  • 1. Data: 2005-11-14 15:55:49
    Temat: Czym się różni produkcja od usługi?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Ktoś wie? :)
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 2. Data: 2005-11-14 15:57:35
    Temat: Re: Czym się różni produkcja od usługi?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Samotnik napisał(a):

    > Ktoś wie? :)

    Ogólnie czy też z definicji wynikającej z jakiejś konkretnej Ustawy? ;P

    j.

  • 3. Data: 2005-11-14 16:29:49
    Od: "barakuda" <b...@p...onet.pl>

    W artykule news:dlac25$st8$2@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Samotnik z adresu <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

    > Ktoś wie? :)

    Ja nie wiem ale znam kogoś ,kto pisze pracę doktorska na temat usług i jak
    narazie tego problemu jednoznacznie nie rozwiązał. Wiem jednak ,że książek
    na ten temat napisano sporo, a prawo tak naprawdę tym się nie zajmuje ,choć
    pojęcia tego używa.
    barakuda

  • 4. Data: 2005-11-14 17:21:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Samotnik napisał(a):
    > Ktoś wie? :)

    Najprostszy podział (chociaż nie do końcaprawdziwy) - usługa z
    materiałów powierzonych zleceniodawcy, produkcja z własnych.

    Podaj konkretny przykład.

    M.

  • 5. Data: 2005-11-14 17:33:06
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <m...@t...waw.pl> napisal(a):

    > Najprostszy podział (chociaż nie do końcaprawdziwy) - usługa z
    > materiałów powierzonych zleceniodawcy, produkcja z własnych.
    >
    > Podaj konkretny przykład.

    Generalnie problem opisałem na psp.podatki, chodzi o to, że "usługi
    jubilerskie" uniemożliwiają podmiotowe zwolnienie z VAT, a ktoś sobie
    wpisał w zakres działalności "produkcję wyrobów jubilerskich". No i
    zastanawiam się jak tutaj wyraźnie postawić kreskę, żeby nikt nie
    zarzucił wykonywania usług, bo płacenie VATu od całej sprzedaży na kilka
    lat wstecz jest... mało przyjemne. :) A faktycznie wykonywaną
    działalnością jest konkretnie produkcja kolczyków. Z materiałów
    własnych. :)

  • 6. Data: 2005-11-14 18:13:41
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > lat wstecz jest... mało przyjemne. :) A faktycznie wykonywaną
    > działalnością jest konkretnie produkcja kolczyków. Z materiałów
    Jak wprowadzali ryczałt to w Rzeczpospolitej była ustawa z komentarzem.
    Wychodziło ze usługi to wtedy gdy zamawia coś osoba fizyczna. Jak firma coś
    zamawia i na dodatek dostarcza swój materiał to produkcja. Kiedyś w czasie
    kontroli z US pani chciała mi wcisnąć ze to co robię to usługi, a robiłem tylko
    dla firm i czasami z ich materiału. Pokazałem jej ten komentarz i zrezygnowała.
    Tomek

  • 7. Data: 2005-11-16 12:53:19
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    M.in. usług nie da się zmagazynowac...