  • 11. Data: 2019-06-02 06:21:00
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Dziwię się policjantom, że karetkę odwoływali. Tym bardziej ratownikom,
    > że jak ich przywoływano, odwoływano, przywoływano - to jednak się bliżej
    > tym nie zainteresowali.

    Poza zachoaniem, może cała reszta towarzystwa była pijana? Pytanie czy w
    ogóle go chociaż raz zbadano, czyw szystko oparto na zachowaniu.

    > I jaki w tym udział miała ta połowa komisariatu? Diagnozowali go?

    Tu polimeryzujesz z wcześniejszym DżejEfem, ja mówię tylko, że jedyne co
    widzę, to, że mogli mu tego alkoholu nie zbadać.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2019-06-02 06:23:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-01, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > Może uznali, ze jest pod wpływem nie tyle alkoholu, co innego podobnie
    > działającego środka. Swoją drogą, że o ile wiadomo, że alkoholu nie
    > znaleziono, to chyba nie ma nic na temat dopalaczy czy narkotyków.

    "Także badania próbek pobranych podczas sekcji wykazały, że mężczyzna
    nie był nietrzeźwy ani pod wpływem środków odurzających. "

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2019-06-02 07:12:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ciekawe których. Masz dostęp do jakiś niepublikowanych?

    Z tych, że zanim poszedł na dołek to był praktycznie zdrowy, a po
    powrocie miał obrażenia głowy niedające gwarancji na przeżycie nawet
    przy otrzymaniu natychmiastowej fachowej pomocy. Czytając papiery
    wychodzi, że stan jego czaszki pogorszył się znacznie na komisariacie,
    tłumacząc na nasze "spadł ze schodów".

    Być może papiery zawierają nieprawdę, ale nie rozumiem co w tym pomyśle
    "kretyńskiego" jak to napisałeś.

    Shrek

  • 14. Data: 2019-06-02 22:11:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Jun 2019 14:56:38 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jakby kapitalistyczny miał inną, to miał dość czasu, by to zmienić.

    Nie mowie nie.
    Ale troche mial, bo te izby wytrzezwien ponoc polikwidowali - tzn nie
    wszystkie.

> [...]

    > działającego środka. Swoją drogą, że o ile wiadomo, że alkoholu nie
    > znaleziono, to chyba nie ma nic na temat dopalaczy czy narkotyków.

    A za inny srodek moga "zgarnac" ?
    Bo ustawa na ktora sie powolujesz, to chyba tylko alkoholu dotyczy ?

    > Powinien być, ale może sie zepsół, albo poszedł do kalibracji. Albo -
    > jak już pisałem - klient z tych, co wiedzą, że nie muszą.

    No jak nie musza ?

    > Czyli jak odmówi, to wsadzić i czekać, jak przyjdą badania krwi? :-) Ale
    > to miesiąc.

    A inaczej to co - zamkneli bez podstaw. I co prokurator na to ?

    > W jakim sensie miałby poprzednio się nie czuć?

    W sensie takim, ze jak zamkna, to juz poszkodowany nie udowodni, ze
    byl trzezwy. Wiec policjant mial racje :-(

    > To jak pogorszyło się, to wezwali pogotowie.

    Ale dlaczego sie pogorszylo ?

    > I co to zmieni, skoro zmarł na obrzęk mózgu?

    Np na zdjeciu nie widac sladow, ktore sekcja ujawni.

    > W nocy raczej połowy nie ma. Kilka osób. Trzeba by było z niewinnych
    > dobrać.

    Komendanta za brak nadzoru i tolerowanie, innych tez :-)

    > Co?

    Wszystko. A ktory nie sypnie, to 3 miesiace, bo zamierza mataczyc.

    > Już Ci pisałem, że nietrzeźwy moiże odmówić badania i to jego problem,
    > jak dowieść, ze jest trzeźwy.

    A to nie policja powinna udowodnic, ze jest nietrzezwy ?

    Ale nic nie pisza, ze odmowil.

    J.

  • 15. Data: 2019-06-03 06:16:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.06.2019 o 22:11, J.F. pisze:

    > No jak nie musza ?

    To znajomość prawa w obliczu szkodzi. Kulson wie lepiej co obywatelowi
    wolno a czego nie. Przykład miałeś przy rowerzyście (prawo wymaga
    podania przyczyny. ale nigdzie nie jest napisane, że prawdziwej).

    Shrek

  • 16. Data: 2019-06-03 13:32:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Poza zachoaniem, może cała reszta towarzystwa była pijana? Pytanie czy w
    > ogóle go chociaż raz zbadano, czyw szystko oparto na zachowaniu.

    Niech się wypowie ktoś, kto jest lekarzem, ale wydaje mi się, że
    obrażenia mózgu bada sie jakimś tomografem, preześwietleniem albo tym
    podobnym No to to badanie albo jest, albo go nie ma i tyle.

