pod skarga, tzn. podpisz sie ale w PIP mozesz zastrzec sobie
    anonimowosc, chyba ze okolicznosci beda wskazywaly na Ciebie, bo wtedy
    zostaniesz bez pracy.
    Powodzenia

  • 12. Data: 2006-02-17 21:56:40
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "kica" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Nie mam dziecko , któremu muszę dać jesć i dla niego wchodzę w to błoto.Jak
    > będziesz miał dzieci to zrozumiesz.a jak już masz to nie jesteś prawdziwym
    ojcem
    > skoro nie rozumiesz poświęcenia dla dzieci.

    Właśnie dlatego, że mam dzieci to nie mogę sobie pozwolić na robotę za grosze
    byle gdzie, dawać się okradać miesiącami a potem pytać łaskawie ludzi, czy to
    okradanie jest zgodne z prawem.

    --
    vertret

  • 13. Data: 2006-02-17 22:56:42
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dt562q$brr$1@opal.futuro.pl kica <k...@o...pl> pisze:

    > Nie mam dziecko , któremu muszę dać jesć i dla niego wchodzę w to
    > błoto.
    A nie lepiej pójśc do pracy? Większość ludzi tak właśnie robi.

    > Jak będziesz miał dzieci to zrozumiesz.a jak już masz to nie
    > jesteś prawdziwym ojcem skoro nie rozumiesz poświęcenia dla dzieci.
    Vertret jest dogmatykiem (ortodoksyjnym fundamentalistą-liberałem i do tego
    korwinistą), więc nie rozumuje tylko wierzy.
    Ale w jednym muszę się z nim zgodzić - chcesz mieć dzieci, zarób na nie. Nie
    umiesz - nie miej dzieci.
    Co do meritum. Zawiadomienie do PIPy, ZUSu i do skarbówki - dla zasady.
    Niech oni grzebią. Wszystko anonimowo, nie ma się czego wstydzić. I
    gromadzić dokumentację dotyczącą wynagrodzenia.
    Jeszcze jedno - absolutnie nie licz na to, że inni was wesprą. Nikomu pod
    żadnym pozorem nie mówcie co chcecie zrobić. Nawet tym, których uważacie za
    najlepszych przyjaciół. Chyba, że chcecie się przekonać, że nimi nie są.

    Jotte

  • 14. Data: 2006-02-17 23:09:58
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > Te pieniądze są pobierane z zasadniczej, a nie z premii.
    > Tak się składa ,ze po potrąceniu tych pieniędzy , kwota wypłaty jest
    > bliska kwocie
    > zasiłku.
    Ale może to jest wszystko ok ?
    Idziesz (twój mąż) na chorobowe= nie pracujesz=nie dostajesz za ten szas
    zasadniczej.
    Ale może być taki sposób naliczania płac, że dostajesz w jednym miesiącu
    pełną zasadniczą i wynagrodzenie za czas choroby a w następnym miesiącu
    dostajesz już mniej na zasadniczej ze poprzedni okres nieprzepracowany.
    Wynagorzenie za czas choroby to średnia z 12 miesięcy i przeważnie 80%. Ale
    w czasie choroby nie dostajesz normalnego wynagrodzenia tylko tą średnią.
    Możesz też mieć zabraną premię - jakiś procent lub całą. No i może to mieć
    miejsce w miesiącu choroby lub w następnym.
    Jezeli nie masz pewności co i jak to może trzeba po prostu zapytać w
    księgowości tej firmy jak to jest naliczane.
    A jeżeli masz pewność to zostaje PIP. Zusowi nie ma co głowy zawracać bo to
    nie ich pieniądze - pierwsze 33 dni płaci zakład a zus ma daleko w poważaniu
    co i jak wtedy jest wypłacane. Jeżeli by to był już 34 dzień w roku
    chorobowego to wtedy zus bardzo chętnie skontroluje bo wtedy już idzie z ich
    pieniędzy.

    > ok Jakoś poradzimy sobie bez tych pieniędzy, ale to nie tylko my!!!!!!!
    > Tysiące ludzi mają ten problem.Zrobię coś z tym bo nie mogę się pogodzić,
    > że
    > człowiek ,który ma zapewniony byt dla kilku pokoleń , tak traktuje
    > ludzi,którzy
    > wypracowali mu to własnymi rękami i to za tak marne pieniądze i jeszcze
    > potrafi
    > bezprawnie część tych "groszy" zabrać.Ludzie godzą się na to bo boją się
    > że
    > utracą pracę bo mają dzieci do wyżywienia.

    Ale naprawdę trudno mi uwierzyć, że zakład z 1000 ludzi w ten sposób
    oszukuje.

    --
    PawełJ

  • 15. Data: 2006-02-18 06:36:55
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Vertret jest dogmatykiem (ortodoksyjnym fundamentalistą-liberałem i do tego
    > korwinistą), więc nie rozumuje tylko wierzy.

    Wierzyć można w coś, czego nie da się zweryfikować doświadczalnie. Moje "teorie"
    sprawdzają się w praktyce już 22 lata, więc pozostanę przy nich i innym radzę
    spróbować.

    --
    vertret

  • 16. Data: 2006-02-19 01:16:02
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > Co do meritum. Zawiadomienie do PIPy, ZUSu i do skarbówki - dla zasady.

    skoro dla zasady do skarbowki to moze jeszcze do proboszcza?

    grzess

  • 17. Data: 2006-02-19 10:09:21
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dt8gt3$apt$1@atlantis.news.tpi.pl grzess <k...@w...pl>
    pisze:

    > skoro dla zasady do skarbowki to moze jeszcze do proboszcza?
    Z pewnością. Zapomniałem. To dopiero sto parę dni, więc jeszcze się nie
    przestawiłem.

  • 18. Data: 2006-02-21 01:12:18
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    kica napisał(a):

    > Bardzo proszę o poradę , gdyż to rozwiąże nie tylko mój problem, ale również
    > tysiąca ludzi którzy tam pracują i też ich to dotyka.
    > Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam

    Zacznijcie od zgłoszenia problemu w inspekcji pracy.
    Jeśli nie będą za bardzo reagować, to niech więcej ludzi do nich dzwoni
    i pisze.
    Jeśli zakład pracy potrąca pieniądze, to rozumiem, że jest na to jakiś
    dowód, jakoś te potrącenia Wam chyba dokumentują. To się przyda później,
    do odzyskania niesłusznie podtrąconych pieniędzy.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 19. Data: 2006-02-21 01:21:27
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    vertret napisał(a):
> [...]
    > byle gdzie, dawać się okradać miesiącami a potem pytać łaskawie ludzi, czy to

    Niektórzy mieszkają w miejscu, gdzie jest głównie jeden duży zakład
    pracy i bezrobocie, a dla wszystkich wokół 200 zł, to bardzo dużo pieniędzy.

    Wiem, że najwyraźniej oni wszyscy w tej hucie mają syndrom wyuczonej
    bezradności, ale coś mi mówi, że nie mnie ich oceniać.

    I tak dobrze, że jedna z tych osób (wygląda na to, że pierwsza) znalazła
    w Internecie właściwą grupę i zdołała poprosić o pomoc.

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl

  • 20. Data: 2006-02-21 06:18:02
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    > I tak dobrze, że jedna z tych osób (wygląda na to, że pierwsza) znalazła
    > w Internecie właściwą grupę i zdołała poprosić o pomoc.

    Też tak uważam. Zawsze to jakiś postęp, ale trzeba mieć nadzieję, że nie skończy
    się na wyjściu z jednego błota i wejściu w kolejne w okolicy.

    --
    vertret