  • 381. Data: 2022-10-25 11:59:04
    Temat: Re: "podczas próby kradzieży napastnik został śmiertelnie ugodzony nożem przez kobietę znajdującą się w domu"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-10-25, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

> [...]
    > śrubowych.
    >
    > Rozpiętość uginającej się pod obciążeniem belki poziomej (kratownicy
    > itp.) się zmniejsza. Gdyby była połączona "na sztywno", przyjmijmy, że
    > zespawana, np. z pionowymi słupami na końcach, to powodowałoby wygięcie
    > pionowych słupów. Połączenie śrubami umożliwia w pewnym zakresie
    > kompensację takiego "skrócenia" belki poziomej.
    > Oczywiście te skrócenia nie są tak duże jak wychylanie szczytu wieżowca
    > Burj Khalifa w trakcie burzy piaskowej, ale jeżeli nie widzisz ich gołym
    > okiem, to nie znaczy, że ich nie ma. A czasem tych skróceń faktycznie

    Przyjmując brak deformacji, dla 100m hali, której np. struktura
    podtrzymująca poszycie dachowe nagrzeje się w lecie do 80C i ochłodzi
    zimą do -20C będzie się rozszzerzałą/kurczyła o 10-30cm w zalezności od
    materiału.

    --
    Marcin

  • 382. Data: 2022-10-25 13:28:06
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

> [...]
    > podtrzymująca poszycie dachowe nagrzeje się w lecie do 80C i ochłodzi
    > zimą do -20C będzie się rozszzerzałą/kurczyła o 10-30cm w zalezności od

    Nie będzie ;)(*) bo wiedząc o tym, że konstrukcje się "poruszają" (czego
    policjmajster pojąć nie może) również z powodu różnic temperatur, to
    przy dłuższych konstrukcjach projektuje się dylatacje między modułami.

    (*) To znaczy będzie się rozszerzała/kurczyła ("ruszała" :)), ale dzięki
    dylatacjom każdy moduł oddzielnie.

    Gdyby było tak jak policmajster twierdzi, że takie konstrukcje są
    sztywne jak Pal Azji, to nawet na oko mógłby zobaczyć krzywe ściany
    szczytowe w różnych porach roku w takich długich magazynach.
    Ale raczej takich krzywych nie widział i dlatego nigdy się nie
    zastanawiał dlaczego.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 383. Data: 2022-10-25 14:19:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Oct 2022 13:28:06 +0200, Kviat wrote:

> [...]
    > przy dłuższych konstrukcjach projektuje się dylatacje między modułami.
    >
    > (*) To znaczy będzie się rozszerzała/kurczyła ("ruszała" :)), ale dzięki

    Zaraz zaraz ... zakladajac, ze mamy gdzies 100m dach ...
    strop chyba nie jest w jednym kawalku, bo byloby to troche niewygodne
    w transporcie/budowie, i wytrzymalosciowo.

    Czyli mamy w mniejszych kawalkach ... i co sie dzieje ze szczelinami
    pomiedzy nimi? Bo w szczeline woda wplywa :-)

    Pokrycie dachu moze byc niezalezne i sie jakos przesuwac "na
    zakladke", wody nie puszczając.

> [...]
    > szczytowe w różnych porach roku w takich długich magazynach.
    > Ale raczej takich krzywych nie widział i dlatego nigdy się nie

    30cm na wysokosci powiedzmy 10m ... moze trudno zauwazyc :-)

    A taki stadion? są plyty na trybunach, krotsze, ale dookola ulozone.
    1cm szczelina nikomu nie przeszkadza?

    Bo drogi i tory kolejowe to chyba inna bajka - tory maja teraz zlacza
    co kilkaset m.

    J.

  • 384. Data: 2022-10-25 16:03:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 25.10.2022 o 14:19, J.F pisze:

> [...]
    >
    > Czyli mamy w mniejszych kawalkach ... i co sie dzieje ze szczelinami
    > pomiedzy nimi? Bo w szczeline woda wplywa :-)

    I szczury wchodzą.
    Niestety, potrafimy wysłać helikopter na Marsa, ale nikt jeszcze nie
    wymyślił jak zabezpieczyć takie szczeliny, więc musisz się pogodzić z
    wodą i szczurami w magazynach. Teraz już wiesz dlaczego czasem brakuje
    cukru w sklepach.

    http://paulie-design.eu/hale-stalowe/dylatacje-konst
    rukcji-hal-cz-1
    http://paulie-design.eu/hale-stalowe/dylatacje-konst
    rukcji-hal-cz-2

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 385. Data: 2022-10-25 16:54:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.10.2022 o 14:19, J.F pisze:

    > Zaraz zaraz ... zakladajac, ze mamy gdzies 100m dach ...
    > strop chyba nie jest w jednym kawalku, bo byloby to troche niewygodne
    > w transporcie/budowie, i wytrzymalosciowo.

    Na hali masz dach - z blachy trapezowej.

