  • 1. Data: 2003-01-13 16:21:49
    Temat: poręczenie
    Od: "Rima" <r...@p...pl>

    Słuchajcie, mam bardzo ważne i pilne pytanie: zamierzam kupić mieszkanie i
    będę się ubiegała o kredyt mieszkaniowy, który wiem, że dostanę, ponieważ
    juz byłam na obliczaniu zdolności kredytowej oraz symulacji spłat, ale nie w
    tym rzecz. Właśnie koleżanka poprosiła mnie o poręczenie, gdyż bierze, co
    prawda nieduży, bo 10-12 000 zł kredytu na rozpoczęcie własnej działalności.
    Czy fakt, iż jej poręczę kredyt nie zaważy na moim kredycie, to stanowi
    jakieś utrudnienie, czy nawet nie muszę o tym wspominać w banku???
    Dziekuję bardzo za pomoc
    Iza

  • 2. Data: 2003-01-13 16:51:02
    Temat: Re: poręczenie
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Czy fakt, iż jej poręczę kredyt nie zaważy na moim kredycie, to stanowi
    > jakieś utrudnienie, czy nawet nie muszę o tym wspominać w banku???

    Nie wiem czy musisz o tym wspominac, ale bankowi na pewno to nie lezy.
    W razie ewentualnej wpadki kolezanki bedziesz zobowiozana do zaplaty tej
    kwoty (10-12 000) i jezeli Tobie tez (nie daj Boze oczywiscie i odpukac w
    niemalowane)
    nie powiedzie sie splata, to Wszechmogacy Bank (ten Twoj) bedzie musial
    walczyc
    z tym drugim (Kolezanki) o to do czego bedzie mogl kierowac egzekucje (tzn.
    ze
    kazdy bank woli gdy tylko on sciaga dlug, bo ma z czego wybierac przy
    egzekucji,
    przy dwoch bankach i dwoch dlugach Twoj majatek moze nie starczyc :) i jeden
    odejdzie z kwitkiem) No ale hmm.. chyba nie musisz go informowac. Przyznam
    sie jednak, ze nie wiem czy sa na ten temat jakies przepisy w Prawie
    Bankowym, moze
    w regulaminie banku i warunkach kredytu Twojego banku cos na ten temat jest,
    radze
    przeczytac.

    Konrad

  • 3. Data: 2003-01-14 07:29:39
    Od: Orfant Orfanter <o...@h...pl>

    Rima wrote:
    > Czy fakt, iż jej poręczę kredyt nie zaważy na moim kredycie, to stanowi
    > jakieś utrudnienie, czy nawet nie muszę o tym wspominać w banku???

    Chyba masz obowiązek poinformować bank o zmianie zdolności kredytowej, w
    innym przypadku bank może w każdej chwili odstąpić od umowy i będziesz
    musiał spłacić kredyt z dnia na dzień... Ja bym nie ryzykował, ale moze
    ktoś ma inne zdanie?

  • 4. Data: 2003-01-14 08:46:58
    Temat: Odp: poręczenie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Orfant Orfanter <o...@h...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b00e72$9tb$...@s...man.poznan.pl...

> [...]
    > innym przypadku bank może w każdej chwili odstąpić od umowy i będziesz
    > musiał spłacić kredyt z dnia na dzień... Ja bym nie ryzykował, ale moze

    wobec stwierdzongo przez bank braku zdolności kredytowej może dojść również
    do wystąpienia na drogę sądową chyba o wyłudzenie - myle się?

    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-14 08:48:42
    Od: "artpen" <g...@a...prv.pl>

    > czy nawet nie muszę o tym wspominać w banku???

    dokładnie, sprawdzone w PKO BP

    --
    pozdrawiam
    Artur

  • 6. Data: 2003-01-14 08:57:07
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : wobec stwierdzongo przez bank braku zdolności kredytowej może dojść
    również
    : do wystąpienia na drogę sądową chyba o wyłudzenie - myle się?

    doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem poprzez wprowadzenie
    w błąd
    (286 § 1)