  • 1. Data: 2005-04-11 13:05:31
    Temat: poswiadczenie nieprawdy
    Od: "[toja]" <n...@m...pl.pl.pl.pl.pl.pl>

    co moze grozic za poswiadczenie nieprawdy? - np. wystawienie 'lewego'
    zaswiadczenia o zarobkach w celu zaciagniecia kredytu przez rzekomego
    pracownika...

    janusz t.

  • 2. Data: 2005-04-11 13:44:48
    Temat: Re: poswiadczenie nieprawdy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "[toja]" <n...@m...pl.pl.pl.pl.pl.pl> napisał w wiadomości

    > co moze grozic za poswiadczenie nieprawdy? - np. wystawienie 'lewego'
    > zaswiadczenia o zarobkach w celu zaciagniecia kredytu przez rzekomego
    > pracownika...

    Za samo poświadczenie najczęściej grzywna i ewentualnie niewielki wyrok
    w zawiszach. Gorzej, jak pracownik na jego podstawie wziął kredyt i go
    nie spłaca, bo wówczas wystawiający staje się współsprawcą, a więc bank
    może na nim dochodzić również roszczeń cywilnych.

  • 3. Data: 2005-04-11 13:46:44
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    [toja] napisał(a):
    > co moze grozic za poswiadczenie nieprawdy? - np. wystawienie 'lewego'
    > zaswiadczenia o zarobkach w celu zaciagniecia kredytu przez rzekomego
    > pracownika...

    Tak ciężko do KK zajrzeć ?

    Art. 297. (58) § 1. Kto, w celu uzyskania dla siebie lub kogo
    innego, od banku lub jednostki organizacyjnej prowadzącej
    podobną działalność gospodarczą na podstawie ustawy albo od
    organu lub instytucji dysponujących środkami publicznymi -
    kredytu, pożyczki pieniężnej, poręczenia, gwarancji, akredytywy,
    dotacji, subwencji, potwierdzenia przez bank zobowiązania
    wynikającego z poręczenia lub z gwarancji lub podobnego
    świadczenia pieniężnego na określony cel gospodarczy,
    elektronicznego instrumentu płatniczego lub zamówienia
    publicznego, przedkłada podrobiony, przerobiony, poświadczający
    nieprawdę albo nierzetelny dokument albo nierzetelne, pisemne
    oświadczenie dotyczące okoliczności o istotnym znaczeniu dla
    uzyskania wymienionego wsparcia finansowego, instrumentu
    płatniczego lub zamówienia,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew ciążącemu obowiązkowi,
    nie powiadamia właściwego podmiotu o powstaniu sytuacji mogącej
    mieć wpływ na wstrzymanie albo ograniczenie wysokości
    udzielonego wsparcia finansowego, określonego w § 1, lub
    zamówienia publicznego albo na możliwość dalszego korzystania z
    elektronicznego instrumentu płatniczego.
    § 3. Nie podlega karze, kto przed wszczęciem postępowania
    karnego dobrowolnie zapobiegł wykorzystaniu wsparcia finansowego
    lub instrumentu płatniczego, określonych w § 1, zrezygnował z
    dotacji lub zamówienia publicznego albo zaspokoił roszczenia
    pokrzywdzonego.

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 4. Data: 2005-04-11 14:05:23
    Od: "[toja]" <n...@m...pl.pl.pl.pl.pl.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:d3dvbo$et$1@nemesis.news.tpi.pl...
    [toja] napisał(a):
    > co moze grozic za poswiadczenie nieprawdy? - np. wystawienie 'lewego'
    > zaswiadczenia o zarobkach w celu zaciagniecia kredytu przez rzekomego
    > pracownika...

    Tak ciężko do KK zajrzeć ?

    moze i nie ciezko, ale najpierw trzeba wiedziec gdzie szukac...

    dzieki serdeczne za informacje.

    janusz t.

  • 5. Data: 2005-04-11 14:12:31
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Tak ciężko do KK zajrzeć ?

    No troche nie na miejscu ta odzywka, zauważ na jakiej jesteś grupie.

  • 6. Data: 2005-04-11 14:17:44
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Pawcio napisał(a):

    > No troche nie na miejscu ta odzywka, zauważ na jakiej jesteś grupie.

    Nie odzywka , a odpowiedź ...

    I jak to nie na miejscu ... a właśnie, że na miejscu ... a
    dokładnie na tym miejscu => d3dvbo$et$...@n...news.tpi.pl

  • 7. Data: 2005-04-11 18:55:49
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Tak ciężko do KK zajrzeć ?

    Przepraszam ale chyba po to jest ta grupa zeby ktos kto wogole nie orientuje
    sie w przepisach itp......mogl konkretne pytanie zadac , jak to ja nawet
    czesto robie:)
    Uwazam wiec ze nie ladnie tak pisac jak napisales, ale jesli sie myle to
    zabij mnie:)

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 8. Data: 2005-04-12 08:14:21
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Jacek23 napisał(a):

    > Przepraszam ale chyba po to jest ta grupa zeby ktos kto wogole nie orientuje
    > sie w przepisach itp......mogl konkretne pytanie zadac , jak to ja nawet
    > czesto robie:)

    Brawo jasiu ... a arch jest po to, by nie zadawaćv pytań, na
    które odpowiedź padała wielokrotnie, co więcej, pojęcie, którego
    użył pytający pokazuje dużo konkretnych odpowiedzi w "gołych
    googlach"

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=%22po%C5%9Bwiadc
    zenie+nieprawdy%22&lr=

    Na grupie pojęcie poświadczenia nieprawdy też o dziwo było już
    omawiane ...

    http://tinyurl.com/5mg7d

    Kończ waść...

  • 9. Data: 2005-04-12 09:55:40
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 11.04.2005 [toja] <n...@m...pl.pl.pl.pl.pl.pl> napisał/a:
    > moze i nie ciezko, ale najpierw trzeba wiedziec gdzie szukac...
    > dzieki serdeczne za informacje.

    Na googlach. Od tego sa.

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 10. Data: 2005-04-12 09:56:11
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 11.04.2005 Pawcio <1...@n...spamowcow> napisał/a:
    > No troche nie na miejscu ta odzywka, zauważ na jakiej jesteś grupie.

    Uwazasz, ze ludzie ktorzy tu odpowiadaja musza robic za interfejs do
    googli?