  • 1. Data: 2003-01-13 15:22:30
    Temat: świadek doręczenia wezwania do zapłaty
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Czy wystarczające jest odczytanie wezwania do zapłaty
    w obecności świadka, który napisze oświadczenie (i ewentualnie
    zezna w sprawie)?
    Dłużnik odmawia pokwitowania wezwania a list polecony nie wchodzi
    w rachubę.
    Z góry dziękuję. WitoldG.

  • 2. Data: 2003-01-13 15:22:59
    Temat: Odp: świadek doręczenia wezwania do zapłaty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik walfal <w...@p...neostrada.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:avulhf$o95$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > zezna w sprawie)?
    > Dłużnik odmawia pokwitowania wezwania a list polecony nie wchodzi

    a jak dłużnik powie " o co Ci chodzi przecież Ja nie jestem Ci nic winien "
    ?

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-13 15:59:19
    Temat: Re: świadek doręczenia wezwania do zapłaty
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Dnia 13-01-2003 16:22, Użytkownik Sandra napisał:
> [...]
    > dyskusyjnych napisał:avulhf$o95$...@n...tpi.pl...

    > a jak dłużnik powie " o co Ci chodzi przecież Ja nie jestem Ci nic winien "

    Winien mi jest. Są dokumenty. Chodzi mi tylko o spełnienie formalnego
    warunku doręczenia wezwania. Czy świadek wystarcza?
    Praktycznie dłużnik nigdzie nie jest zameldowany.
    WitoldG.

  • 4. Data: 2003-01-13 16:08:54
    Od: mSet <m...@i...pl>

    walfal napisał:

> [...]
    > zezna w sprawie)?
    > Dłużnik odmawia pokwitowania wezwania a list polecony nie wchodzi

    W zasadzie samo wezwanie do zapłaty nie jest konieczne gdyż w momencie
    wymagalności wierzytelności sam dłużnik bez wezwań powinien zwrócić
    dług. Wezwania do zapłaty robi się z ostrożności "strasząc" dłużnika, że
    jeśli nie zapłaci to pozwie się go do sądu. Nie wiem czemu wezwanie
    listem poleconym nie wchodzi w grę - no chyba, że dłużnik nie ma stałej
    siedziby, bo jeśli ma to można mu wysyłać. On oczywiście nie odbierze,
    ale to już jego problem bo Ty starałeś się mu doręczyć wezwanie. Z tym
    świadkiem to wbrew pozorom nie jest taki głupi pomysł bo wskazuje on,
    przy ewentualnej sprawie w sądzie, że starałeś się jakoś wezwać
    dłużnika.

  • 5. Data: 2003-01-13 18:25:13
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik walfal <w...@p...neostrada.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:avunmb$fv7$...@n...tpi.pl...
    > Winien mi jest. Są dokumenty.

    a to przepraszam nie czytałam wątku ...bardzo przepraszam

    Sandra