  • 1. Data: 2009-06-16 18:49:00
    Temat: Czy potrzebna kasa fiskalna
    Od: Janosik <j...@r...net>

    Witam.

    Chcialem spytac o pewna sprawe.
    Mam dzialalnosc gospodarcza od 22.01.2007 - projektowanie sieci i
    instalacji sanitarnych.
    Nie posiadam kasy fiskalnej bo nie prowadze interesow z osobami
    fizycznymi.

    Poltora roku temu kupilem sobie auto - jako srodek trwaly.
    Na dniach chce auto sprzedac.

    I moje pytanie, czy jak go bede sprzedawal osobie fizycznej (nie
    firmie) to musze miec kase fiskalna?
    Oczywiscie wystawie fakture VAT. Wartosc auta to okolo 5000 zl + VAT.

    Mozecie mi odpowiedziec na to pytanie? Bo nie wiem czy moge go sobie
    sprzedac osobie fizycznej, czy musze jakiejs innej firmie go sprzedac
    (nie chce miec kasy fiskalnej).

    Dzieki za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2009-06-17 06:25:53
    Temat: Re: Czy potrzebna kasa fiskalna
    Od: tomasz kars'nicki <t...@w...pl>

    > I moje pytanie, czy jak go bede sprzedawal osobie fizycznej (nie
    > firmie) to musze miec kase fiskalna?
    > Oczywiscie wystawie fakture VAT. Wartosc auta to okolo 5000 zl + VAT.

    Kasy fiskalnej na pewno nie potrzebujesz. Samochód sprzedajesz
    wystawiaja;c fakture; na osobe; fizyczna;. VAT-u nie doliczasz, poniewaz.
    samochód jest uz.ytkowany powyz.ej pó? roku.
    Tomasz

  • 3. Data: 2009-06-17 06:44:59
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Kasy fiskalnej na pewno nie potrzebujesz. Samochód sprzedajesz
    > wystawiaja;c fakture; na osobe; fizyczna;. VAT-u nie doliczasz, poniewaz.
    > samochód jest uz.ytkowany powyz.ej pó? roku.

    Jezeli kupilem samochod (osobowy + krata)w 1999r i odliczylem VAT. To teraz
    sprzedajac VATu nie naliczam ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-06-17 07:06:41
    Od: tomasz karśnicki <t...@w...pl>

    Baczek pisze:

    > Jezeli kupilem samochod (osobowy + krata)w 1999r i odliczylem VAT. To teraz
    > sprzedajac VATu nie naliczam ?
    >
    > Pozdrawiam

    Nie, u Ciebie będzie inaczej;)

    Janosik kupił samochód na przełomie 2007/2008, więc zakładam, że
    skorzystał z "dobrodziejstwa" przepisów dot. nabycia po samochodów
    po 1 maja 2004 r. z częściowym prawem do odliczenia VAT (na podstawie
    regulacji art. 86 ust. 3 i 5 ustawy) - bo wszyscy tak wtedy robili :)

    Dlatego na mocy § 8 ust. 1 pkt 5 rozporządzenia wykonawczego do ustawy o
    VAT Janosik skorzysta ze zwolnienia z VAT, które ma zastosowanie w ww.
    sytuacji.W tym przypadku przy sprzedaży samochodu przysługuje również
    prawo do zastosowania zwolnienia, jeżeli tylko zostanie spełniony
    warunek uznania go za towar używany w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 2
    ustawy. Czyli będzie on faktycznie używany przez dostawcę do prowadzonej
    działalności nie krócej niż pół roku.

    U Ciebie natomiast obowiązują zasady "ogólne", czyli sprzedaż rzeczy
    ruchomych może być objęta zwolnieniem z VAT tylko wówczas, gdy spełnione
    zostaną jednocześnie dwa warunki:
    1.towar spełnia kryteria towaru używanego,
    2.przy jego nabyciu nie przysługiwało prawo do odliczenia VAT.

    Ergo - Ty VAT naliczasz i odprowadzasz:)
    Tomasz

  • 5. Data: 2009-06-17 09:23:03
    Od: Janosik <j...@r...net>

    > Kasy fiskalnej na pewno nie potrzebujesz. Samochód sprzedajesz
    > wystawiaja;c fakture; na osobe; fizyczna;. VAT-u nie doliczasz, poniewaz.
    > samochód jest uz.ytkowany powyz.ej pó? roku.
    > Tomasz

    Dzieki za odpowiedz, jeszcze jesli bys mogl mi podac z jakiego
    przepisu to wynika - to bylbym wdzieczny.
    I czy tu sie stosuje przepis o wysokosci maksymalnie 40 000 zl
    sprzedazy (dla osob fizycznych) w poprzednim roku podatkowym?
    Bo wtedy bym mogl sprzedawac projekty osobom fizycznym (bez kasy
    fiskalnej - na tym mi zalezy).

    Dzieki za odpowiedz.