    > Tu polimeryzujesz z wcześniejszym DżejEfem, ja mówię tylko, że jedyne co
    > widzę, to, że mogli mu tego alkoholu nie zbadać.

    Zacznijmy od tego, że facet zmarł dzień później i wówczas pewnie robiono
    przy sekcji zwłok tzw. toksykologię. No to tak do końca trudno
    powiedzieć, czy w chwili zatrzymania był trzeźwy. Obrażenia głowy
    przecież tego nie wykluczają.

    W artykule mowa o badaniu pobranej krwi. No i teraz trzeba by było
    wiedzieć kto i kiedy oraz po co ją pobrał. Normalnie od pokrzywdzonego
    przecież krwi na zawartość alkoholu cię nie pobiera. Również od osoby
    opiekuńczo osadzanej w Izbie czy aresztach.

  • 17. Data: 2019-06-03 13:41:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.06.2019 o 07:12, Shrek pisze:

> [...]
    > przy otrzymaniu natychmiastowej fachowej pomocy. Czytając papiery
    > wychodzi, że stan jego czaszki pogorszył się znacznie na komisariacie,

    To chyba tylko Tobie to wychodzi.

    > Być może papiery zawierają nieprawdę, ale nie rozumiem co w tym pomyśle
    > "kretyńskiego" jak to napisałeś.

    W papierach jest zapewne, że może przebywać w aresztach, a nie, że jest
    zdrowy. Ale musiał byś choć raz taki papier widzie na oczy. Dość
    reguralnie w aresztach osadza się osoby z lekkimi kontuzjami i nikt
    nigdy nie wpadł na pomysł, by mieć później pretensje.

  • 18. Data: 2019-06-03 13:50:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > "Także badania próbek pobranych podczas sekcji wykazały, że mężczyzna
    > nie był nietrzeźwy ani pod wpływem środków odurzających. "

    Tyle, że zmarł dzień później. Obliczenia retrospektywne można prowadzić
    w przypadkach kiedy:
    o Stężenie alkoholu we krwi było wyższe niż 0,4?.
    o Czas od zdarzenia do pobrania próby krwi nie był dłuższy niż 5 godzin.
    o W chwili zdarzenia badana osoba znajdowała się w fazie eliminacji
    alkoholu z ustroju.
    o Badana osoba nie spożywała alkoholu po zdarzeniu.

    W opisanym wypadku można jedynie założyć, ze po osadzeniu zatrzymany nie
    spożywał alkoholu. Pozostałe warunki są trudne do oszacowania łącznie z
    tym, że skoro gość był na ognisku, gdzie spożywano alkohol, to mógł być
    jeszcze w fazie wchłaniania.

    Reasumując, komunikat, że alkoholu w próbkach krwi nie znaleziono znaczy
    tyle, że jak zmarł, to był trzeźwy. Nic mniej, ani nic więcej.

  • 19. Data: 2019-06-03 14:29:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nie mowie nie.
    > Ale troche mial, bo te izby wytrzezwien ponoc polikwidowali - tzn nie
    > wszystkie.

    Polikwidowano, bo to koszt dla samorządu. Dopiero jak wprowadzono
    przepis, że jak dany samorząd nie ma Izby, to ma refundować koszty
    utrzymania "pijaczków" tam, gdzie są zatrzymywani, to nagle się okazało,
    że taniej jednak Izbę mieć albo podpisać umowę z kimś, kto ma. Tyle, że
    u nas przykładowo jest jednostka, która do Izby i aresztów ma 55 km.
    Więc osadzenie pijaczka, to wyłączenie załogi na powiedzmy jakieś 3
    godziny, a mają jedną.

    > A za inny srodek moga "zgarnac" ?
    > Bo ustawa na ktora sie powolujesz, to chyba tylko alkoholu dotyczy ?

    Tylko. Ale w praktyce może być tak, że ktoś wypije relatywnie niewielką
    ilość alkoholu, ale przy okazji nażre się jakiegoś "świństwa". Odmówi
    dmuchania, a czuć od niego alkohol i sprawia wrażenie mocno
    nietrzeźwego. Trafi na izbę, choć gdyby go zbadać, to by się nie
    kwalifikował.

    > No jak nie musza ?

    Ale on wie lepiej. :-) Przecież na siłę go nie zbadasz. Możesz pobrać
    ewentualnie krew, ale wynik będzie za jakiś czas.

    > A inaczej to co - zamkneli bez podstaw. I co prokurator na to ?

