  • 1. Data: 2003-04-17 10:11:12
    Temat: podwojne ubezpieczenie zgodne z prawem?
    Od: "Stranger" <s...@m...icpnet.pl>

    CZy wolno ubezpieczac nieruchomość np garaz lub mieszkanie u dwoch
    niezaleznych ubezpieczycieli?

    Czesto mam włamania do garazu i zawsze ubezpieczyciel sie wykpiwa z oddania
    całosci strat jakie ponosze, chce to zmienic. Czy jest zgodne z prawem aby
    zawrzec dwie polisy u dwoch niezaleznych ubezpieczycieli?
    (I oczywiscie w przypadku włamania i kradziezy i dewastacji czyli wysokich
    strat otrzymania niezależnego odszkodowania od obu ubezpieczycieli
    niezależnie, co pozwoli wreszcie pokryc całkowite straty ubezpieczonemu.)

    --
    pozdrawiam
    Stranger

  • 2. Data: 2003-04-17 10:50:48
    Temat: Re: podwojne ubezpieczenie zgodne z prawem?
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Stranger" <s...@m...icpnet.pl> wrote in message
> [...]
    > strat otrzymania niezależnego odszkodowania od obu ubezpieczycieli
    > niezależnie, co pozwoli wreszcie pokryc całkowite straty ubezpieczonemu.)

    Ubezpieczyć się możesz, ale z wyjątkiem ubezpieczenia na życie odszkodowanie
    dostaniesz tylko jedno.
    Możesz za to sobie wybrać tego kto da więcej.
    W OWU spotkałem też zapis, że ubezpieczyciel oszacował więcej niż dostałeś
    od innego, to dopłaci różnicę.
    Ale nigdy razy dwa.
    Nie dotyczy to polis na życie.

  • 3. Data: 2003-04-17 11:01:10
    Od: "Astucci" <A...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stranger" <s...@m...icpnet.pl> napisał w
    wiadomości news:b7luhl$am3$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
    > strat otrzymania niezależnego odszkodowania od obu ubezpieczycieli
    > niezależnie, co pozwoli wreszcie pokryc całkowite straty ubezpieczonemu.)

    Czesc
    z tego co mi wiadomo ubezpieczyć Ci wolno, tyle że niestety nie mozesz
    liczyć na to ze dostaniesz podwójne odszkodowanie. Przy szkodach majątkowych
    (tak jak w Twoim przypadku garaż), gdy masz zawarte dwa ubezpieczenia na ten
    sam 'majątek', wypłata ew. odszkodowania, będzie proporcją z obu zakładów
    ubezpieczeniowych.
    Takie regulacje prawne mają właśnie na celu zlikwidowanie sytuacji, kiedy
    np. za jeden skradziony samochód dostaniesz odszkodowanie równowarte dwóm
    nowym pojazdom.
    Nie ma to zastosowania, tylko w przypadku ubezpieczeń na życie. Tam wypłata
    odbywa się niezależnie z każdej zawartej polisy.

    Z pow
    Art

  • 4. Data: 2003-04-17 11:07:31
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > strat otrzymania niezależnego odszkodowania od obu ubezpieczycieli
    > niezależnie, co pozwoli wreszcie pokryc całkowite straty ubezpieczonemu.)

    Nie ma ograniczenia ilosci ubezpieczen. Natomiast prawo stanowi, ze
    wartosc odszkodowania nie moze przekroczyc wartosci szkody, a w
    przypadku wielokrotnego ubezpieczenia wszyscy ubezpieczyciele
    odpowiadaja solidarnie. Czyli w praktyce nie mozesz sie spodziewac, ze
    dostaniesz tyle ile chcesz, natomiast na pewno bedziesz musial zglaszac
    wszystko u wszystkich ubezpieczycieli, przez co ilosc problemow wzrosnie
    ci wielokrotnie.

  • 5. Data: 2003-04-17 11:21:47
    Od: "Stranger" <s...@m...icpnet.pl>

    Dziekuję bardzo wszystkim za konkretne odpowiedzi!

    Ubezpiecze sie u jednego, ale po prostu na wyższą kwotę.

    A swoją drogą to niesprawiedliwe, w końcu jeżeli placę skladkę każdemu
    ubezpieczycielowi osobno to powinni wypłacać tyle ile wynika z konkretnej
    umowy - każdy ubezpieczyciel swoje.
    Po to się ubezpieczam, aby w razie kosztów nie ponosic strat!
    BTW: założę się ze taka np. Unia Polityki Realnej zgodziłaby sie z moim
    tokiem myslenia w tym względzie... :)

    --
    pozdrawiam
    Stranger

  • 6. Data: 2003-04-17 11:58:35
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Ubezpiecze sie u jednego, ale po prostu na wyższą kwotę.

    Wyzsza kwota nic ci nie da, bo i tak ci wyplaca to co uda ci sie
    udowodnic, czyli prawie nic. Jak ubezpieczysz nowy telewizor, to juz po
    miesiacu dostaniesz najwyzej 80% jego ceny. Takie to jest bez sensu i
    tych oszustow postepowanie.

  • 7. Data: 2003-04-17 12:11:30
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <M...@n...tpi.pl>, KrzysiekPP wrote:

    > Wyzsza kwota nic ci nie da, bo i tak ci wyplaca to co uda ci sie
    > udowodnic, czyli prawie nic. Jak ubezpieczysz nowy telewizor, to juz po
    > miesiacu dostaniesz najwyzej 80% jego ceny.

    Ale można wybrać wariant wartości odtworzeniowej.

    Renata

  • 8. Data: 2003-04-17 12:13:32
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <b7m2lv$dur$1@topaz.icpnet.pl>, Stranger wrote:

    > A swoją drogą to niesprawiedliwe, w końcu jeżeli placę skladkę każdemu
    > ubezpieczycielowi osobno to powinni wypłacać tyle ile wynika z konkretnej
    > umowy - każdy ubezpieczyciel swoje.

    Chodzi prawdopodobnie o potencjalne oszustwa. Niejeden uzna, że warto
    ryzykować oszustwo, składanie fałszywych zeznań, gdy w rezultacie
    można otrzymać wartość "skradzionego" samochodu razy pięć.

    Renata

  • 9. Data: 2003-04-17 13:06:32
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Chodzi prawdopodobnie o potencjalne oszustwa. Niejeden uzna, że warto

    A dokladnie o zapisy w Kodeksie Cywilnym.

  • 10. Data: 2003-04-17 15:20:20
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > A dokladnie o zapisy w Kodeksie Cywilnym.
    ja miałem taki przypadek ze biuro w któym pracyjemy miało zamontowane kratę,
    okno i zaluzję antywłamaniową. PZU nie chce znać zniszczenia kraty i okna bo
    nie mam na ta faktury VAT jak K.... zostało to zniszczone

    co do kwot to czy oni razem jakoś sie kumają że nie można dostać
    odszkodowania 2x? Czy jak zgłosze w oba miejsca twierdząc że jestem
    ubezpieczony tylko u nich to oni dojdą do tego? (pytanie czysto hipotetyczne
    ;))

    Pozdr
    MI