  • 1. Data: 2019-05-31 18:23:08
    Temat: policja pomaga
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/lekarka-
    i-ratownik-myśleli-że-jest-pijany-19-latek-umierał-w
    -męczarniach/ar-AACcg7y

    Ale ja tu czegos nie rozumiem:

    -dlaczego policjanci zatrzymali ... poszkodowanego ?

    -skoro sekcja nie wykazala alkoholu we krwi, to skad podejrzenie, ze
    nietrzezwy ?

    -nietrzezwego policjanci nie badaja alkomatem ?

    -skoro mamy orzeczenie lekarskie, ze pacjent byl zdrowy, to czemu nie
    zawieszono pol komisariatu ?
    No bo gdzie go pobito tak mocno ?

    Rozdac kamery. I jak bedzie brakowalo choc sekundy nagrania, to do
    pierdla :-)

    J.

  • 2. Data: 2019-05-31 22:59:55
    Temat: Re: policja pomaga
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 31.05.2019 o 18:23, J.F. pisze:

    > Ale ja tu czegos nie rozumiem:
    > -dlaczego policjanci zatrzymali ... poszkodowanego ?

    Przynajmniej z artykułu nie wynika jednoznacznie, by go zatrzymali
    procesowo. Przewieźli go na areszty pewnie na podstawie art. 40 Ustawy z
    dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i
    przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Choć też nie napisano tego
    jednoznacznie, więc może były jakieś podstawy do zatrzymania.
    Dziennikarze najczęściej tych rożnych powodów w ogóle nie rozróżniają.

    > -skoro sekcja nie wykazala alkoholu we krwi, to skad podejrzenie, ze
    > nietrzezwy ?

    Bardzo dobrze postawione pytanie. Patrol mógł nie mieć urządzenia, albo
    gość mógł nie chcieć "dmuchnąć". Może był z gatunku tych, co wiedzą
    lepiej, co wolno, a co nie, więc nie było jak zweryfikować tego. Nie
    sądzę, by był nieprzytomny, skoro zarówno załoga karetki, jak również
    później lekarka nie widzieli powodu do hospitalizacji.

    > -nietrzezwego policjanci nie badaja alkomatem ?

    Nie zawsze jest alkomat, a i sam badany nie zawsze chce lub może
    dmuchnąć. Jeśli facet w wyniku obrażeń zachowywał się jak nietrzeźwy i -
    przykładowo - ktoś go polał alkoholem i było go od niego czuć, to patrol
    mógł się pomylić. Pomyłkę wykluczyłoby badanie alkoholu w wydychanym
    powietrzu, ale widać z jakiegoś powodu go nie zrobiono.

    > -skoro mamy orzeczenie lekarskie, ze pacjent byl zdrowy, to czemu nie
    > zawieszono pol komisariatu ?
    >  No bo gdzie go pobito tak mocno ?

    Pewnie z tego powodu, że nie znalazł się oszołom, by wpaść na tak
    kretyński pomysł. Albo po prostu nie wiedzieli, którą połowę
    zatrzymywać. Po za tym pewnie nie wiedzieli, że wpadniesz na pomysł
    zamykania załogi Komisariatu, bo to była załoga z Komendy. No i w nocy w
    Komendzie jest kilka osób, więc pewnie nie za bardzo było wiadomo, jakim
    kluczem pozostałych dokooptować.

    > Rozdac kamery. I jak bedzie brakowalo choc sekundy nagrania, to do
    > pierdla :-)

    Taaa. najlepiej takie badające na zawartość alkoholu fotografowanych,
    żeby było coś w temacie :-)

  • 3. Data: 2019-06-01 01:35:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-05-31, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > -dlaczego policjanci zatrzymali ... poszkodowanego ?
    > -skoro sekcja nie wykazala alkoholu we krwi, to skad podejrzenie, ze

    Przy urazie mózgu, mógł się pewnie podobnie zachowywać, bełkotał,
    zataczał się, nie mogł utrzymać równowagi. Tylko, że jak już go
    wieźli, to gdyby był pijany dałoby się pewnie wyczuc, ale to już
    wymagałoby jakiegoś mniej standardowego kojarzenia.

    > -nietrzezwego policjanci nie badaja alkomatem ?

    Może się nie dał, a może po zachowniu uznali, że jest tak pijany, że
    nie ma co się pierniczyć.

    > -skoro mamy orzeczenie lekarskie, ze pacjent byl zdrowy, to czemu nie
    > zawieszono pol komisariatu ?