    Nic. Zajrzyj do Ustawy o wychowaniu w trzeźwości, tam jest art. 40(1).3.
    W przypadku braku zgody na przeprowadzenie badania, osobę
    doprowadzoną przyjmuje się do izby wytrzeźwień lub placówki albo
    zatrzymuje się w jednostce Policji wyłącznie w przypadku występowania
    symptomów wskazujących na stan nietrzeźwości, potwierdzonych pisemnie
    przez lekarza lub felczera izby wytrzeźwień lub placówki, a w przypadku
    osób doprowadzonych do jednostki Policji - przez upoważnionego
    funkcjonariusza Policji. Jeśli było czuć alkohol i zachowywał się
    "dziwnie", to go przyjęli. Teraz wiemy, że to zachowanie mogło być
    wynikiem urazu. Wówczas nie wiedzieli.

    > W sensie takim, ze jak zamkna, to juz poszkodowany nie udowodni, ze
    > byl trzezwy. Wiec policjant mial racje :-(

    Toteż lepiej się jednak poddać badaniu, ale czasem "wiejscy filozofowie"
    wiedzą lepiej. Naczytali się w Internecie. Posłuchali kilku programów
    telewizyjnych. Co ja Ci tu będę tłumaczył.

    > Ale dlaczego się pogorszyło ?

    Obrzęk mózgu z czasem się powiększa. Znam z praktyki przypadki, gdy
    kierowca z urazem głowy ucieka z miejsca wypadku. Potem się go nerwowo
    szuka, bo jak się schowa, to może jego stan się pogorszyć i już będzie
    gdzieś "pod krzaczkiem" umierał.

    > Np na zdjeciu nie widac sladow, ktore sekcja ujawni.

    I? Na zdjęciu, to widać ewentualne złamania kości. Spokojnie da się
    komuś "dać po głowie" tak, by czaszki nie połamać - jeśli już próbujemy
    takich insynuacji. Co więcej, facet z obrzękiem mózgu może walnąć w coś
    samemu bez udziału policjantów i sobie narobić urazów.

    > Komendanta za brak nadzoru i tolerowanie, innych tez :-)

    To nie "pół jednostki". No i "tolerowanie" czego? Ale tak precyzyjnie.

    > Wszystko. A ktory nie sypnie, to 3 miesiace, bo zamierza mataczyc.

    Nawet nie chce mi się komentować.

    > A to nie policja powinna udowodnić, ze jest nietrzezwy?

    Zajrzyj do ustawy. Idąc tym tokiem rozumowania, to każdy cwaniak by
    odmawiał badania. Czytałem, że przed wojną każdy kierowca pod fotelem
    flaszkę wódki woził. Jak spowodował wypadek, to wypijał, bo stan po
    spożyciu traktowano jako niepoczytalność.

    > Ale nic nie pisza, ze odmowil.

    Nie piszą również, że nie odmówił. Dziennikarze (może nie wszyscy) od
    dawna manipulują informacjami tak, jak im wygodniej. W tej konkretnej
    sytuacji nikt się nie zastanawia, gdzie jest wynik z badania po
    zatrzymaniu. Bo jeszcze by się właśnie okazało, że gość odmówił i byłaby
    "skaza" na kryształowej postaci.

    Zmarł człowiek, i oczywiście trzeba to wyjaśnić, ale nie popadajmy w
    paranoję. Problemem jest tu nierozpoznanie urazu mózgu, a nie to, czy
    był pijany. Jakby uznali, ze nie był pijany, to by go w lesie zostawili,
    bo trzeźwy. Sądzisz, że to by go uzdrowiło? Bo pogotowie i lekarz
    twierdzili, ze zdrowy - przypominam - więc co najwyżej koledzy i
    koleżanki by się nim przy ognisku opiekowali.

  • 20. Data: 2019-06-03 14:33:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.06.2019 o 06:16, Shrek pisze:

    > To znajomość prawa w obliczu szkodzi. Kulson wie lepiej co obywatelowi
    > wolno a czego nie. Przykład miałeś przy rowerzyście (prawo wymaga
    > podania przyczyny. ale nigdzie nie jest napisane, że prawdziwej).

    Już wiele razy Cię prosiłem, byś wskazał, w którym miejscu wymagało -
    zaznaczam wówczas. To, ze ja tak twierdzę, to jeszcze pół biedy. Mogę
    się mylić. To samo stwierdził Rzecznik Praw Obywatelskich, potem o ile
    pamiętam Trybunał Konstytucyjny, aż na końcu Sejm, który ten przepis
    właśnie z tego powodu zmienił. Wystarczy trochę pogooglowac. Natomiast
    mnie sie Twoich głupot czasem nie chce prostować i wolę poczekać, aż sam
    znajdziesz sobie, ze nie masz racji. Więc po raz n-ty. Wskaż przepis
    wymagający podanie powodu przeszukania konkretnego miejsca, nie zaś
    przeszukania w ogóle.