  • 1. Data: 2009-06-16 09:10:18
    Temat: Zawieszenie działalności
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Czy w znowelizowanej ustawie o swobodzie działalności gospodarczej jest
    możliwość zawieszenia wykonywania działalności dla pracodawców
    zatrudniających (np.jednego) pracownika w okresie jego urlopu
    wypoczynkowego tak jak w ustawie z 4.02.2004r ?

  • 2. Data: 2009-06-16 09:13:34
    Temat: Re: Zawieszenie działalności
    Od: spp <s...@o...pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > zatrudniających (np.jednego) pracownika w okresie jego urlopu
    > wypoczynkowego tak jak w ustawie z 4.02.2004r ?

    Nie.

    "Od 20 września 2008 r. wchodzą w życie oczekiwane przez przedsiębiorców
    przepisy dotyczące zawieszenia działalności gospodarczej. Przedsiębiorca
    niezatrudniający pracowników może zawiesić wykonywanie działalności
    gospodarczej na okres od 1 miesiąca do 24 miesięcy.

    Nie chodzi przy tym o wysłanie pracowników na urlop bezpłatny, ale o
    rozwiązanie stosunku pracy (brak pracowników). W przypadku zleceń i umów
    o dzieło, umowy te mogą trwać, jeżeli usługi nie będą przez
    zatrudnionych wykonywane (w okresie zawieszenia mogą jedynie być
    dokonywane wypłaty wynagrodzeń za usługi wykonane przed zawieszeniem)."

    --
    spp

  • 3. Data: 2009-06-18 11:31:21
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

> [...]
    > zatrudnionych wykonywane (w okresie zawieszenia mogą jedynie być
    > dokonywane wypłaty wynagrodzeń za usługi wykonane przed

    Mam pytanie

    1 os dzialalnosc gospodarcza. Co miesiac pewna firma placi mi za moje uslugi
    (wynajmuja u mnie cos - nic nie musze robic, po prostu co miesiac kasa na konto
    splywa i tyle). Czy moge zawiesic dzialalnosc i nadal wystawiac tej firmie
    rachunki?

    Jak rozumiem jak zawieszam to juz nowych klientow miec nie moge, a co ze
    stalymi=obecnymi?

    Co miesiac wystawiam im tez rachunek.

    Co zrobic by zawiesic dzialalnosc na 3mc (moze nie byc mnie w kraju w ogole)
    ale nadal moc pobierac oplate od tych moich klientow?

    Na razie niemam zadnej umowy ale moze moge spisac jakas umowe o dzielo czy
    zlecenie i bedzie to zgodne z prawem?

    Prosze o pomoc, dziekuje :)

  • 4. Data: 2009-06-18 11:52:25
    Od: spp <s...@o...pl>

    Papkin pisze:

> [...]
    >
    > Na razie niemam zadnej umowy ale moze moge spisac jakas umowe o dzielo
    > czy zlecenie i bedzie to zgodne z prawem?

    Z powyższego wynika że tak naprawdę chcesz tylko zawiesić płacenie
    podatków a poza tym normalnie funkcjonować.

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-06-18 12:44:44
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    > Z powyższego wynika że tak naprawdę chcesz tylko zawiesić płacenie
    > podatków a poza tym normalnie funkcjonować.

    a kto mowi ze nie chce? Nie chce zlodziejskiego zusu placic przez te 3mc i
    tyle.

    Jakos w uni ponoc polowe zusu sie placi czasami a u nas sam wiesz ile.

  • 6. Data: 2009-06-19 09:39:00
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 18 Jun 2009 14:44:44 +0200, Papkin napisał(a):

    > Jakos w uni ponoc polowe zusu sie placi czasami a u nas sam wiesz ile.

    Ale 'tam' to mają cukier który należy mieszać tylko w prawą stronę.

    MSPANC