  • 1. Data: 2003-01-13 13:47:14
    Temat: Obce tablice rejestracyjne.
    Od: "Szymon Gluch" <s...@o...pl>

    Moze ktos pomoze?

    Spolka zagranica, ktora ma 100% udzialow w "mojej" spolce posiada samochod
    specjalistyczny, ktory jest mi potrzebny do uzytku tutaj w Polsce.
    Niestety ustawa zabrania mi sprowadzic tenze w zwiazku z brakiem homologacji
    normy Euro 2 czystosci spalin.
    Probowalem wiec zasiegnac informacji na Policji, czy moi pracownicy maja
    mozliwosc kierowac tym samochodem zarejestrowanym za granica na podstawie
    umowy uzyczenia, wynajmu lub podobnej. Niestety zeznania Wydzialu Ruchu
    Drogowego sa rozbiezne.
    Czy ktos moze wie, jak wyglada sytuacja? czy na podstawie takiej umowy moi
    pracownicy moga uzywac tego auta na terenie RP???

    Albo z drugiej stony, czy zatrudnienie mojego pracownika w tejze firmie za
    granicami RP umozliwia mu uzywanie tego samochodu w granicach RP?

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2003-01-13 23:02:51
    Temat: Re: Obce tablice rejestracyjne.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Jan 2003, Szymon Gluch wrote:
    [...]
    >+ Probowalem wiec zasiegnac informacji na Policji, czy moi pracownicy maja
    >+ mozliwosc kierowac tym samochodem zarejestrowanym za granica na podstawie
    >+ umowy uzyczenia, wynajmu lub podobnej.

    AFAIR to cały czas obywatele polscy są w Polsce obywatelami drugiej
    kategorii, przynajmniej jeśli chodzi o samochody nie zarejestrowane
    w .pl :>
    Powód: zablokowanie możliwości jeżdżenia samochodem bez zapłacenia
    cła. "Wujek z Europy" przyjeżdża i zostawia "na chwilę" (tak na 15 lat)
    samochód bratankowi...
    Przepisy chyba się nie zmieniły :]
    [...]
    >+ Czy ktos moze wie, jak wyglada sytuacja? czy na podstawie takiej umowy moi
    >+ pracownicy moga uzywac tego auta na terenie RP???

    Nie wiem, ale sądzę że nie ma znaczenia czy samochód jest wykorzystywany
    do celów "osobistych" czy DG - inaczej "wszyscy" jeździliby starymi
    samochodami niemickimi (oczywiście w celu prowadzenia DG :>) !

    >+ Albo z drugiej stony, czy zatrudnienie mojego pracownika w tejze firmie za
    >+ granicami RP umozliwia mu uzywanie tego samochodu w granicach RP?

    IMHO pracownik mogłby pracować w .pl. Podstawowy warunek: musiałby być
    *obcokrajowcem*, bez obywatelstwa polskiego :] (bo im wolno jeździć
    nieoclonym samochodem !).
    Ukraińca poszukać i załatwić zezwolenie na pracę ?? :]

    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie - Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-14 16:05:28
    Od: "Szymon Gluch" <s...@o...pl>

    > Nie wiem, ale sądzę że nie ma znaczenia czy samochód jest wykorzystywany
    > do celów "osobistych" czy DG - inaczej "wszyscy" jeździliby starymi
    > samochodami niemickimi (oczywiście w celu prowadzenia DG :>) !

    Nie pomogliscie Wy, wywiedzialem sie sam.
    Do potrzeb dzialalnosci gospodarczej mozna wprowadzic na polski obszar celny
    srodki produkcji i srodki transportowe na podstawie czasowej odprawy z
    calkowitym zwolnieniem od cla. Wyklucza sie jednak ze srodkow transportowych
    samochody osobowe. Korzystanie z tej procedury wymaga uzyskania zezwolenia
    lokalnego urzedu celnego.
    Kazdy miesiac uzywania na ternienie RP oznacza koniecznosc zaplacenia 3%
    naleznego za taki towar w normalnym imporcie cla. Towary wwiezione na
    podstawie tej procedury sa objete odpowienio stosowanymi dla takich towarow
    stawkami cla i akcyzy.

    Mam to na pismie.

    Reg.
    Szymon