  • 1. Data: 2005-11-14 16:08:58
    Temat: podnajem - sprzeczność w przepisach...?
    Od: "a...@t...pl" <o...@v...pl>

    Jak poniższy przepis:

    Art. 668. § 1. Najemca może rzecz najętą oddać w całości lub części osobie
    trzeciej do bezpłatnego używania albo w podnajem, jeżeli umowa mu tego nie
    zabrania. W razie oddania rzeczy osobie trzeciej zarówno najemca, jak i osoba
    trzecia są odpowiedzialni względem wynajmującego za to, że rzecz najęta będzie
    używana zgodnie z obowiązkami wynikającymi z umowy najmu.
    § 2. Stosunek wynikający z zawartej przez najemcę umowy o bezpłatne używanie
    lub podnajem rozwiązuje się najpóźniej z chwilą zakończenia stosunku najmu.

    ...ma się te tego...?

    Art. 688-2. (250) Bez zgody wynajmującego najemca nie może oddać lokalu lub
    jego części do bezpłatnego używania ani go podnająć. Zgoda wynajmującego nie
    jest wymagana co do osoby, względem której najemca jest obciążony obowiązkiem
    alimentacyjnym.

    Czy one sobie wzajemnie nie przeczą...?

  • 2. Data: 2005-11-14 16:44:38
    Temat: Re: podnajem - sprzeczność w przepisach...?
    Od: "Kuba" <j...@s...pl>

    art. 688 2 kc poniważ dotyczy lokali jest przepisem szczególnym wobec 668.
    Czyli ma się jak przepis szczególny do przepisu ogólnego. Zero sprzeczności.

  • 3. Data: 2005-11-14 17:15:07
    Od: o...@v...pl

    > art. 688 2 kc poniważ dotyczy lokali jest przepisem szczególnym wobec 668.
    > Czyli ma się jak przepis szczególny do przepisu ogólnego. Zero sprzeczności.

    ok, czyli jaki jest sens istnienia tego pierwszego...? Bo mimo wszystko wydaje
    mi się że ich treść jest sprzeczna...?

  • 4. Data: 2005-11-14 18:36:09
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    o...@v...pl napisał(a):

    > ok, czyli jaki jest sens istnienia tego pierwszego...? Bo mimo wszystko wydaje
    > mi się że ich treść jest sprzeczna...?

    Pierwszy przepis stosuje się generalnie do najmu. Przedmiotem najmu nie
    musi być przecież lokal. Możesz wynająć cokolwiek innego.

    Jeżeli jednak wynajmujesz lokal, to masz ograniczenia wynikające z
    drugiego przytoczonego przepisu.

    Czyli sens istnienia pierwszego jest oczywisty - stosuje się go wtedy,
    gdy przedmiotem najmu _nie_ _jest_ _lokal_

    DW

  • 5. Data: 2005-11-14 18:51:16
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    o...@v...pl napisał(a):

    > ok, czyli jaki jest sens istnienia tego pierwszego...?

    a to tylko lokal możesz wynająć?

    KG

  • 6. Data: 2005-11-15 12:09:25
    Od: o...@v...pl

> [...]
    >
    > Czyli sens istnienia pierwszego jest oczywisty - stosuje się go wtedy,
    > gdy przedmiotem najmu _nie_ _jest_ _lokal_

    dziękuję, już wszystko stało się jasne

  • 7. Data: 2005-11-15 13:19:35
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Róznica jest taka, że przy wynajmie lokalu w sposób dorozumiany zabrania dalszego
    podnajmu/uzyczenia, a wynajem innych
    rzeczy w sposób dorozumiany na dalszy podnajem/uzyczenie zezwala.
    Co powinno znaleźć odzwierciedlenie w tresciach zawartych umów najmu.
    JaC