  • 1. Data: 2004-06-24 06:47:09
    Temat: praca/staż i alimenty
    Od: p...@a...pl (Grucha)

    Witam,

    Jestem studentem i mam sądownie przydzielone alimenty od ojca.
    Praktycznie skończyłem już naukę, teraz pozostało napisanie pracy
    inżynierskiej i jej obrona gdzieś w okolicach kwietnia 2005r., więc
    będę miał dużo wolnego czasu i chciałbym go wykorzystać pracując. I
    tutaj moje pytanie, czy jeśli zatrudnię się w jakimś zakładzie pracy
    czy firmie to czy ojciec może wystąpić o niepłacenie alimentów? Jak to
    się ma w przypadku "normalnej" pracy oraz w przypadku stażu? A może
    lepiej pracować dorywczo, tylko czy w takim przypadku ojciec też nie
    ma czasem prawa wystąpić o niepłacenie? Zaznaczam że są to studia
    dzienne i w ostatnim semestrze przewidziane jest tylko seminarium
    dyplomowe raz w tygodniu.

    Pozdrowiam, Grucha

  • 2. Data: 2004-06-24 07:12:24
    Temat: Re: praca/staż i alimenty
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Grucha" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma czasem prawa wystąpić o niepłacenie? Zaznaczam że są to studia
    > dzienne i w ostatnim semestrze przewidziane jest tylko seminarium

    jak zaczniesz pracę- usamodzielnisz się. będzie stąć cie na utrzymanie
    siebie....a twoja szkoła nie ma w tym momencie nic do rzeczy- ojciec będzie
    mógł wystąpić do sądu.

    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-06-25 06:01:11
    Od: p...@a...pl (Grucha)

    "bella" <b...@o...pl> wrote in message

    > jak zaczniesz pracę- usamodzielnisz się. będzie stąć cie na utrzymanie
    > siebie....a twoja szkoła nie ma w tym momencie nic do rzeczy- ojciec będzie
    > mógł wystąpić do sądu.

    Dziekuje za odpowiedz, ale jeszcze jedno: czy jesli to nie bedzie
    praca legalna, tzn. nie bede podpisywal umowy o prace, rejestrowal sie
    w urzedzie (i nie wiem co jeszcze bo nigdy tego nie robilem), ale
    jedynie dogadam sie z pracodawca to czy wowczas ojciec tez ma podstawy
    do wystapienia do sadu i sad przychyli sie do jego wniosku?

    Pozdrawiam,
    Grucha

  • 4. Data: 2004-06-25 11:58:43
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    > jedynie dogadam sie z pracodawca to czy wowczas ojciec tez ma podstawy
    > do wystapienia do sadu i sad przychyli sie do jego wniosku?

    nie chce stwierdzać na 100 %, ale wydaje mi się, że dopóki nie będzie
    wiedział- możesz pracować. natomiast jeśli się dowie- może np. wystąpić do
    sądu i udowodnić iż posiadasz źródła utrzymania, mimo iż są nielegalne.

    pozdr.
    b.