  • 1. Data: 2007-09-24 11:10:07
    Temat: platne forum
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Witam!
    Jestem adminem forum - dla fotografow.
    Obecnie forum jest dla wiekszosci zamkniete - tzn - zeby moc czytac
    zawartosc forum trzeba spelnic jakies kryteria.
    Niemniej jednak sytuacja dojrzala do tego by wprowadzic oplaty za
    korzystanie z forum.
    Przypuscmy ze bedzie to 100 zl rocznie.

    Organizacyjnie - moja firma wystawia paragony/faktury na cos tam - jak to
    dokladnie bedzie ujete - zobaczymy.

    Natomiast w ten sposob stracimy kontrole nad tym kto wchodzi - bo jezeli
    wystawiam jakis produkt na sprzedaz to nie moge przeprowadzac selekcji -
    temu panu sprzedamy - innemu nie. (segregacja)
    Czy rzeczywiscie tak jest ze musze sprzedac produkt? Nie moge wprowadzic
    zadnych warunkow sprzedazy?

    Nie wchodzi w gre powolanie stowarzyszenia - na razie za duzo z tym roboty,
    za duze koszty - choc wiem ze to by na 100% rozwiazalo problemy.

    Z innej beczki - ale w temacie.
    A czy moge odmowic wykonania zdjec?
    Przypuscmy przychodzi do mnie klient - czuje ze beda z nim problemy - wiec
    mowie - przykro mi - ale nie chce robic tych zdjec. Czy klient moze wymagac
    wykonania uslugi?

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-09-24 11:16:14
    Temat: Re: platne forum
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Sep 2007 13:10:07 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > A czy moge odmowic wykonania zdjec?
    > Przypuscmy przychodzi do mnie klient - czuje ze beda z nim problemy -
    > wiec mowie - przykro mi - ale nie chce robic tych zdjec. Czy klient moze
    > wymagac wykonania uslugi?

    Oczywiście, że możesz, to jest normalna umowa o dzieło i zawsze możesz
    odmówić zawarcia takiej umowy.
    Co innego jest z umową sprzedaży w sklepie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-09-24 11:29:31
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Olgierd wrote:

    > Oczywiście, że możesz, to jest normalna umowa o dzieło i zawsze możesz
    > odmówić zawarcia takiej umowy.

    uf ;)

    > Co innego jest z umową sprzedaży w sklepie.

    a czy dostep do forum mozna potraktowac jako usluge?
    moze np. reklama na forum? (+ gratis dostep do forum)

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-09-24 11:30:58
    Od: kauzyperda <l...@n...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
> [...]
    > temu panu sprzedamy - innemu nie. (segregacja)
    > Czy rzeczywiscie tak jest ze musze sprzedac produkt? Nie moge wprowadzic

    Mozesz a nawet powinines miec jakis dobry i precyzyjny regulamin co jest
    dozwolone, co nie, itd. jakie sa warunki korzystania z danej uslugi itd.

> [...]
    > Przypuscmy przychodzi do mnie klient - czuje ze beda z nim problemy -
    > wiec mowie - przykro mi - ale nie chce robic tych zdjec.

    Przy tego typu dzialalnosci generalnie masz *mozliwosc* swiadczenia
    danego rodzaju uslug, bynajmniej nie *obowiazek*

    > Czy klient moze
    > wymagac wykonania uslugi?

    Domagac sie moze i moze ;-) ale nie ma zadnych szans na wyegzekwowanie

    --
    pozdr
    luck

  • 5. Data: 2007-09-24 11:32:29
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Mon, 24 Sep 2007 13:29:31 +0200, zkruk [Lodz] napisał(a):

    > a czy dostep do forum mozna potraktowac jako usluge? moze np. reklama na
    > forum? (+ gratis dostep do forum)

    Dla bezpieczeństwa przyjąłbym, że to usługa świadczona drogą
    elektroniczną, a zatem należy postępować wg rygorów z tejże ustawy. To
    wymaga m.in. ustalenia regulaminu. A w regulaminie to praktycznie dużo
    możesz ;-)

  • 6. Data: 2007-09-24 11:39:01
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > elektroniczną, a zatem należy postępować wg rygorów z tejże ustawy. To
    > wymaga m.in. ustalenia regulaminu. A w regulaminie to praktycznie dużo

    rozumiem, dzieki wielkie :)

    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-09-24 11:39:23
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    kauzyperda wrote:

    > Mozesz a nawet powinines miec jakis dobry i precyzyjny regulamin co
    > jest dozwolone, co nie, itd. jakie sa warunki korzystania z danej
    > uslugi itd.

    dzieki wielkie :)

    > Domagac sie moze i moze ;-) ale nie ma zadnych szans na wyegzekwowanie

    :)

    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-09-24 11:49:13
    Od: ps <p...@g...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:
    (..)
    > Niemniej jednak sytuacja dojrzala do tego by wprowadzic oplaty za
    > korzystanie z forum.
    > Przypuscmy ze bedzie to 100 zl rocznie.
    (..)

