  • 1. Data: 2005-04-11 11:34:43
    Temat: Współwłaściciel zmarł, jak uzyskać teraz zgodę współwłaścicieli.
    Od: Mateusz Korniak <i...@k...pl>

    Jest nieruchomość w postaci domu która miała dwóch współwłaścicieli.
    Jeden z współwłaścicieli domu (oraz właściciel jednego z wydzielonych
    mieszkań) zmarł kilka lat temu.
    Przy konieczności zrobienia remontu dachu pojawił się problem bo trzeba
    zgody współwłaścicieli, a w tej chwili drugiego nie ma.
    Jak rozwiąząc ten problem ? Jest to uciążliwe bo np przy koniecznym remoncie
    dachu osoby zamieszkujące lokal po zmarłym współwłaścicielu nasyłały
    inspekcje nadzoru budowlanego ktora wymierzyła nam symboliczny mandat za
    samowole budowlaną.
    Druga sprawa to że został zrobiony remont dachu no i teraz pytanie czy jest
    szansa odzyskać cześć (my mamy 3/5 udziałów w nieruchomości) kosztów owego
    remontu ?

    Z góry dzięki za podpowiedzi

    --
    www.kupujemy.pl
    - pół miliona aktualnych ofert z wszystkich sklepów internetowych w Polsce.

  • 2. Data: 2005-04-11 11:41:16
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    Użytkownik "Mateusz Korniak" <i...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Jest nieruchomość w postaci domu która miała dwóch współwłaścicieli.
    > Jeden z współwłaścicieli domu (oraz właściciel jednego z wydzielonych
    > mieszkań) zmarł kilka lat temu.

    Przecież ktoś po nim dziedziczył nie?

  • 3. Data: 2005-04-11 12:10:08
    Od: Mateusz Korniak <i...@k...pl>

    Pawcio wrote:

    > Przecież ktoś po nim dziedziczył nie?

    A jak tego moge się dowiedzieć ?
    Wpisów w KW nie ma - widnieje ciągle nieżyjący właściciel.

  • 4. Data: 2005-04-11 17:25:46
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

> [...]
    > szansa odzyskać cześć (my mamy 3/5 udziałów w nieruchomości) kosztów owego

    Remont tego dachu wg mojej skromnej opinii nie był czynnością
    przekraczającą zarząd zwykły, więc jeśli we macie 3/5 udziałów to nie
    potrzebowaliście zgody tego pana.Możecie wymagać zwrotu 2/5 poniesionych wydatków
    na podstawie art 207 KCod spadkobiercy tego umarłego.
    Pytanie jak go ustalić?Nie podejmuje sie odpowiedzi na to pytanie-tu musiałby się
    ktoś
    bardziej doświadczony ode mnie wypowiedzieć.
    Tak sobie tylko myślę że warto by było zadzwonić do rodziny tego umarłego i zapytać
    kto jest jego spadkobiercą.

  • 5. Data: 2005-04-12 06:53:32
    Temat: Współwłaściciel nieruchomości zmarł, jak ustalić jego spadkobierców ?
    Od: Mateusz Korniak <i...@k...pl>

    Pawcio wrote:

> [...]
    > musiałby się ktoś bardziej doświadczony ode mnie wypowiedzieć.
    > Tak sobie tylko myślę że warto by było zadzwonić do rodziny tego umarłego

    Ten Pan jest siostrzeńcem (jednym z bodajrze trzech) poprzedniego
    (nieżyjącego) współwłaściciela.
    Ale to i tak niewiele daje bo żeby złożyć wniosek o ustalenie spadkobierców
    musze podać ich dane formalnie (tak przynajmniej zrozumiałęm Panią w
    sądzie), a USC poda mi tylko odpis aktu zgonu poprzedniego
    współwłaściciela.

  • 6. Data: 2005-04-16 11:03:59
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:d3fr6c$pv0$1@beauty.ant.gliwice.pl,
    Mateusz Korniak <i...@k...pl> napisał/a:
    [ciach]

    Witam kuzynie ;-)

    > żeby złożyć wniosek o ustalenie
    > spadkobierców musze podać ich dane formalnie (tak przynajmniej
    > zrozumiałęm Panią w sądzie), a USC poda mi tylko odpis aktu zgonu
    > poprzedniego współwłaściciela.

    Nie jestem pewna, czy musisz podać te dane - jeśli ich nie znasz. Co w takim
    razie miałyby oznaczać ogłoszenia, które czasem widuję w ogólnopolskich
    gazetach - Sąd jakiśtam wzywa spadkobierców kogośtam do ujawnienia prawa do
    spadku w terminie do dnia XX. Po terminie XX klapa. Może to jakieś
    rozwiązanie?

    Poza tym, mając odpis aktu zgonu może udzielą Ci informacji np0. w wydziale
    ewidencji ludności własciwego miasta o tym, czy facet miał jakieś dzieci,
    żonę, rodzeństwo itp.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Twarze w pamięci utrwalam sobie, ale dla pańskiej - wyjątek zrobię.
    /Groucho Marx/