    > Czyli mamy w mniejszych kawalkach ... i co sie dzieje ze szczelinami
    > pomiedzy nimi? Bo w szczeline woda wplywa :-)

    Na blasze masz warstwę izolacji (wełna) a dopiero na niej membranę.
    Blacha dość jest trzymana do konstrukcji na wkręty. Ponieważ jest w
    stosunkowo niewielkich arkuszach, to problemu nie ma (zresztą sama
    blacha ma temperaturę "wewnętrzną" choć poniesioną (konwekwekcja).
    Mambrana i wełna nie stanowią problemu bo są elastyczne i 30 cm nadmiaru
    zgubią na 100 metrach.

    > 30cm na wysokosci powiedzmy 10m ... moze trudno zauwazyc :-)
    >
    > A taki stadion? są plyty na trybunach, krotsze, ale dookola ulozone.
    > 1cm szczelina nikomu nie przeszkadza?

    Szczelina się nazywa dylatacją i są systemowe - piętra poniżej przez nie
    nie widać;)

    > Bo drogi i tory kolejowe to chyba inna bajka - tory maja teraz zlacza
    > co kilkaset m.

    Tory to dopiero ciekawy przypadek, bo generalnie już przerw nie mają i
    potencjalna zmiania długości idzie w naprężenia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 386. Data: 2022-10-25 17:44:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 25 Oct 2022 16:54:24 +0200, Shrek wrote:

    > Na hali masz dach - z blachy trapezowej.

    > Na blasze masz warstwę izolacji (wełna)

    albo styropian.

> [...]
    > stosunkowo niewielkich arkuszach, to problemu nie ma (zresztą sama
    > blacha ma temperaturę "wewnętrzną" choć poniesioną (konwekwekcja).

    Raczej zewnętrzą,, bo pod blachą wełna.

    > Mambrana i wełna nie stanowią problemu bo są elastyczne i 30 cm nadmiaru
    > zgubią na 100 metrach.

    a jak na dachu mam parking?
    Albo to stara wielka plyta?
    Czy domek "gierek" z plaskim dachem.

    > Szczelina się nazywa dylatacją i są systemowe - piętra poniżej przez nie
    > nie widać;)

    A to sie nie znam, ale 1cm moze faktycznie nikomu nie przeszkadza.

    idzie w naprezenia, albo wychodzi :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=Z9pLLgRkCtU

    J.

  • 387. Data: 2022-10-25 18:27:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.10.2022 o 17:44, J.F pisze:

    > albo styropian.

    Być może - ja widziałem zawsze wełnę - pewnie jakiś powód jest, ale nie
    jestem specem od izolacji poziomych na dachach hal stalowych. Ach te
    offtopy z robertem;)

    > Raczej zewnętrzą,, bo pod blachą wełna.

    Nad blachą - posadzka, supy, konstrukcja dachu, blacha, izolacja,
    membrana. Blacha i konsrtrukcja jest na temp. wewnętrznej (choć liczone
    jest napewno jakby było w okolicach zera, bo przecież nie może być, że
    jak hali nie ogrzewasz to się wali;))

    > a jak na dachu mam parking?

    To wtedy jest betonowy - inna konstrukcja. I ma po prostu dylatacje.

    > A to sie nie znam, ale 1cm moze faktycznie nikomu nie przeszkadza.

    https://www.forbuild.eu/produkty/profile-dylatacyjne
    / tak to wygląda na
    przykład.

    > idzie w naprezenia, albo wychodzi :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=Z9pLLgRkCtU

    Nie bez powodu dla kolei są tylko cztery najgorsze pory roku;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 388. Data: 2022-10-26 01:35:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No tak, ale, wyjęcie broni, żeby postraszyć to już aż tak dziwne się nie
    > wydaje.
    Nie wie, jak Ty, ale ja bym na tak głupi pomysł nie wpadł.
    --
    Robert Tomasik

  • 389. Data: 2022-10-26 01:38:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.10.2022 o 09:12, Kviat pisze:
    > Rozpiętość uginającej się pod obciążeniem belki poziomej (kratownicy
    > itp.) się zmniejsza.
    Poprzestanę na zwróceniu Ci uwagi, ze w kratownicy niem ma belek
    uginających się pod obciążeniem. Takie jest założenie kratownicy. Jeśli
    są takie belki, to jest to rama. Reszty mi się komentować nie chce.
    --
    Robert Tomasik

  • 390. Data: 2022-10-26 01:42:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Mówiłeś o ścinaniu śrub a nie o typie połączenia. Na zginanie, to jak
    > szafka wisi na końcu, a jak przy ścianie to raczej ścinanie.

    Ale tam w ogóle śrub przeważnie nie ma, tylko są haki.

    > Nb. z tym zawaleniem hali to znasz jakieś szczegóły nt. tych sciętych
    > śrub? Nadal nie do końca rozumiem dlaczego o nich wspomniałeś co
    > zainicjowało tą dość bezsensowną dyskusję. Jeśli nie sugerujesz błędu
    > projektowego, to nadal mogły zostać ścięte z n-różnych powodów - np. jak
    > napisałeś gdzieindziej, coś najpierw puściło, a potem resta poleciała bo
    > już nie dała rady.

    Bo mnie głównie chodził oo to, że katastrofa budowlana niekoniecznie
    musi trwać ułamki sekund. Reszta, to są jakieś kretyńskie popisy osób
    udających, ze umieją Google obsługiwać.

    --
    Robert Tomasik