  • 1. Data: 2004-06-24 00:17:49
    Temat: Jak odzyskać kasę za pracę od nieuczciwej firmy?
    Od: Łukasz Matuszewski <l...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie!

    Prosiłbym szanownych grupowiczów o pomoc w następującej sprawie.
    Na początku tego roku pracowałem przez 2 miesiące jako webmaster w
    firmie (nazwijmy ją dla odmiany) Y. Podpisałem umowę o dzieło w której
    jest określony termin wykonania pracy, wynagrodzenie oraz że odbiór
    dzieła nastąpi na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego. Problem w
    tym, że kilka dni przed planowanym terminem zakończenia prac, firma
    przeniosła swoją siedzibe i kontakt z nią się urwał. Próbowaliśmy z
    kumplami z którymi pracowałem dzwonić na nowy adres ale zbywają nas i
    mówią, że firma ogłosiła upadłość i że mamy czekać na jakieś pismo z
    sądu... Prosiłbym o radę, jak możemy odzyskać zaległe pieniądze od
    firmy? Nadmienię jeszcze, że jej siedziba znajduje się w Częstochowie a
    w Warszawie wynajmują tylko biuro. Z góry dziękuję za wszelkie rady...

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Matuszewski

  • 2. Data: 2004-06-24 07:22:22
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Łukasz Matuszewski" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cbd6jv$qct$1@news.onet.pl...
    > Witam serdecznie!
    >
    > Prosiłbym szanownych grupowiczów o pomoc w następującej sprawie.
    [...]

    Niestety w praktyce (o ile zarzad firmy nie sklada sie z debili) nie masz
    najmniejszych szans. :-(

    marekz

  • 3. Data: 2004-06-24 07:24:56
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    wiadomości news:cbd6jv$qct$1@news.onet.pl...

    > Witam serdecznie!
    >
    > Prosiłbym szanownych grupowiczów o pomoc w następującej sprawie.

    Niestety w praktyce (o ile zarzad firmy nie sklada sie z debili i
    rzeczywiscie oglosili upadlosc) nie masz najmniejszych szans. :-( Natomiast
    jesli klamia z ta upadloscia to nalezy zaczac od wezwania do zaplaty
    skutecznie im doreczonego (czyli albo zolta zwrotka z poczty, albo
    potwierdzenie otrzymania na kopii).

    marekz

  • 4. Data: 2004-06-24 08:24:13
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 24 Jun 2004 02:17:49 +0200, Łukasz Matuszewski naskrobał(a):

> [...]
    > firmy? Nadmienię jeszcze, że jej siedziba znajduje się w Częstochowie a
    > w Warszawie wynajmują tylko biuro. Z góry dziękuję za wszelkie rady...

    bezsensu - na słowo to wiesz.... Napisz przedsądowne wezwanie do zapłaty.
    Po 14 dniach pozew do sądu. A upadłość to od reki sie nie dostaje.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-06-24 09:18:23
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    A co robic w sytuacji gdy pracodawca wyplaca mniej niz jest to zapisane w
    umowie o prace?

    Lech Dubrowski

  • 6. Data: 2004-06-24 09:49:57
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Lech Dubrowski pisze:

    > A co robic w sytuacji gdy pracodawca wyplaca mniej niz jest to zapisane w
    > umowie o prace?
    >
    > Lech Dubrowski

    sad pracy...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-06-24 10:15:23
    Od: Łukasz Matuszewski <l...@p...onet.pl>

    MarekZ wrote:
> [...]
    > jesli klamia z ta upadloscia to nalezy zaczac od wezwania do zaplaty
    > skutecznie im doreczonego (czyli albo zolta zwrotka z poczty, albo

    Wydaje mi się właśnie że sciemniają z tą upadłością ale nie mam jak tego
    sprawdzić. W ogóle to jedni wielcy "kombinatorzy". Już jak tam
    pracowałem to czułem że cały czas robią jakieś przekręty... Mam jeszcze
    pytanie - jak powinno wyglądać takie wezwanie do zapłaty? Samemu to
    napisać, czy są jakieś wzory? Z góry dzięki!

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Matuszewski

  • 8. Data: 2004-06-24 10:17:34
    Od: Łukasz Matuszewski <l...@p...onet.pl>

    > bezsensu - na słowo to wiesz.... Napisz przedsądowne wezwanie do zapłaty.
    > Po 14 dniach pozew do sądu. A upadłość to od reki sie nie dostaje.

    Dzięki za radę. Jak tylko się dowiem jak to zrobić, to napiszę to
    wezwanie i zobaczymy co się będzie działo... Można jakoś sprawdzić, czy
    rzeczywiście złożyli oni wniosek o upałość?

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz Matuszewski

  • 9. Data: 2004-06-27 12:46:45
    Od: "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl>

    Sad Pracy bylby nieskuteczny bo na liscie plac byla wlasciwa kwota, tylko
    gotowki dostalem mniej, wiec postapilem "po mesku", to znaczy zrobilem im
    awanture, i dzieki niej natychmiast znalazla sie reszta moich pieniedzy.
    Wszyscy znajomi mowia mi, ze teraz na pewno wyrzuca mnie z pracy.

    Mam umowe o prace na czas okreslony z 2 tygodniowym okresem jej
    wypowiedzenia, wiec zanim mnie zwolnia to beda musieli zaplacic mi za
    czerwiec i niewykorzystany urlop.

    Leszek

  • 10. Data: 2004-06-27 18:32:28
    Od: "Aneta" <a...@n...o2.pl>

    Użytkownik "Lech Dubrowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Mam umowe o prace na czas okreslony z 2 tygodniowym okresem jej
    > wypowiedzenia, wiec zanim mnie zwolnia to beda musieli zaplacic mi za
    > czerwiec i niewykorzystany urlop.
    >
    > Leszek

    a wcale ni musza ci zapłacic za urlop. na świadectwie pracy napiszą że
    wykorzystałeś tyle a tyle urlopu reszta jest niewykorzystana.
    aneta