  • 1. Data: 2003-01-13 13:37:57
    Temat: Pomocy!!!! Czy moge...?
    Od: marcinp <m...@a...pl>

    Witam.
    Sprawa wyglada tak:
    Wynajmuje mieszkanie, umowa jest na czas nieokreslony.
    W przypadku gdy zmienia sie wlasciciel mieszkania, z ktorym nie chce
    podpisac umowy z pewnych wzgledow, to czy jestem zmuszony do dotrzymania

    terminu wypowiedzenia (tzn 3 mc. zawartego w umowie ze starym
    wlascicielem), czy tez moze moge odrazu sie wyprowadzic?
    Za pomoc z gory dziekuje;
    Marcin

  • 2. Data: 2003-01-13 15:22:04
    Temat: Re: Pomocy!!!! Czy moge...?
    Od: "kate" <o...@p...onet.pl>

    "marcinp" <m...@a...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > terminu wypowiedzenia (tzn 3 mc. zawartego w umowie ze starym
    > wlascicielem), czy tez moze moge odrazu sie wyprowadzic?

    Mozesz sie wyprowadzic, ale tylko z zachowaniem terminow wyopwiedzenia, w
    twoim przypadku- 3 miesiace.
    W Twojej sytuacji jako najemcy w przedmiocie najmu, poprzez zmiane osoby
    wynajmujacego, teoretycznie nie zmienia sie nic, a wiec zgodnie z art.678
    par.2 :" w razie zbycia rzeczy najetej w czasie trwania najmu nabywca
    wstepuje w stosunek najmu na miejsce zbywcy; moze jednak wypowiedziec najem
    z zachowaniem ustawowych terminow wypowiedzenia". (chodzi o nabywce lokalu,
    ktorego jestes najemca)

    chyba ze np. lokal ma wady zagrazajace zdrowiu domownikow. ale to juz
    calkiem inna historia.....
    pozdrawiam
    Kasia

  • 3. Data: 2003-01-13 16:13:14
    Od: grzesiek <g...@a...pl>

    kate wrote:

> [...]
    >ktorego jestes najemca)
    >
    >chyba ze np. lokal ma wady zagrazajace zdrowiu domownikow. ale to juz

    A jezeli w umowie jest punkt:
    Wszelkie zmiany w umowie powinny byc dokonane na pismie, pod rygorem
    niewaznosci umowuy?
    A o sprzedazy lokalu zostalem poinformowany dopiero po fakcie!

  • 4. Data: 2003-01-13 16:24:59
    Od: grzesiek <g...@a...pl>

    marcinp wrote:

> [...]
    >
    >terminu wypowiedzenia (tzn 3 mc. zawartego w umowie ze starym
    >wlascicielem), czy tez moze moge odrazu sie wyprowadzic?

    A jesli w umowie jest punkt mowiacy o tym , ze wszelkie zmiany w umowie
    powinny byc na pismie pod rygorem jej niewaznosci.
    W dodatku o sprzedazy dowiedzialem sie po fakcie