    Tak, jak Ci już napisano, możesz ustalić regulamin sprzedaży tejże
    usługi (świadczonej na odległość itd., czyli wynikające z tego
    konsekwencje). Trzeba go jednak napisać sprytnie, tak, by nie miał
    żadnych cech dyskryminacji jakiejkolwiek grupy społecznej ;-)

    (..)
    > Z innej beczki - ale w temacie.
    > A czy moge odmowic wykonania zdjec?

    Dopóki nie masz punktu 'Czynne od 10 do 18', w którym byś siedział i
    czekał na klienta - możesz.

    > Przypuscmy przychodzi do mnie klient - czuje ze beda z nim problemy -
    > wiec mowie - przykro mi - ale nie chce robic tych zdjec. Czy klient moze
    > wymagac wykonania uslugi?

    A gdybyś miał taki punkt, to ... regulujesz sobie to ceną (zaporową :D).

  • 9. Data: 2007-09-24 20:14:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Sep 2007, zkruk [Lodz] wrote:

    > Natomiast w ten sposob stracimy kontrole nad tym kto wchodzi - bo jezeli
    > wystawiam jakis produkt na sprzedaz to nie moge przeprowadzac selekcji - temu
    > panu sprzedamy - innemu nie. (segregacja)

    Zastanówmy się... a to chesz segregować po jakich cechach?
    Bo na zdrowy rozum, to wystarcza legalnie segregować wg *obiektywnych*
    kryteriów i tyle.
    Oczywiście rozumiem że jest problem z opisaniem kryteriów typu "irytujące
    formy głupoty" :), ale jak sądzę sporo "klasyków" da się wyciąć za pomocą
    kryteriów obiektywnych.
    Oczywiście odmowa dalszego świadczenia usług powinna wiązać się ze
    zwrotem ew. opłaty za niewykorzystany okres - dlatego lepiej by było
    przyjąć np. okresy miesięczne i opłatę 12złx8,33 zł niż 100zł/rok :)
    Popatrz tak: rzuć okiem w umowy, nieważne czy dostawców typu TPSA
    czy małych dostawców czy też serwerów mailowych.
    Przewidują możliwość rozwiązania umowy "z powodu nieprzestrzegania
    netykiety", w tym literalnie wymieniając np. spam.

    > Czy rzeczywiscie tak jest ze musze sprzedac produkt? Nie moge wprowadzic
    > zadnych warunkow sprzedazy?

    Już wiesz :)

    > Nie wchodzi w gre powolanie stowarzyszenia

    A co to ma do rzeczy - czy chcesz powiedzieć, że przy DG nie może istnieć
    odpowiednik "karty klubowej", którą dostaje się pod pewnymi warunkami
    i którą można utracić łamiąc regulamin?
    Dziwne, bo mam w saszetce kartę do Makro Cash & Carry, nie wiedziałem
    że oni prowadzą stowarzyszenie ;)
    Trzeba przyznać, że fakt iż jednym z kryteriów jest prowadzenie DG przez
    klienta powoduje że przykład wydaje się nie dość adekwatny.
    Ale "dlaczego by nie" w przypadku ogólnym?

    > Z innej beczki - ale w temacie
    > A czy moge odmowic wykonania zdjec?

    :)
    A masz wywieszkę "zdjęcia legitymacyjne wykonujemy od 9.99 do 13.00"?

    BTW: ustawodawca sam "unieważnił" przepisy nakazujące sprzedaży, jeśli
    towar jest w sklepi *i* została wywieszona oferta, *jeśli* poszło
    na noże tak bardzo że sprzedawca kosztem "nie bo nie" w danym dniu
    nic więcej nie sprzeda.
    Hint: "podejrzewam że kasa fiskalna mi szwankuje" :>
    Droga impreza :> ale...

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-09-25 12:50:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 24 września 2007 22:14
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0709242157470.3764@athlon64>):

    > Oczywiście rozumiem że jest problem z opisaniem kryteriów typu "irytujące
    > formy głupoty" :), ale jak sądzę sporo "klasyków" da się wyciąć za pomocą
    > kryteriów obiektywnych.

    Ja sądzę, że chodzi o Krąg Wzajemnej Adoracji Zawodowych Pstrykaczy, którzy
    nie chcą po prostu, żeby konkurencja czerpała pomysły i wiedzę z ich
    pogaduszek.

    Takie powiedzmy nieformalne konsorcjum z wewnętrznymi tajemnicami
    biznesowymi.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@b...pl s...@o...pl a...@e...com.pl