    Bo mylnie zdiagnozowali jego stan nietrzeźwości?

    > No bo gdzie go pobito tak mocno ?

    Napisano. Chyba tsamego zdarzenia nikt nie kwestionuje?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2019-06-01 02:00:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 31 May 2019 22:59:55 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przynajmniej z artykułu nie wynika jednoznacznie, by go zatrzymali
    > procesowo. Przewieźli go na areszty pewnie na podstawie art. 40 Ustawy z
    > dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i

    No tak, taka wola ustawodawcy ... i nie wazne, ze komunistycznego.

    > przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Choć też nie napisano tego
    > jednoznacznie, więc może były jakieś podstawy do zatrzymania.
    > Dziennikarze najczęściej tych rożnych powodów w ogóle nie rozróżniają.

    Dziennikarzom owszem, wszystko jedno.

    Moze np domagal sie wlasciwego leczenia, a sanitariusze twierdzili, ze
    zdrowy, wiec "sie awanturowal" i policja zgarnela :-P

    > Bardzo dobrze postawione pytanie. Patrol mógł nie mieć urządzenia, albo
    > gość mógł nie chcieć "dmuchnąć". Może był z gatunku tych, co wiedzą
    > lepiej, co wolno, a co nie, więc nie było jak zweryfikować tego. Nie

    I nie bylo "wyczuwalna won alkoholu" ?

    > sądzę, by był nieprzytomny, skoro zarówno załoga karetki, jak również
    > później lekarka nie widzieli powodu do hospitalizacji.

    > Nie zawsze jest alkomat, a i sam badany nie zawsze chce lub może

    Na komendzie nie ma ?

    No ale zaraz - jak zamknac do wytrzezwienia, bez dowod nietrzezwosci ?

    No tak, minie pare godzin, ewentalny dowod wyparuje, i policjanci
    poczuja sie bezpiecznie.

> [...]
    > powietrzu, ale widać z jakiegoś powodu go nie zrobiono.

    > Pewnie z tego powodu, że nie znalazł się oszołom, by wpaść na tak

    Jaki kretynski? Mamy dwa orzeczenia lekarskie ze zdrowy, a 3 godziny
    pozniej umiera - i przez te 3h byl pod odpowiedzialnoscia policji :-)

    Komendant przeprowadzil atak uprzedzajacy :-P
    Ale to moze miec krotkie nogi, jak sie okaze, ze np lekarze ciagle
    maja zdjecia rentgenowskie :-P

    > Albo po prostu nie wiedzieli, którą połowę zatrzymywać.

    No jak to ktorych - tych, co byli na komendzie :-P

> [...]
    > zamykania załogi Komisariatu, bo to była załoga z Komendy. No i w nocy w
    > Komendzie jest kilka osób, więc pewnie nie za bardzo było wiadomo, jakim

    Ta polowa byla symbolicznie ... ale przymknac, posiedza tydzien, to
    sypna :-P

    > Taaa. najlepiej takie badające na zawartość alkoholu fotografowanych,
    > żeby było coś w temacie :-)

    bedzie na filmie ze zbadali, pokaze sie wynik pomiaru z alkomatu,
    to moga zatrzymac, inaczej to przestepstwo :-P

    J.

  • 5. Data: 2019-06-01 12:44:48
    Od: <7...@1...124448.invalid> (Tom N)

    Marcin Debowski w

    > Bo mylnie zdiagnozowali jego stan nietrzeźwości?
    > Napisano.

    Nieprawda!
    Ba, pomoc medyczna została odwołana przez policję

    > Chyba tsamego zdarzenia nikt nie kwestionuje?

    Ale to sie kupy nie trzyma -- był pijany, to nie osadzenie, tylko
    wytrzeźwiałka.
    Nadawał się o 2, znaczy nie miał rozległych obrażeń głowy, które miał o 5

    "z opinii biegłych wynika, iż skala doznanych obrażeń była tak duża, że nie
    gwarantowała możliwości uratowania życia nawet w razie szybszego udzielenia
    pomocy medycznej"

    Dlaczego policja odwołała, dlaczego...

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2019-06-01 13:31:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pewnie z tego powodu, że nie znalazł się oszołom, by wpaść na tak
    > kretyński pomysł.
    Dlaczego kretyński - z papierów wynika, że kolo dostał wpierdol na
    komisariacie. Być może tak było, być może nie, ale skoro tak wynika z
    papierów, to należy to sprawdzić.

    Shrek

  • 7. Data: 2019-06-01 14:38:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > wieźli, to gdyby był pijany dałoby się pewnie wyczuc, ale to już
    > wymagałoby jakiegoś mniej standardowego kojarzenia.

