  • 1. Data: 2004-06-24 07:03:41
    Temat: urlop wychowawczy a pół etatu
    Od: "Renia Wasylów" <a...@N...gazeta.pl>

    Witam serdecznie,

    Mam kilka pytan:
    czy na urlopie wychowawczym pracodawca jest zobligowany do udzielenia mi na
    moja prosbe pol etatowego stanowiska, czy moze ale nie musi?
    i czy ono powinno byc platne 50% w stosunku do mojego wynagrodzenia spzred ciazy?
    oraz czy licza sie dni urlopu za te pol etatu podczas wychowawczego? i tak po
    zakonczeniu wychowawczego ma sie urlop do odebrania?

    I druga kwestia: jesli moj macierzynski konczy sie 3 lipca, pozniej biore
    zalegly urlop za 2003, a nastepnie czamiaerzam wziac urlop ale nie wiem ile
    urlopu za 2004 mi przysluguje jesli chce pozostac wychowawczym do
    konca 2004? 26 dni plus 2 dni opieki czy proporcjonalnie do dlugosci
    macierznski + wypoczynkowy?? I kiedy je wziac? zaraz po zaleglym
    urlopie 2003 czy pozniej?

    z gory dziekuje za odpowiedzi na moje szczegolowe pytania,
    Renia

  • 2. Data: 2004-06-24 08:05:31
    Temat: Re: urlop wychowawczy a pół etatu
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Renia Wasylów" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Mam kilka pytan:
    > czy na urlopie wychowawczym pracodawca jest zobligowany do udzielenia mi
    na
    > moja prosbe pol etatowego stanowiska, czy moze ale nie musi?

    Podczas udzielonego urlopu wychowawczego może, ale nie musi.
    Natomiast ma obowiązek, na Twój wniosek, zmniejszyć wymiar czasu pracy do
    wymiaru co najmniej 1/2 etatu (bez udzielania urlopu wychowawczego).

    > i czy ono powinno byc platne 50% w stosunku do mojego wynagrodzenia
    spzred ciazy?

    Jeżeli będzie dodatkowa umowa na 1/2 etatu w czasie urlopu wychowawczego,
    to wynagrodzenie może być ustalone w innej wysokości.
    Jeżeli obniżenie wymiaru do 1/2 etatu, to również w wyniku porozumienia
    stron (lub za wypowiedzeniem warunków pracy i płacy) można ustalić inne
    wynagrodzenie.

> [...]
    > konca 2004? 26 dni plus 2 dni opieki czy proporcjonalnie do dlugosci
    > macierznski + wypoczynkowy?? I kiedy je wziac? zaraz po zaleglym

    Urlop wypoczynkowy za 2004 r. należy wziąć w całości (26 dni) razem z
    urlopem zaległym - pracodawca ma obowiązek udzielenia bezpośrednio po
    urlopie macierzyńskim. Wtedy nie będzie już problemu z urlopem
    wypoczynkowym w 2004 r. przy zmnieszeniu wymiaru do 1/2 etatu.
    Również przed urlopem wychowawczym należy się urlop wypoczynkowy w całości
    za dany rok.
    Jeżeli umowa o pracę w wymiarze 1/2 etatu będzie zawarta podczas urlopu
    wychowawczego, to uważam (moim zdaniem), że można ją traktować jako pracę
    dodatkową, odrębny stosunek pracy, z którego urlop wypoczynkowy powinien
    przysługiwać w wymiarze proporcjonalnym (u Ciebie wymiar roczny 26 dni) -
    zakładam, że będzie to umowa na czas określony.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-06-25 08:47:10
    Od: "Renia" <a...@g...pl>

    Dziekuje za odpowiedz.
    Rozumiem, ze moge tez np wziac wychowawczy do marca 2005 a pozniej np w
    grudniu 2004 poprosic o pol etatu do konca tego ychowawczego?
    Natomiast moj wniosek moze zostac odrzucony?

    Renia

  • 4. Data: 2004-06-27 17:08:50
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Renia" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dziekuje za odpowiedz.
    > Rozumiem, ze moge tez np wziac wychowawczy do marca 2005

    Podanie o urlop wychowawczy należy złożyć co najmniej na 2 tygodnie przed
    terminem rozpoczęcia urlopu wychowawczego. Urlop wychowawczy można wziąć w
    maksimum 4 częściach. Maksymalna długość urlopu wychowawczego to 3 lata,
    do wykorzystania przed ukończeniem przez dziecko 4 lat.

    > a pozniej np w
    > grudniu 2004 poprosic o pol etatu do konca tego ychowawczego?
    > Natomiast moj wniosek moze zostac odrzucony?

    Tak, wniosek o 1/2 etatu podczas urlopu wychowawczego można złożyć w
    każdym czasie. Wniosek może zostać załatwiony negatywnie.

    Pozdrawiam

    wa

  • 5. Data: 2005-09-28 10:40:15
    Od: Meg<m...@y...com>

    Wiem, że to stary wątek, ale mam pytanie: Czy pracownik jest chroniony przed
    zwolnieniem z pracy jeżeli wykorzysta tylko część urlopu wychowawczego i złoży
    pracodawcy wniosek o obniżenie wymiaru czasu pracy np. do 3/4 etatu (zgodnie z
    art.186.7)?

    -> http://usenet.pomocprawna.info