    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podwojne ubezpieczenie zgodne z prawem?
    Date: Thu, 17 Apr 2003 12:50:48 +0200

    "Stranger" <s...@m...icpnet.pl> wrote in message
    news:b7luhl$am3$1@topaz.icpnet.pl...
    > CZy wolno ubezpieczac nieruchomość np garaz lub mieszkanie u dwoch
    > niezaleznych ubezpieczycieli?
    >
    > Czesto mam włamania do garazu i zawsze ubezpieczyciel sie wykpiwa z
    oddania
    > całosci strat jakie ponosze, chce to zmienic. Czy jest zgodne z prawem aby
    > zawrzec dwie polisy u dwoch niezaleznych ubezpieczycieli?
    > (I oczywiscie w przypadku włamania i kradziezy i dewastacji czyli wysokich
    > strat otrzymania niezależnego odszkodowania od obu ubezpieczycieli
    > niezależnie, co pozwoli wreszcie pokryc całkowite straty ubezpieczonemu.)

    Ubezpieczyć się możesz, ale z wyjątkiem ubezpieczenia na życie odszkodowanie
    dostaniesz tylko jedno.
    Możesz za to sobie wybrać tego kto da więcej.
    W OWU spotkałem też zapis, że ubezpieczyciel oszacował więcej niż dostałeś
    od innego, to dopłaci różnicę.
    Ale nigdy razy dwa.
    Nie dotyczy to polis na życie.