  • 1. Data: 2005-03-30 23:08:42
    Temat: pod co podlega taka praktyka (uokik ? k.c. ?)
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    witam,
    pewna firma telekomunikacyjna oferuje usluge (zaluzmy ze powszechna),
    prowadzi szeroko zakrojona konkretna kampanie reklamowa, oferowane
    uslugi okresla stosownym publikowanym regulaminem itp. itd - a jednak
    nie wywiazuje sie z oferty i odmawia (wybranemu podmiotowi) swiadczenia
    uslugi (tej konkretnej). zaznaczam, ze zainteresowany podmiot spelnia
    wszystkie regulaminowe wymogi, pisemnie okreslone w regulaminie, prawie
    telekomunikacyjnym...

    na podstawie jakiej ustawy mozna probowac skarzyc tego operatora ?
    (uokik ? k.c. ?)

    nadmieniam, ze nie chce chwilowo korzystac z powolanych do tego celu
    instytucji lecz w przemyslany sposob wykorzystac droge reklamacyjna (i
    ją wyczerpac), potem czas na skargi, urzedy, sądy itp.

    z gory dziekuje za wskazowki, gdzie mam sobie poczytac stosowne §.
    pzdr.

  • 2. Data: 2005-03-31 11:04:04
    Temat: Re: pod co podlega taka praktyka (uokik ? k.c. ?)
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "news" <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Ale ten podmiot (ktoremu operator odmawia uslugi) to os. fizyczna czy
    prawna, konsument czy przedsiebiorca?

    /hem

  • 3. Data: 2005-03-31 11:50:49
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote in message
    > [cut]
    >
    > Ale ten podmiot (ktoremu operator odmawia uslugi) to os. fizyczna czy
    > prawna, konsument czy przedsiebiorca?

    podmiot gospodarczy (sp. z o.o.)

  • 4. Data: 2005-03-31 12:23:20
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote in message

    > podmiot gospodarczy (sp. z o.o.)

    A czy jej przedmiotem jest dzialalnosc w jakikolwiek konkurencyjna w
    stosunku do dzialalnosci operatora?

  • 5. Data: 2005-03-31 13:07:54
    Od: "news" <color@{wytnijto}gazeta.pl>

    > A czy jej przedmiotem jest dzialalnosc w jakikolwiek konkurencyjna w
    > stosunku do dzialalnosci operatora?

    zupelnie inna branza, nie konkurencyjna wobec operatora.

  • 6. Data: 2005-03-31 14:14:16
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > "Heming" <h...@w...gazeta.pl> wrote in message
    >
    > zupelnie inna branza, nie konkurencyjna wobec operatora.

    To skoro nie ma konsumenta (a tym bardziej zbiorowego naruszenia interesow
    konsumentow) ani naruszenia zasad konkunkurencji to ustawa o ochronie
    konsumenta i konkurecji nie ma tu zastasowania. Rozwiazania nalezy poszukac
    raczej na gruncie kc i ustawy prawo telekomunikacyjne.

    Napisales o usludze powszechnej. W mysl art. 81 pkt 1 ust 3 PT usluga
    powszechna to:
    1) przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji
    abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, zwanej dalej
    "ISDN";
    2) utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci, o którym mowa w
    pkt 1, w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;
    3) połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci
    ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji
    danych, w tym połączenia do sieci Internet;
    4) udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie
    spisów abonentów;
    5) świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych;
    6) świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.

    Sa to uslugi, ktorych swiadczenia operator wyznaczony przez URTiP nie moze
    odmowic, pod grozba kary pienieznej nalozonej przez prezesa URTiP (art. 209
    pkt 1 ust 7 PT). Operatorem wyznaczym, z tego co wiem, jest obecnie tylko
    TPSA (czyli tylko ona ma taki obowiazek).

    Co do reszty umow o swiadczenie uslug zawieranych operatorow
    telekomunikacyjnych z uzytkownikami koncowymi to reguluja to artykuly 56-80
    PT.
    Pisze tam kiedy (art 57 ust 2 PT) operator moze odmowic zawarcia umowy (np.
    z powodu braku wiarygodnosci platniczej). Moim zdaniem jest katalog
    zamkniety i z innych przyczyn nie mzoe odmowic swiadczenia uslugi (no chyba
    z przyczyn niemozliwosci swiadczenie, np. brak mozliwosci technicznych).

    Jesli operator sklada oferte to w mysl kc ta oferta go wiaze. Nie jestem
    pewien, ale wydaje mi sie, ze w tym przypadku jesli operator bezpodstawnie
    odmiwa zawiarcia umowy to przysluguje Ci roszczenie o sadowne stwierdzenie
    obowiazku zlozenie oswiadcznie woli (art. 64 kc).

  • 7. Data: 2005-04-01 20:56:30
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Heming napisał(a):
    > Napisales o usludze powszechnej. W mysl art. 81 pkt 1 ust 3 PT usluga

    chodzi o operatora gsm - to chyba jednak usluga o charakterze powszechnym

    > Pisze tam kiedy (art 57 ust 2 PT) operator moze odmowic zawarcia umowy (np.
    > z powodu braku wiarygodnosci platniczej).

    a czym sie okresla ta wiarygodnosc platnicza ? zalozmy ze firma dopiero
    powstala i nie jest w stanie funkcjonowac bez telefonow...

    > Moim zdaniem jest katalog
    > zamkniety i z innych przyczyn nie mzoe odmowic swiadczenia uslugi (no chyba

    musze sie w takim razie wczytac...

> [...]
    > odmiwa zawiarcia umowy to przysluguje Ci roszczenie o sadowne stwierdzenie
    > obowiazku zlozenie oswiadcznie woli (art. 64 kc).

    k.c w takim razie musze przestudiowac dokladniej...
    dziekuje za wskazowki. pzdr.

  • 8. Data: 2005-04-01 21:25:49
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    news wrote:

    > chodzi o operatora gsm - to chyba jednak usluga o charakterze powszechnym

    Usluga powszechna jest telefonia stacjonarna POTS, nie komorkowa.

    prawo telekomunikacyjne, rozdzial 2, art. 81, pkt 3

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 9. Data: 2005-04-02 21:22:20
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    Kocureq napisał(a):
    > news wrote:
    > prawo telekomunikacyjne, rozdzial 2, art. 81, pkt 3
    ale telefoia komorkowa takze zostala uznana za usluge o charakterze
    powszechnym - wynika to z definicji okreslonych w P.T.

  • 10. Data: 2005-04-02 21:37:06
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    news wrote:
    > ale telefoia komorkowa takze zostala uznana za usluge o charakterze
    > powszechnym - wynika to z definicji okreslonych w P.T.

    Jakies wspolrzedne badz cytat?

    =^;^= [ [xywa][małpa][xywa].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \