  • 1. Data: 2005-11-14 17:17:31
    Temat: plfoto i prawa autorskie...
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie czy zdjęcia na plfoto są chronione prawami autorskimi i czy jak
    bede chciał je wykożystać w jakimś konkursie/egzaminie/etc ale
    ogólnokrajowym to czy musze prosić autora o zgodę na wykożystanie ww czy
    wystarczy podać autora i źródło?

    Lewis
    red GSF 400

  • 2. Data: 2005-11-14 17:23:25
    Temat: Re: plfoto i prawa autorskie...
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    > bede chciał je wykożystać w jakimś konkursie/egzaminie/etc

    Ale chodzi o wykożystanie nie w celu "odpowiedzi na zadane pytanie" w
    konkursie ale na "stworzenie pytania" za pomocą tego zdjęcia.
    W regulaminie jest pkt o prawach majątkowych ale czy to zabrania
    wykożystania go w tym przypadku?

    Lewis
    red GSF 400

  • 3. Data: 2005-11-14 17:24:17
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 14 Nov 2005 18:17:31 +0100,
    Lewis <l...@p...onet.pl> screamed:
> [...]
    > bede chciał je wykożystać w jakimś konkursie/egzaminie/etc ale
    > ogólnokrajowym to czy musze prosić autora o zgodę na wykożystanie ww czy

    Są chronione. Fakt umieszczenia zdjęcia na ogólnodostępnej stronie nie ma
    tu nic do rzeczy.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 18:23:54 user up 10795 days, 6:18, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    God is real, unless declared integer.

  • 4. Data: 2005-11-14 18:19:23
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Lewis napisał(a):

> [...]
    > konkursie ale na "stworzenie pytania" za pomocą tego zdjęcia.
    > W regulaminie jest pkt o prawach majątkowych ale czy to zabrania

    <hate mode on> Jeżeli w jakikolwiek sposób _wykorzystasz_ moje zdjęcia z
    plfoto bez zgody, a tak naprawdę bez podpisanej umowy licencyjnej, to
    zgnijesz w więzieniu </hate mode off>

    A serio, to więzienie ci raczej nie grozi, ale odszkodowanie w wysokości
    trzykrotnego zwyczajowego wynagrodzenia za wykorzystanie zdjęcia jak
    najbardziej.

    Pozdrawiam,

    Daniel Wieszczycki

  • 5. Data: 2005-11-14 18:48:00
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > A serio, to więzienie ci raczej nie grozi, ale odszkodowanie w wysokości
    > trzykrotnego zwyczajowego wynagrodzenia za wykorzystanie zdjęcia jak

    Primo: nie mam zamiaru wykożystywać tych zdjęć bez zgody autora/autorów...
    Seccundo: pytalem w imieniu mojej nuaczycielki więc to w jej interesie leży
    załatwić tą sprawe zgodnie z prawem, ja tylko dostarczam źródło zdjęć, co
    chyba nie jest w żaden sposób zastrzeżone...

    P.S. Zgodziłbyś sie na wykorzystanie (nie na "wykorzystanie") swoich fotek,
    oczywiście do celów naukowych nie marketingowych...

    > Pozdrawiam,
    >
    > Daniel Wieszczycki

    Lewis
    red GSF 400

  • 6. Data: 2005-11-14 18:57:22
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Lewis napisał(a):

    > P.S. Zgodziłbyś sie na wykorzystanie (nie na "wykorzystanie") swoich fotek,
    > oczywiście do celów naukowych nie marketingowych...

    Jeżeli cel byłby słuszny, to dlaczego nie?
    IMHO większośc osób, które publikuja na plfoto, szczególnie jakieś
    krajobrazy itp. zgodzi się bez problemu. Ja tam mało jeszcze umieściłem,
    więc raczej dużego wyboru nie będziesz miał, ale poprzeglądaj i
    zamailuj do autora. Myslę, że odpwoiedź będzie pozytywna.

    Pozdrawiam,
    DW

  • 7. Data: 2005-11-14 19:05:10
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > więc raczej dużego wyboru nie będziesz miał, ale poprzeglądaj i zamailuj
    > do autora. Myslę, że odpwoiedź będzie pozytywna.

    Cel byłby jak najbardziej słuszny ale nie moge go podać bo to byłoby niczym
    złamanie ciszy wyborczej (bynajmniej nie chodzi tu o polityke), bardziej
    kumaci powinni sie domyślić o co chodzi.
    Raczej nie o pejzarze tu chodzi bardziej a o dział "ludzie" i
    "reporterskie".

    Lewis
    red GSF 400

  • 8. Data: 2005-11-15 01:56:34
    Od: "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Lewis" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bede chciał je wykożystać w jakimś konkursie/egzaminie/etc ale
    > ogólnokrajowym to czy musze prosić autora o zgodę na wykożystanie ww czy

    Niestety nie ma lekko , wszystkie zdjecia sa calkowicie chronione UOPA . Ta
    calkowitosc wynika wlasnie z tej ustawy .

    Jacek

  • 9. Data: 2005-11-15 07:23:34
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    > Niestety nie ma lekko , wszystkie zdjecia sa calkowicie chronione UOPA .
    > Ta
    > calkowitosc wynika wlasnie z tej ustawy .

    Zgoda samego autora mam nadzieje wystarczy??
    Jeżeli tak to chyba niebędzie większego problemu... bo plfoto to żadnych
    praw do tych zdjęć niema, chyba że się mylę...

    Lewis
    red GSF 400

  • 10. Data: 2005-11-15 15:15:46
    Od: "fotomania.pl" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    > Zgoda samego autora mam nadzieje wystarczy??
    > Jeżeli tak to chyba niebędzie większego problemu... bo plfoto to żadnych
    > praw do tych zdjęć niema, chyba że się mylę...

    Tylko autora zdjecia ( lub wlasciciela zdjecia ) .

    J.