  • 1. Data: 2009-06-16 18:27:54
    Temat: podatek od czynności cywilno-prawnych kupna nieruchomości na rynku pierwotnym
    Od: Dominik <"dominikz1983[usun_to]"@interia.pl>

    Witam serdecznie
    Mam pytanie: czy kupując nieruchomości na rynku pierwotnym od
    spółdzielni która jest inwestorem płaci się podatek od czynności cywilno
    -prawnych jeśli tak to jaki %.
    W internecie jest dużo informacji że w tym przypadku się nie płaci ale
    też jest inna informacje na stronie
    http://www.domkredytowy.pl/news_show.php?id=98 cytuje

    "Zakup mieszkania wybudowanego od dewelopera. To właściwie najtańszy
    (biorąc pod uwagę same koszty dodatkowe) sposób nabycia mieszkania. Po
    pierwsze - największy zwyczajowo koszt związany z dużym zakupem, czyli
    podatek od czynności cywilno-prawnych, w tym przypadku jest najmniejszy
    i wynosi tylko 1% od kwoty transakcji."

    Więc teraz już nie wiem czy ten artykuł jest błędny czy poprzednie
    informacje są błędne

  • 2. Data: 2009-06-17 10:11:53
    Od: "LA" <m...@i...pl>

> [...]
    > pierwsze - największy zwyczajowo koszt związany z dużym zakupem, czyli
    > podatek od czynności cywilno-prawnych, w tym przypadku jest najmniejszy i

    Co za brednie. Jakie PCC? Jak kupujesz od dewelopera to płacisz 7 %, ale
    VAT.

  • 3. Data: 2009-06-17 10:26:15
    Od: kuba <j...@g...com>

    LA pisze:

    > Co za brednie. Jakie PCC? Jak kupujesz od dewelopera to płacisz 7 %, ale
    > VAT.

    Nie tyle jest istotnie od kogo, co na podstawie jakiej czynności
    prawnej: sprzedaż/ustanowienie odrębnej własności lokalu. Jak sprzedaż
    to i od dewelopera zapłacisz PCC.

    pozdrawiam
    kuba

  • 4. Data: 2009-06-18 07:01:39
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Ciekawi mnie rzecz nastepująca: jeżeli deweloper chciałby dokonać z różnych względów
    dwóch ruchów, czyli najpierw wyodrębnić na swoją rzecz lokal, a dopiero później
    sprzedać ten nowy lokal nabywcy, to w którym momencie nastepuje zapłata VAT (7% dla
    mieszkalnych, 22% dla użytkowych) ?
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2009-06-18 10:54:25
    Od: kuba <j...@g...com>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    później sprzedać ten nowy lokal nabywcy, to w którym momencie nastepuje zapłata VAT
    (7% dla mieszkalnych, 22% dla użytkowych) ?

    Nie wiem, podatki to dla mnie czarna magia.

    pozdr