  • 1. Data: 2005-04-11 12:14:28
    Temat: Praca i okulary
    Od: "Laris" <o...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie.
    Pracuje przy komputerze praktycznie 8 godzin dziennie. Chcialbym sobie
    sprawic okulary. Czy przysluguje mi w mysl jakiegos przepisu
    dofinansowanie z firmy? Jezeli tak, to jaka to jest kwota i jakies
    zaswiadczenie trzeba miec, zeby firma wyplacila kase? Czy wazne jest
    stanowisko, jakie jest wpisane w umowe o prace? Pracuje na magazynie,
    tyle ze prawie non-stop przy kompie.

    pozdrawiam
    Laris

  • 2. Data: 2005-04-11 14:56:53
    Temat: Re: Praca i okulary
    Od: "moro73" <m...@t...tbs-net.poznan.pl>

    "Bagna wyschły, a bekasów w ogóle nie było"
    L.Tołstoj "Anna Karenina"

    Użytkownik "Laris" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaswiadczenie trzeba miec, zeby firma wyplacila kase? Czy wazne jest
    > stanowisko, jakie jest wpisane w umowe o prace? Pracuje na magazynie,

    Obowiązek zapewnienia przez pracodawcę okularów korygujących wzrok do pracy
    przy monitorze ekranowym, wynika z przepisów par. 8 rozporządzenia Ministra
    Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa
    i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz. U. Nr
    148, poz. 973).

    Zgodnie z tymi przepisami pracodawca ma obowiązek zapewnienia pracownikom
    okularów korygujących wzrok, jeśli potrzebę taką stwierdzi lekarz
    przeprowadzający badania okulistyczne. Okulary korygujące wzrok powinny być
    zapewnione jedynie tym pracownikom, którym lekarz zaleci ich stosowanie przy
    monitorze ze względu na stan wzroku.Powinny to być okulary zgodne z
    zaleceniem lekarza. Kwotę na ten cel określa pracodawca. Spełnieniem
    obowiązku będzie przeznaczenie nawet najmniejszej kwoty, za którą można
    kupić okulary (z tanią oprawką); Najczęściej pracodawca ustala kwotę sam,
    własnie na tym najniższym poziomie na podstawie "spaceru wywiadowczego" po
    okolicznych optykach. Obowiązek ten powinien być realizowany w odniesieniu
    do pracowników użytkujących w czasie pracy monitor ekranowy co najmniej
    przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy.

    --

    moni K.