    Dziwię się policjantom, że karetkę odwoływali. Tym bardziej ratownikom,
    że jak ich przywoływano, odwoływano, przywoływano - to jednak się bliżej
    tym nie zainteresowali.

    > Bo mylnie zdiagnozowali jego stan nietrzeźwości?

    I jaki w tym udział miała ta połowa komisariatu? Diagnozowali go?

  • 8. Data: 2019-06-01 14:56:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2019 o 02:00, J.F. pisze:

    > No tak, taka wola ustawodawcy ... i nie wazne, ze komunistycznego.

    Jakby kapitalistyczny miał inną, to miał dość czasu, by to zmienić.

    > Dziennikarzom owszem, wszystko jedno.
    > Moze np domagal sie wlasciwego leczenia, a sanitariusze twierdzili, ze
    > zdrowy, wiec "sie awanturowal" i policja zgarnela :-P

    Mogło tak być. Co akurat ani ratowników, ani lekarki ani policjantów nie
    tłumaczy.

    > I nie bylo "wyczuwalna won alkoholu" ?

    Może uznali, ze jest pod wpływem nie tyle alkoholu, co innego podobnie
    działającego środka. Swoją drogą, że o ile wiadomo, że alkoholu nie
    znaleziono, to chyba nie ma nic na temat dopalaczy czy narkotyków.

    > Na komendzie nie ma ?

    Powinien być, ale może sie zepsół, albo poszedł do kalibracji. Albo -
    jak już pisałem - klient z tych, co wiedzą, że nie muszą.

    > No ale zaraz - jak zamknac do wytrzezwienia, bez dowod nietrzezwosci ?

    Czyli jak odmówi, to wsadzić i czekać, jak przyjdą badania krwi? :-) Ale
    to miesiąc.

    > No tak, minie pare godzin, ewentalny dowod wyparuje, i policjanci
    > poczuja sie bezpiecznie.

    W jakim sensie miałby poprzednio się nie czuć?

    > Jaki kretynski? Mamy dwa orzeczenia lekarskie ze zdrowy, a 3 godziny
    > pozniej umiera - i przez te 3h byl pod odpowiedzialnoscia policji :-)

    To jak pogorszyło się, to wezwali pogotowie.

    > Komendant przeprowadzil atak uprzedzajacy :-P
    > Ale to moze miec krotkie nogi, jak sie okaze, ze np lekarze ciagle
    > maja zdjecia rentgenowskie :-P

    I co to zmieni, skoro zmarł na obrzęk mózgu?

    > No jak to ktorych - tych, co byli na komendzie :-P

    W nocy raczej połowy nie ma. Kilka osób. Trzeba by było z niewinnych
    dobrać.

    > Ta polowa byla symbolicznie ... ale przymknac, posiedza tydzien, to
    > sypna :-P

    Co?

    > bedzie na filmie ze zbadali, pokaze sie wynik pomiaru z alkomatu,
    > to moga zatrzymac, inaczej to przestepstwo :-P

    Już Ci pisałem, że nietrzeźwy moiże odmówić badania i to jego problem,
    jak dowieść, ze jest trzeźwy.

  • 9. Data: 2019-06-02 01:14:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2019 o 12:44, (Tom N) pisze:

    > Nieprawda!
    > Ba, pomoc medyczna została odwołana przez policję

    Ale potem dwukrotnie byli. Raz ratownicy, raz lekarz.

    > Ale to sie kupy nie trzyma -- był pijany, to nie osadzenie, tylko
    > wytrzeźwiałka.

    O ile w tym mieście jest Izba. No i mogła nie mieć miejsca.

    > Nadawał się o 2, znaczy nie miał rozległych obrażeń głowy, które miał o 5

    Z czego to niby wynika?

    > "z opinii biegłych wynika, iż skala doznanych obrażeń była tak duża, że nie
    > gwarantowała możliwości uratowania życia nawet w razie szybszego udzielenia
    > pomocy medycznej> Dlaczego policja odwołała, dlaczego...

    Bo nie wiedzieli o obrażeniach.

  • 10. Data: 2019-06-02 01:15:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2019 o 13:31, Shrek pisze:

    > Dlaczego kretyński - z papierów wynika, że kolo dostał wpierdol na
    > komisariacie. Być może tak było, być może nie, ale skoro tak wynika z
    > papierów, to należy to sprawdzić.

    Ciekawe których. Masz dostęp do jakiś niepublikowanych?