  • 1. Data: 2007-09-24 09:14:38
    Temat: Ubezpieczenia społeczne a prawie student
    Od: mocniak <m...@t...pl>

    Witam.

    Słuchajcie, mam problem na który nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mianowicie
    dostałem się na studia, ale dopiero od lutego 2008r i dopiero wtedy
    dostanę legitymację studencką oraz inne przywileje. Natomiast moje
    ubezpieczenie zdrowotne jako ucznia liceum wygasa podobno 30 września.

    Jak wygląda mój status prawny przez okres październik - styczeń? Czy aby
    mieć prawo do leczenia powinienem zarejestrować się jako bezrobotny?

    Pozdrawiam i bardzo dziękuję za odpowiedź :-)

    --
    Motzniak - betonowy pajac rowerowy
    http://www.rowerowy.bialystok.pl/

  • 2. Data: 2007-09-24 09:35:47
    Temat: Re: Ubezpieczenia społeczne a prawie student
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mocniak" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Jak wygląda mój status prawny przez okres październik - styczeń? Czy aby
    > mieć prawo do leczenia powinienem zarejestrować się jako bezrobotny?

    No raczej tak!
    W kazdym razie nie zaszkodzi.
    Za moich czasow :) - konczylem LO w 1994 specjalnie do szkol przyjezdzali z
    Urzedu Pracy i zachecali do rejestrowania sie (chyba chodzilo o
    "poprawienie" statystyk, moze o przekroczenie jakiegos progu). W efekcie,
    zarejestrowawszy sie na poczatku czerwca (tuz po odbiorze swiadectwa), po
    trzymiesiecznym okresie vacatio legis, za okres od poczatku wrzesnia do
    konca wrzesnia (prawie miesiac) dostawalo sie prawie caly miesieczny
    zasilek - potem od pazdzierniak juz - jako studentowi - zasilek mi nei
    przyslugiwal. To byly czasy.
    Teraz juz oczywiscie na zasilek nie ma co liczyc :)

    Pozdrawiam
    SDD