    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: platne forum
    Date: Mon, 24 Sep 2007 22:14:18 +0200

    On Mon, 24 Sep 2007, zkruk [Lodz] wrote:

    > Natomiast w ten sposob stracimy kontrole nad tym kto wchodzi - bo jezeli
    > wystawiam jakis produkt na sprzedaz to nie moge przeprowadzac selekcji - temu
    > panu sprzedamy - innemu nie. (segregacja)

    Zastanówmy się... a to chesz segregować po jakich cechach?
    Bo na zdrowy rozum, to wystarcza legalnie segregować wg *obiektywnych*
    kryteriów i tyle.
    Oczywiście rozumiem że jest problem z opisaniem kryteriów typu "irytujące
    formy głupoty" :), ale jak sądzę sporo "klasyków" da się wyciąć za pomocą
    kryteriów obiektywnych.
    Oczywiście odmowa dalszego świadczenia usług powinna wiązać się ze
    zwrotem ew. opłaty za niewykorzystany okres - dlatego lepiej by było
    przyjąć np. okresy miesięczne i opłatę 12złx8,33 zł niż 100zł/rok :)
    Popatrz tak: rzuć okiem w umowy, nieważne czy dostawców typu TPSA
    czy małych dostawców czy też serwerów mailowych.
    Przewidują możliwość rozwiązania umowy "z powodu nieprzestrzegania
    netykiety", w tym literalnie wymieniając np. spam.

    > Czy rzeczywiscie tak jest ze musze sprzedac produkt? Nie moge wprowadzic
    > zadnych warunkow sprzedazy?

    Już wiesz :)

    > Nie wchodzi w gre powolanie stowarzyszenia

    A co to ma do rzeczy - czy chcesz powiedzieć, że przy DG nie może istnieć
    odpowiednik "karty klubowej", którą dostaje się pod pewnymi warunkami
    i którą można utracić łamiąc regulamin?
    Dziwne, bo mam w saszetce kartę do Makro Cash & Carry, nie wiedziałem
    że oni prowadzą stowarzyszenie ;)
    Trzeba przyznać, że fakt iż jednym z kryteriów jest prowadzenie DG przez
    klienta powoduje że przykład wydaje się nie dość adekwatny.
    Ale "dlaczego by nie" w przypadku ogólnym?

    > Z innej beczki - ale w temacie
    > A czy moge odmowic wykonania zdjec?

    :)
    A masz wywieszkę "zdjęcia legitymacyjne wykonujemy od 9.99 do 13.00"?

    BTW: ustawodawca sam "unieważnił" przepisy nakazujące sprzedaży, jeśli
    towar jest w sklepi *i* została wywieszona oferta, *jeśli* poszło
    na noże tak bardzo że sprzedawca kosztem "nie bo nie" w danym dniu
    nic więcej nie sprzeda.
    Hint: "podejrzewam że kasa fiskalna mi szwankuje" :>
    Droga impreza :> ale...

    pzdr, Gotfryd